wimmos
Huge Freak
- Waardering
- 198
Wil je daarmee zeggen dat Squats en DL tot een verrotte rug leiden? Lijkt me toch dat dat niet echt geval is als je techniek goed houdt?
Sowieso ga je de tussenwervelschijven onder zware druk zetten als je eenmaal grote gewichten beweegt, of dat nu met goede techniek is of niet. Als je dat dan gaat doen bij mensen die hiervoor al gevoelig zijn (aardig hoog percentage als je prevalentie van rugklachten bekijkt) en/of slechte techniek, is het sowieso nefast. Ongeacht over welke "core" je wel mag beschikken.
Er zullen wel mensen zijn die het niet met me eens zijn (doch geschoold in anatomie?) , net zoals er ook mensen zijn die geloven in creationisme.
In die zin zijn er eigenlijk weinig sporten gezond van zodra je een zeker niveau bereikt. Of het nu om schouderklachten (85% volleyballers) of knieklachten (voetballers! basketballers!) gaat..
----
Recent 4x5x100 bench press. Nog geen 5e set, zat er niet in. Daarna 3x115 en 2x115 (3f) met reverse band bench.

I failed.
. Vanaf volgende week voeg ik gewicht toe. Ik moet wel zeggen dat ik na dergelijke hypertrofietraining toch meer uitgeput ben dan na krachtsessies, wat betreft trillen of verzuring van de spieren en hartslag.