XXL Nutrition

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

• Topic Starter Topic Starter
-

Laatst bewerkt:
Waarom reken je de stang niet mee eigenlijk? Dit is ook gewicht he :p
Ziet er opzich netjes uit, maar waarom leg press en leg press machine? IMO overbodig :p

-

Laatst bewerkt:
Bedankt! Ja nog steeds de mindset 'hoe meer, hoe beter' En anders vind ik de training nog echt te kort duren, welke oefening zou ik er bij kunnen gooien? Het gewicht van de stang weet ik niet exact, morgen even navragen.

Vanmiddag weer naar de dokter, kijken of ze meer duidelijkheid kunnen geven!

Proberen te accepteren dat meer niet beter is ;)
Maar als je hem dan toch per se er in wilt houden kan je beter de ene 6 reps en dan zwaar doen en de ander 10 reps wat lichter.
Succes.

Een goede legday bevat voor mezelf deze oefeningen:
1 Squat
2 Lunges/leg press
3 Leg extensions
4 SLDL / Seated leg curls / Lying leg curls
5 SLDL / Seated leg curls / Lying leg curls
6 Kuiten
En sommigen vinden dit al veel.

Deze ga ik maar eens volgen..heb namelijk ongeveer dezelfde issues. Al was mijn laatste cut wel stukke minder succesvol.

Denk vooral dat we van het utopische idee af moeten dat we het hele jaar shredded kunnen rondlopen..(als natty)..

Bedankt voor je reactie. Mijn stofwisseling is denk ik wel in een enorme spaarstand gegaan want ik leefde een jaar 6 dagen per week op 1.000-1.500kcal en trainde 3 uur per dag met max 75gr. carbs. Heb de laatste weken ook lichamelijke problemen gehad met enorme vochtproblemen. Enkels, gezicht en buik waren enorm dik en de een op de andere dag was ik 5-10kg zwaarder. Bloedonderzoeken gehad maar nog niets uitgekomen. Morgen psycholoog en ik zal jullie up-to-date houden! ---------- Toegevoegd om 08:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:10 ---------- Ja ik hoor het vaker, maar je vind mij niet 'dik' ik vind juist dat ze te weinig 'poppen' maar dat zit nog tussen de oren..
Met low carb dagen en extreme refeeds is het niet gek dat je vocht en opgeblazen zijn schommelt. En door al het psychologische lijkt dat voor jezelf nog erger.

Hou daar rekening mee en denk niet dat het door een extreme spaarstand komt die je tolerantie voor koolhydraten zou aanpassen zo werkt het gelukkig niet.

-

Laatst bewerkt:
Dat was mijn oude situatie, nu eet ik doordeweeks 2.000 kcal met 200 gr carbs. en in het weekend is het bingen nog een probleem. Echter heb ik de afgelopen weken terwijl ik juist 200 gr carbs at elke dag die vochtproblemen. Veel zeggen het komt door de hoeveelheid carbs die je toe hebt gevoegd in plaats van de 75 die je had, maar dan had ik op vakantie dit ook moeten hebben toen at ik tot de dag voor de vakantie 75gr en op vakantie zonder gekheid elke dag 500gr+.
2000kcal en 200 gr carbs is nog steeds weinig. Ik denk dat je juist die 500gr elke dag nodig hebt, of in elk geval die 3200kcal waar je dan op uit komt. Zie het zo; elke dag dat je dat niet krijgt moet je je mentaal inhouden en wanneer je eindelijk eens genoeg eet is die controle uitgeput en ga je overcompenseren. Zonder die uithongering en mentale struggle kun je dan beter op het gevoel van je lichaam vertrouwen omdat er geen mentale spaarstand meer is die dat beinvloed.

-

Laatst bewerkt:
Weet je wat het is, zo'n kcal/carb cycling schema is eigenlijk voor het laatste afvallen ofwel contest prep van maximaal enkele weken, niet om lekker vol te houden op een punt waar je mee moet kunnen leven. Je zit dus nog met een mindset gericht op afvallen, zoals dat nodig was om van je overgewicht af te komen.

Het zal nu even beter zijn te leren wennen dat je elke dag op onderhoud kunt blijven en weer bekend raken met hoe je je daarbij voelt, van honger tot zelfbeeld.

Als dat stabiel is heb je mentaal weer de ruime om een paar weekjes per jaar te richten op diep cutten, en meer heb je ook echt niet nodig om vanuit je huidige shape zo'n doel te bereiken. Nu is dat fysiek ook mogelijk maar je weet al dat het mentale aspect gewoon resulteert in binging, regels zoals jezelf voorhouden dat je alleen in het weekend genoeg mag eten of gepland wegen en kcal bijstellen spelen dat obsessieve verder in de hand.

Over het wegen; bedenk je dat je vochtbalans zeker met zo'n schema constant je gewicht beinvloed. Dan kun je jezelf helemaal gek maken met bijstellingen die niet lijken te werken. Tijdens een cut wil je daarom ook je vet% weten, wat met het psychologische gedoe rond je zelfbeeld en invloed daarop van honger en vochtbalans bijna onmogelijk is om zelf bij te houden. Daarom zijn er dan objectieve metingen en coaches.

Maar je moet nu even geen contest prep meer doen, eerst herstellen en leren hoe je het hele jaar met jezelf om kunt gaan. Hoe beter je daar ruimte in vind voor een relaxed ritme hoe beter je ook je wensen kunt naleven.

Ik zou dat kcal cycling door de week sowieso helemaal vergeten, ik denk dat je elke dag 3000 plus extras kunt hebben, maar dat zal tijd nodig hebben om weer aan te wennen. Daarom kan ik me voorstellen dat een begeleider zelfs zal zeggen helemaal geen kcal meer te meten.

---------- Post added at 17:14 ---------- Previous post was at 17:06 ----------

Na mijn progressiefoto van gisteren waarvan ik van te voren dacht dat ik er slechter voor stond.
Oef, de verschillen tussen foto's, spiegels, en wat andere mensen zien. Psychologische oorlogvoering met jezelf ;)

Weet je wat het is, zo'n kcal/carb cycling schema is eigenlijk voor het laatste afvallen ofwel contest prep van maximaal enkele weken, niet om lekker vol te houden op een punt waar je mee moet kunnen leven. Je zit dus nog met een mindset gericht op afvallen, zoals dat nodig was om van je overgewicht af te komen.

Het zal nu even beter zijn te leren wennen dat je elke dag op onderhoud kunt blijven en weer bekend raken met hoe je je daarbij voelt, van honger tot zelfbeeld.

Als dat stabiel is heb je mentaal weer de ruime om een paar weekjes per jaar te richten op diep cutten, en meer heb je ook echt niet nodig om vanuit je huidige shape zo'n doel te bereiken. Nu is dat fysiek ook mogelijk maar je weet al dat het mentale aspect gewoon resulteert in binging, regels zoals jezelf voorhouden dat je alleen in het weekend genoeg mag eten of gepland wegen en kcal bijstellen spelen dat obsessieve verder in de hand.

Over het wegen; bedenk je dat je vochtbalans zeker met zo'n schema constant je gewicht beinvloed. Dan kun je jezelf helemaal gek maken met bijstellingen die niet lijken te werken. Tijdens een cut wil je daarom ook je vet% weten, wat met het psychologische gedoe rond je zelfbeeld en invloed daarop van honger en vochtbalans bijna onmogelijk is om zelf bij te houden. Daarom zijn er dan objectieve metingen en coaches.

Maar je moet nu even geen contest prep meer doen, eerst herstellen en leren hoe je het hele jaar met jezelf om kunt gaan. Hoe beter je daar ruimte in vind voor een relaxed ritme hoe beter je ook je wensen kunt naleven.

Ik zou dat kcal cycling door de week sowieso helemaal vergeten, ik denk dat je elke dag 3000 plus extras kunt hebben, maar dat zal tijd nodig hebben om weer aan te wennen. Daarom kan ik me voorstellen dat een begeleider zelfs zal zeggen helemaal geen kcal meer te meten.

---------- Post added at 17:14 ---------- Previous post was at 17:06 ----------

Oef, de verschillen tussen foto's, spiegels, en wat andere mensen zien. Psychologische oorlogvoering met jezelf ;)

Thanks voor je reactie bro! Ja je hebt gelijk ik leefde een jaar op contestprep terwijl ik geen comtest deed haha. Maar zonder gekheid, ik ga nu proberen resultaten te halen en denk niet meer 24/7 aan eten. Ik hou je up-to-date! Ik ga rustig kcal toevoegen en kijk uit naar 3.000 kcal elke dag!

Zie onderstaande foto voor mijn avondeten (overdag zelfde als gisteren en maandag). Jullie denken natuurlijk waarom post je in godsnaam je maaltijd? Ik hoop door te experimenteren de cravings te laten verdwijnen. Zo ben ik erachter gekomen dat in de ochtend later opstaan en een snelle shake nemen veel effectiever is voor mij:
-eerst ging ik van 06:00 - 06:30 rustig ontbijten en met een ontbijt van 600 kcal nog geen verzadigd gevoel en minder calorieën over gedurende de dag
-nu neem ik een shake met havermout + eiwit + eiwitpoeder en wat magere kwark van 350kcal. Ik kan een half uur langer slapen (belangrijk) en zit nu gewoon goed vol

Daarnaast at ik 6 kleine maaltijden maar ben ik erachter gekomen dat ik dan de hele dag net niet verzadigd was. Nu eet ik als experiment drie grote maaltijden en een tussendoortje en ik zit na zo'n maaltijd lang vol. Soms wel lastig om even te wachten op een maaltijd maar het is het wachten waard

Liever wat meer honger en dan verzadigd dan de hele dag honger en nooit verzadigd

Laatst bewerkt:
Update shoulders:

Voordat ik deze training plaats, weet ik zoiezo dat ik teveel oefeningen heb gedaan. Ik heb een uur schouders getraind en weet echt niet hoe iedereen het voor elkaar krijgt om 4/5/6 oefeningen te doen. Ik denk dat ik te weinig rust neem tussen de sets en oefeningen (maar nog steeds denk ik door die slechte mindset, meer rust is minder activiteit is minder verbranding?!)

Shoulder press dumbell 14 x 10kg / 12 x 14kg / 10 x 18kg / 8 x 20kg
Shoulder press machine 8 x 30kg / 8 x 41kg / 8 x 50kg / 8 x 59kg

Lateral raise dumbell 8 x 4kg / 8 x 4kg / 8 x 6kg / 8 x 6kg)
Lateral raise machine 15 x 9kg / 15 x 14kg / 10 x 19kg / 8 x 23kg

Dumbell rear delts 14 x 10kg / 12 x 14kg / 10 x 18kg / 8 x 10kg
Machine rear delts 15 x 32kg / 10 x 41kg / 8 x 50kg / 8 x 50kg

Dumbell shrug 10 x 24kg / 10 x 26kg / 10 x 28kg / 10 x 30kg
Upright row 8 x 5kg / 8 x 7kg / 8 x 9kg / 8 x 11,5kg

Zo dan..das een behoorlijk volume! Maar dat gaf je zelf ook al aan..misschien overwegen 1a2 keer per week cardio te doen. Is goed voor de conditie en helpt misschien bij die gedachtes..

-

Laatst bewerkt:
Is het geen idee om schouders te combineren met een andere spiergroep en deze dan bijv. 2x per week te doen ipv schouders apart 1x per week? Zo ben je alsnog wel een uurtje zoet met trainen, maar hoef je niet zo mega veel schouder oefeningen te doen ;)

Is het geen idee om schouders te combineren met een andere spiergroep en deze dan bijv. 2x per week te doen ipv schouders apart 1x per week? Zo ben je alsnog wel een uurtje zoet met trainen, maar hoef je niet zo mega veel schouder oefeningen te doen ;)

Ja dat is inderdaad wel handig, maar ik zou niet weten welke spiergroep. Ik probeer rustig af te bouwen maar kan het nog niet laten een dag niet in de gym te staan. Op zaterdag doe ik benen en schouders, maar ik zou niet weten met welke spiergroep ik schouders op de donderdag kan combineren

---------- Toegevoegd om 19:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:34 ----------

Heerlijke Mac n cheese gezonde variant geklapt (iifym) morgen rug en biceps

Rug:
Pull ups bw 4 x 8
Deadlift 5 x 8 (1e opwarm zonder gewicht)
T bar row 4 x 15
Lat pulldown machine 4 x 15 (maandag met stang gedaan, dacht afwisseling is goed)
Seated row 4 x 10 drop en laatste 2 sets tot failure

Biceps:
Barble curl
Concentration curl
Hammer curl
Cable curl
21-en (voor de pomp)

Ik zie enorm veel 'curls'. Laat jullie meningen er maar op los (en zoals ik al eens aangaf: voeding weet ik alles, training minder dus ik hoor graag kritiek/advies/tips)

Terug
Naar boven