Fitness Seller

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

Bezoekers in dit topic

physiquenl

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
18 apr 2014
Berichten
1.012
Waardering
56
Lengte
1m65
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
-
 
Laatst bewerkt:
Om maar te beginnen, training van vandaag:

Rug:
Pull ups (lichaamsgewicht) 4 x 8
T-bar row 4 x 8 (25kg/40kg/45kg/50kg)
Pull down front 4 x 8 (30kg/35kg/40kg/45kg)
Latt pulldown 4 x 8 (30kg/40kg/50kg/60kg)
Seated rows (50kg x 8/ 45kg x 10/ 40kg x 12/ 35 kg x 14)

Biceps:
Seated barble curl 4 x 8 (10kg)
Standing barble curl 4 x 10 (10kg)
Standing concentration curl 4 x 8 links en rechts (8kg/10kg/12kg/14kg)
Rope cable curl 4 x 15 (10kg/15kg/20kg/25kg)
Standing cable curl dropset (40kg --> 5kg elke keer tot failure)
 
Laatst bewerkt:
Training dinsdag 11 november:

Borst:
Dumbell press (15 x 20kg / 12 x 24 kg / 10 x 28 kg / 8 x 30kg / 6x 32kg)
Inline bench press (10 kg excl.stang x 20 / 20 kg x 15 / 20 kg x 15 / 30 kg x 10)
Decline bench press (4x8 met 40kg excl. stang)
Cable Flyes 4 x 10 (10kg/15kg/15kg/20kg)
Dumbell pullover 4 x 10 (10kg/20kg/20kg/20kg)

Triceps
Dips 14/12/10/8
Dumbell kickback 10 reps per kant (6kg/8kg/10kg/12kg)
Cable kickback 10 reps per kant (5kg/7,5kg/7,5kg/9kg)
Rope pushdown 4 x 8 (15 kg/20kg/25kg/30kg)
Cable pushdown 4 x 8 (45kg/50kg/55kg/60kg)

Wat vinden jullie van mijn voeding (helaas kan ik nog niet hoger dan 2.000:
-ontbijt is om 06:30 (workout 07:00 - 08:20)
-appel 10:00
-havermoutpap met eiwitpoeder, eiwit en banaan 12:30
-2 volkoren boterhammen met kipfilet en slankie 15:00
-avondeten: 18:30

Helaas te weinig speling voor kwark/caseïne voor het slapen gaan.
-appel/banaan goed niet voor het trainen, deze suikers goed om 10:00 en 12:30?
-is het nodig na het trainen direct een shake te nemen als ik bij middageten ook al veel eiwitten binnenkrijg?
 
Laatst bewerkt:
IN.
Het eten op je instagram ziet er goed uit! :D Strak fysiek ook.
leuke vriendin ook :o

Wat voor schema doe je?
 
-
 
Laatst bewerkt:
Haha bedankt, dan ben je de eerste. Ik wil veel leren en resultaat boeken. Helaas is die strakke fysiek verleden tijd. Aan de ene kant ben ik blij hoe ik nu leef; meer energie, doe weer sociale dingen maar het nadeel is dat ik nu maar 4 abs zie en niet eens scherp.

Ik hoop meer 'volgers' te krijgen om zo veel feedback en kritiek te krijgen. Ik volg niet echt een trainingsschema zoals ub/lb of 5x5. Daar heb ik allemaal nog weinig verstand van, over voeding kan ik alles vertellen haha!

Over je spoilers: dat vind ik ook en ben er erg trots en zuinig op. veel steun van gehad in de laatste weken, want door het aankomen en het verdwijnen van de abs voelde ik me ellendig als f*ck.

Omdat dit een log is en ik graag advies etc. wil zal ik ook vermelden dat ik aankomende vrijdag een afspraak heb met een psycholoog die mijn lage zelfbeeld misschien wat kan opkrikken en mij kan laten accepteren dat ik met wat meer vet aan mijn lichaam rondloop.

Misschien wel handig inderdaad dat je naar een psycholoog gaat, hopelijk kan hij/zij je wat helpen ermee. Ik kan natuurlijk wel makkelijk zeggen: ''ach het is winter, wat maakt dat buikje of laagje vet nou uit'' maar dat is wel makkelijk gezegd dan dat je dat werkelijk zo zal ervaren.
Gelukkig heb je veel steun gehad, altijd fijn.
 
Als ik naar je 2 trainingen kijk doe je IMO teveel werk voor biceps/triceps. 2 oefeningen zijn, na het trainen van borst en rug wel genoeg.
Zie verder geen deadlift staan bij je rugtraining? Hoort dit zo, of doe je dit op een andere dag?
 
-
 
Laatst bewerkt:
Gewichten maken mij echt niet uit man. Het belangrijkste is de vorm, en of jij nou een goede vorm laat zien met 10 of 100 kg maakt mij niet uit.
Het is een keuze die je moet maken, maar zelf zou ik squats en deadlifts niet op een dag doen. Het zijn eigenlijk de twee zwaarste oefeningen dus die doe ik liever apart. Ik zou er zelfs nog een dag rust tussen pakken. Zo heb ik bijvoorbeeld vrijdag benen getraind en ik kon gister nog niet deadliften omdat ik nog behoorlijke spierpijn in mijn benen had van vrijdag. Ik weet dat anderen hier anders over denken (bijvoorbeeld Hell93) en wel deadliften en squatten op een dag. Het is uiteindelijk een keuze die je moet maken, waar jij je prettig bij voelt.

Verder train ik ook niet helemaal volgens het boekje en heb ook ik aardig wat volume in mijn trainingen. Wel is het zo dat 'hoe meer, hoe beter' niet klopt in relatie tot spieropbouw. De belangrijkste gedachte die je om moet zetten denk ik is dat je niet dik wordt van hoe je je training indeelt, maar van hoeveel je eet. En er is echt wat nodig om gauw dik te worden ;)
 
-
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel! Nee de 'mindset' is nog niet helemaal in orde. Ik doe twee keer benen per week, kan ik dan het beste de ene training deadlifts en de andere training squats? welke oefeningen zijn nog meer onmisbaar (maak niet uit welke spiergroep)

Rug: Deadlift, barbell/dumbell rows
Benen: Squat
Borst: Benchpress/dumbell press
Schouders: Dumbell press/barbell press

Dit is denk ik wel de basis.
Je kunt ook ervoor kiezen als je deadlifts op legday doet de 2 dagen op te splitsen in 1x focus op hamstrings en 1x focus op quads. Dat heb ik in het verleden gedaan en ik ging toen explosief vooruit. Ik weet toevallig dat determination dit ook doet dus je kunt eens een kijkje nemen in zijn log.
 
-
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
Je buikspieren overheersen precies wel je ub. Nog niet veel gezien op deze manier, oftewel vertekent die foto.
 
In! Interessant verhaal, veel succes met je journey :thumb:

Ik ben trouwens voedingsstudent en krijg ook veel mee over eetstoornissen en de psychologie achter eten, als ik je ooit kan helpen met iets moet je het maar laten weten :)
 
-
 
Laatst bewerkt:
Wat opmerkingen..

Spaarstand is niet dat je lichaam door gewenning niet om kan gaan met koolhydraten en ze uit nood gaat opslaan. Het is meer de toestand vanuit energietekort waarin je lichaam een klein beetje luiheid toepast in onbewuste activiteit om tot maar iets van 10% energie te besparen. Dat is dus bijna verwaarloosbaar. Maar wat dan wel heel erg speelt zijn allerlei signalen waardoor je je constant obsessief zorgen maakt over eten. Koolhydraten zijn het probleem helemaal niet, zeker niet als je juist activiteit gaat forceren waarbij je er veel meer kunt innemen zonder vet aan te komen en er juist constant veel nodig hebt.

Daarbij komt dan inderdaad vocht schommelingen die je beeld beinvloeden en alle zorgen nog verder versterken, zeker met cheat meals. Waarbij dan ook nog eens schuldgevoelens komen terwijl je lichaam eigenlijk schreeuwt om de noodzaak ervan. En dat niet mogen versterkt de signalen nog meer waardoor de cheats extremer uitpakken.

Probeer niet constant te denken dat je niet veel mag sporten, hoewel ik je er ook weer verder in wil pushen kan te veel haast niet, en juist die zorgen schaden je meer dan de hoeveelheid activiteit zelf. Het is juist een positief handelen en voor zover je het prettig vind om te doen is het nuttige invulling van je leven. Ik zou zeggen sport hoe vaak en hoe veel je wilt in zoverre het niet gaat ten koste van andere leuke dingen waar je je dan weer druk om maakt. Dat is dus van 2 kanten een mentaal aspect waar je balans in kunt maken.

Doe dit ook fysiek met je voeding, balanceer die zoveel mogelijk over elke dag zodat je gevoel, honger, en uiterlijk niet schommelen. En voed je activiteit met genoeg kcal elke dag! Zoek een ruimte van vet% waarin je doel behaald is en laat daarin het idee van cheat meals los, de benaming roept al schuldgevoelens op terwijl die voeding gewoon nodig is. Richt je maar incidenteel met korte periodes op afvallen en doe dat rustig met kleine tekorten, geen low carbs, en wen daar buiten vooral aan stabiliteit. Let op objectieve metingen van gewicht en vet% over langere termijn, maak je daar niet dagelijks druk om. Dit kan je gerust stellen dat je niet in een maaltijd je fysiek kwijt bent en doen wennen aan naast je onderhoud ook nog op gevoel honger mogen stillen, en die zorgen wegnemen helpt weer tegen vreetbuien.

Misschien heb je er wat aan, veel komt uit ervaring met soortgelijke situaties en de vraag is of je begeleiding niet zegt om doelen, voeding meten, of zelfs sporten helemaal te stoppen.. maar het valt me op dat veel ook opgelost kan worden door wat betere inhoudelijke kennis die meer flexibiliteit en minder zorgen mogelijk maakt. En natuurlijk je balans vinden. Daar zal je begeleiding ook heel belangrijk voor zijn. Wil je posten over het advies dat je daaruit krijgt en toepast? Ben ik wel erg benieuwd naar.
 
Laatst bewerkt:
[/B]Ik ben benieuwd wat je bedoelt?[/B]Ik heb voor de zomer alle focus op abs gelegd en de rest verwaarloosd.. Droog worden, veel buikspieroefeningen maar niet op progressie van de rest gelet..

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------



Ik denk dat je me zeker enorm kan helpen!

Dat je buikspieren je fysiek zwaar overheersen bedoelde ik man.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Mijn stofwisseling is denk ik wel in een enorme spaarstand gegaan want ik leefde een jaar 6 dagen per week op 1.000-1.500kcal en trainde 3 uur per dag met max 75gr. carbs. Heb de laatste weken ook lichamelijke problemen gehad met enorme vochtproblemen. Enkels, gezicht en buik waren enorm dik en de een op de andere dag was ik 5-10kg zwaarder. Bloedonderzoeken gehad maar nog niets uitgekomen. Morgen psycholoog en ik zal jullie up-to-date houden!

---------- Toegevoegd om 08:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:10 ----------



Ja ik hoor het vaker, maar je vind mij niet 'dik' ik vind juist dat ze te weinig 'poppen' maar dat zit nog tussen de oren..

Je bent zeker niet dik bro, totaal niet. Zou eventjes de buikspieren laten voor wat ze zijn en een echt fysiek opbouwen! Zowiezo gaat je middel er veel smaller uitzien als je die v shape meer gaat verkrijgen.
 
Back
Naar boven