AndroidHealthClinic

Auto kopen (ouder dan 25 jaar) + gastank inbouwen

davidoff88

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m81
Massa
81kg
Hey, eerder was het zo dat auto's van 25 jaar of ouder wegenbelastingvrij waren. Is het hedendaags nog steeds een goede optie om een dergelijke auto aan te schaffen en hem op LPG (gas) te laten rijden? Ik heb gehoord dat je je met LPG normaal gesproken scheel betaalt aan belasting, maar wellicht is dit dan dus niet het geval als de auto 25 jaar of ouder is. Dus dan heb je een auto op gas (=goedkoop) waar je geen wegenbelasting over betaalt. Werkt dit zo ?

LPG komt niet zo super veel belasting vrij denk ik. Bij de lichtere autos zoals bijv een Peugeot 106 komt er zelf niks extra aan kosten bij en rij je dus voor 52 euro per 3 maanden een auto op LPG.

Vind het zelf niks iig, was een hoop ellende die wagen destijds

Lpg g3 is niet zo heel veel duurder dan benzine..
Lpg (g1 en g2) is net zo duur als diesel kwa belasting.

Daarnaast gaan ze oude auto's waarschijnlijk weer belasten dus dan ga je een smak geld betalen. Kun je beter een oude diesel nemen, stuk betrouwbaarder.

Het systeem in Nederland is sowieso k*t en slaat nergens op. Oude autos (is 25 jaar belasting over betaald, maar 9 van de 10 keer komen ze uit het buitenland). Hebben allemaal een ziekelijke uitstoot waar het milieu niet vrolijk van word. Die auto's maken ze belastingvrij.

En een normale auto betaal je je zelf scheel aan wegenbelasting. Groot schorem is het

Het systeem in Nederland is sowieso k*t en slaat nergens op. Oude autos (is 25 jaar belasting over betaald, maar 9 van de 10 keer komen ze uit het buitenland). Hebben allemaal een ziekelijke uitstoot waar het milieu niet vrolijk van word. Die auto's maken ze belastingvrij.

En een normale auto betaal je je zelf scheel aan wegenbelasting. Groot schorem is het

True, ze zouden alleen 25 jaar oude import auto's moeten toestaan als ze katalysator hebben.

Maar goed, het hele belasting gebeuren slaat nergens op.. Uitstoot is grotendeels afhankelijk van hoe je er mee rijd. Net als dat een polo diesel ook goedkoper is wanneer er 5 obesitas patienten in zitten terwijl ik + mijn auto minder wegen :o

Lpg g3 is niet zo heel veel duurder dan benzine..
Lpg (g1 en g2) is net zo duur als diesel kwa belasting.

Bullshit, ik betaal met G3 233euro per maand wegenbelasting.... (700 per kwartaal)
En met benzine zou ik 133 betalen...

Wat voor auto had je in gedachte om LPG in te laten bouwen dan?

M'n broer heeft dit wel gedaan en hij zegt altijd dat die een stuk goedkoper uit is.

Bullshit, ik betaal met G3 233euro per maand wegenbelasting.... (700 per kwartaal)

Hele zware auto dan? Omdat het bij lichte wagens 0,0 euro kost

:roflol:

Ik betaal met mijn diesel net zo veel als jij met benzine zou moeten betalen.

Ga er van uit dat TS niet naar een lpg gestookte vrachtwagen zoekt en bij normale auto's maakt benzine - g3 niet zo heel veel uit.

Gewoon de fiets pakken is gratis ^^

Ik denk dat je beter een jongere auto kan kopen die al op lpg loopt. Klinkt leuk die oudere auto maar er zal veel onderhoud aan gedaan moeten worden. Plus het zoeken naar een goede, juiste km, roest...

• Topic Starter Topic Starter

Maakt opzich niet zo veel uit. Waarschijnlijk iets uit 86 of 85 zodat hij net aan de belastingvrije norm voldoet. Enigzins betrouwbaar + goedkoop is het devies. Al was een grote BMW 7 of Mercedes S natuurlijk ook wel bruut geweest, zeker als je de wegenbelasting ontloopt!

Ik denk dat je beter een jongere auto kan kopen die al op lpg loopt. Klinkt leuk die oudere auto maar er zal veel onderhoud aan gedaan moeten worden. Plus het zoeken naar een goede, juiste km, roest...

Hmmm, sja misschien moet ik me er als student bij neerleggen dat een auto aanschaffen geen optie is als ik het zo hoor. Na het betalen van mijn vaste lasten (huur, collegegeld etc) houd ik ongeveer 300 euro over maandelijks. Hier moet ik kleding, voeding etc nog van betalen dus mijn budget is echt krap. Het was vooral de wegenbelasting + de hoge benzinekosten die ik wilde ontlopen door LPG te combineren met een oldtimer.
Vriendin woont in Frankrijk en aangezien een retourtje frankrijk met de trein voor een weekendje ook zo'n 180 euro kost (met de tgv) begon het idee van een auto te spelen, om haar vaker op te kunnen zoeken.

86 is niet meer volledig belastingvrij dacht ik..

De auto's die na de nieuwe regeling belastingvrij worden zijn alleen belastingvrij op het benzine deel, de lpg/diesel toeslag moet wel betaald worden. Dus lpg prijs - benzine prijs = belasting.

Althans, zo had ik het begrepen.

86 is niet meer volledig belastingvrij dacht ik..

De auto's die na de nieuwe regeling belastingvrij worden zijn alleen belastingvrij op het benzine deel, de lpg/diesel toeslag moet wel betaald worden. Dus lpg prijs - benzine prijs = belasting.

Althans, zo had ik het begrepen.

Een 86'er nog wel, ik heb zelf een 86'er omgebouwd tot circuit racer en die is vorig jaar nog belasting vrij geworden :)

Terug
Naar boven