Fitness Seller

Back to shred, the healthy way - Fit 365/24/7 – Physiqueandnutrition’s log

• Topic Starter Topic Starter
Wat wil je verbranden dan? En waarom dmv oefeningen met gewichten?

Doe de basis compounds voor krachtprogressie, gevolgd door wat pomp oefeningen/sets, en mix die methodes niet met ideeën over cardio.

Dat is nog de mindsef van mijn oude gewoonte toen alles om gewocht verliezen ging. Dat is de reden dat ik denk als ik veel rust pak dan is je training minder intensief en verbrand je wellicht minder. Ik snap ook wel dat je door meer rust meer gewicht kan pakken of je uitvoering beter is en dit meer voordelen heeft als focus op veel setjes, herhaling etc om je hartslag hoog te laten. Snap je wat ik bedoel?

Ik snap het maar het ging me nog niet eens om de rust. Je kunt ook volledig krachtgericht trainen met korte rust en low reps.

Er valt relatief niet veel vetverlies te halen uit trainen met gewichten omdat de beweging gewoon te intensief is, cardio verbruikt in dezelfde tijd 2-3x zoveel. Wat jij probeert met veel volume op isolatie en afwisselende oefeningen helpt dus niet op dat vlak en levert niks op voor kracht. Kracht die je spieren behoud of zelfs opbouwt.

Die vlakken schijden en er doelgericht op trainen geeft je op elk gebied meer vooruitgang en meer resultaat.

Ik snap het maar het ging me nog niet eens om de rust. Je kunt ook volledig krachtgericht trainen met korte rust en low reps.

Er valt relatief niet veel vetverlies te halen uit trainen met gewichten omdat de beweging gewoon te intensief is, cardio verbruikt in dezelfde tijd 2-3x zoveel. Wat jij probeert met veel volume op isolatie en afwisselende oefeningen helpt dus niet op dat vlak en levert niks op voor kracht. Kracht die je spieren behoud of zelfs opbouwt.

Die vlakken schijden en er doelgericht op trainen geeft je op elk gebied meer vooruitgang en meer resultaat.

Wat zou je mij dan aanraden qua oefeningen (sets/reps etc.)

In elk geval focus op zo vaak mogelijk de compounds voor low reps met vooruitgang in het zwaarste gewicht dat je kalm en in een vloeiende beweging kunt uitvoeren.

Daarna kun je nog van alles doen met focus op pump en conditionering complexes of wat je wilt, tuurlijk.

En cardio gewoon continu rustig 30-60 of meer minuten lopen zwemmen fietsen whatever.

Update:

Training vrijdag

Pull up:
4 x 8 (bodyweight)

Deadlift (gewichten incl. stang 20kg):
15 x 0kg (opwarmen)
15 x 30kg
10 x 40kg
10 x 50kg
eerste keer deadlift na lange tijd

T-bar row:
15 x 25kg
15 x 35kg
10 x 50kg
8 x 60kg (best trots op deze)

Dumbell row:
15 x 10kg
12 x 12kg
10 x 18kg
8 x 20kg

Seated Row:
8 x 50kg
8 x 40kg
8 x 32kg
8 x 22,5kg
Failure 18kg --> 30 sec rust --> failure 13,5kg

Back extension (onderrug):
15 x (32kg/41kg/50kg/50kg)

Lat pulldown machine:
15 x 41kg
10 x 50kg
8 x 64kg
8 x 64kg

Standing barble curl (excl. stang):
8 x 10kg
8x 10kg
8 x 15kg
8 x 15kg

Seated barble curl:
zelfde als standing barble curl

Hammer curl:
8 x (8kg/10kg/12kg/14kg)

Standing cable curl:
8 x (27,5kg/32kg/36kg/41kg)

Lekkere training, ik zie veel 'curls'. Ik schrijf dit op zondag en zal vanaf morgen richten op minder oefeningen en zwaardere gewichten!

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Zaterdag training

Dumbell pres:
15 x 20kg
10 x 30kg
8 x 32kg
4 x 34kg (recordje voor mij!)

Dumbell flyes:
10 x (10kg/12kg/14kg/16kg)

Incline dumbell press:
8 x (20kg/22kg/24kg/20kg)

Decline bench press (incl. stang):
15 x 50kg
8 x 50kg
8 x 70kg
8 x 70kg

Cable crossover:
15 x 11,5kg
15 x 16kg
8 x 20,5kg
8 x 22,5kg

Dips:
4 x 8 (bodyweight)

Rope pushdown:
10 x 22,5kg
8 x 27,5kg
8 x 27,5kg
8 x 27,5kg

Overhead rope:
15 x 27,5kg
10 x 32kg
8 x 36kg
4 x 41kg

Cable kickback:
8 x 9kg (4 sets)

Cable one arm tricep extension:
10 x 9kg (2 sets)
8 x 13,5kg (2 sets)

Cable tricep extension (andersom, weet de naam van de oefening niet):
10 x (13,5kg/18/22,5kg/27kg)

---------- Toegevoegd om 19:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:33 ----------

Vrijdagmiddag naar de psycholoog geweest en over mijn situatie gesproken vanaf begin af aan. De details zal ik jullie hier sparen, maar we zijn er achter dat:
-ik een serieus eetprobleem had
-door de weeks een contestprep leefde voor een jaar (zo streng als iemand met anorexia)
-ik op de 'cheatdag' at als iemand met boulimia en het schuldgevoel volgende dag wegwerkte met extra training
-ik zelf als heel veel stappen heb doorbroken en het enige probleem nog is om mate te houden als ik wat 'slechts' eet

We hebben besloten om nu nog steeds even calorieën te tellen, als ik afval dit te verhogen en anders rustig aan verhogen. Door de weeks zit ik nog op 2.000kcal en ik geef mezelf de ruimte om op zaterdag 3.000kcal te eten om toch wat lekkers te kunnen eten en geen bingeaanval te krijgen. Dit drie weken volhouden tot de volgende afspraak en dan bekijken of het gelukt is.

Zaterdag ging ik mezelf wegen en ik was voorbereid op het ergste. Twee jaar geleden woog ik 74kg en op mijn heftigste punt heb ik denk ik rond de 55kg gezeten. Door de vakantie was ik veel aangekomen en had ik het vervolgens met het vervolg van het crashdieet weggewerkt tot 58kg. Vervolgens het vocht vasthouden en toen dat weg was veel slechte voeding/binges (3 weken achter elkaar).

Gewicht: 59,8kg (dit viel reuze mee)

training zondag:

Squat:
15 x 30kg
15 x 40kg
10 x 50kg
8 x 60kg
8 x 70kg

Lunges (tien meter heen, tien meter terug x 4):
12kg/14kg/16kg/18kg

Leg press:
15 x 50kg
10 x 100kg
10 x 150kg
8 x 180kg

Leg press machine:
16 x 100kg
14 x 109kg
12 x 118kg
10 x 127kg
8 x 154kg
8 x 161kg

Leg extension:
20 x 27kg
15 x 50kg
10 x 73kg
8 x 77kg
8 x 82kg

Calf raise:
4 sets x 15

Calf press op leg press machine:
40 x 100kg
30 x 109kg
20 x 118kg
10 x 127kg
4 x 136kg

Zoals eerder gezegd, vanaf morgen (maandag) minder oefeningen, minder herhalingen, zwaarder gewicht, optimale uitvoering!

Thanks voor die punten van het gesprek posten.

Waarom totaal minderen in oefeningen? Je kunt na de focus op de basics gewoon lekker fitnessen hoor, zeker doen als je dat leuk vind.

Thanks voor die punten van het gesprek posten.

Waarom totaal minderen in oefeningen? Je kunt na de focus op de basics gewoon lekker fitnessen hoor, zeker doen als je dat leuk vind.

Wel of niet relevant die punten? Ik vond het iets te persoonlijk het hele gesprek te plaatsen (duurde ook 60 minuten en kwam veel aan bod). Nee ik wil juist echt sterker en groter worden. Maar ik ben wel fan van het aesthetische zoals 'devin physique' of 'jeff seid'

Wel of niet relevant die punten? Ik vond het iets te persoonlijk het hele gesprek te plaatsen (duurde ook 60 minuten en kwam veel aan bod).
Ik vind het wel relevant en interessant ja.
Nee ik wil juist echt sterker en groter worden. Maar ik ben wel fan van het aesthetische
Balanceren en combineren, net als met cardio, anders mis je weer de voordelen van dat facet van training.
zoals 'devin physique' of 'jeff seid'
eat clen tren hard

Laatst bewerkt:
Is het niet handiger dan om nu te gaan cleanbulken?

fixed :p

Ja ik ga rustig calorieën verhogen nu en cardio tot 0. En dan rond maart/april elke week met 50kcal verlagen en de laatste twee maandjes cardio rustig verhogen (reverse) zodat de cut niet zo heftig is als ik voorheen een jaar op geleefd heb.

---------- Toegevoegd om 07:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:44 ----------

Status update:

Het weekend goed doorgekomen naar mijn mening. Vrijdag netjes op de 2.000kcal gezeten en zaterdag met het vrouwtje naar de bios geweest. Genoten, lekker een bak popcorn en een quest bar en binnen de 3.000kcal. Ik was trots want ik had nog een eiwitreep meegenomen maar zou met die reep 50kcal boven de 3.000 komen en had besloten om hem niet op te eten (die had twee weken geleden nog binnen drie seconde in mijn holle kies gezeten). Zondag was mijn bruuuuur jarig en onze familie is Nederlands, maar verjaardagen zijn hele dag eten en drinken en iedereen kan alles pakken wat die wilt (niet die standaard Hollandse verjaardagen met een stukje taart, een leverworstje en een komkommertje). Dit was dus best lastig! Ik heb voor mezelf een grote schaal rijst met kip en pindasaus (it fits my macros) klaargemaakt. Daarna was het best wel lastig voor mij om een hele avond niets te nuttigen.

Ik heb wel wat kroepoekchips gepakt, twee sinterklaasschuimpjes en een half bladerdeeghapje met mijn vriendin gedeeld. Waarschijnlijk kwam ik wel boven de 2.000kcal maar ik weet ook als ik mezelf niet een beetje gunde ik dan aan het eind van de avond zou bingen. Toch was het wat ongemakkelijk en eenmaal thuisgekomen gelijk in bed gedoken zodat ik niet kon snaaien. Opzich best trots op dit weekend.

Vandaag ook een lekkere training gehad:

Pull up:
4 x 8 (bodyweight)

Seated Row:
8 x 50kg
8 x 54,5kg
8 x 59kg
8 x 50kg

Deadlift:
15 x 30kg
15 x 40kg
10 x 50kg
8 x 60kg

T-bar Row (excl. stang):
15 x 40kg
15 x 50kg
8 x 60kg (trots)
8 x 60kg (trots)

Pull down (front):
10 x 22,5kg
10 x 32kg
10 x 36kg
10 x 41kg

Pull down (back):
10 x 41kg
8 x 50kg
8 x 50kg
8 x 59kg

Seated bicep curl:
8 x 10kg (2 sets)
8 x 15kg (2 sets)

Standing bicep curl:
8 x 10kg (2 sets)
8 x 15kg (2 sets)

Hammer curl:
8 x 8kg/10kg/12kg/14kg

Concentration curl:
8 x 8kg/8kg/10kg/10kg

Curl met arm over een bankje die in de 'incline' modus stond (don't know the name):
8 x 8kg/10kg/10kg/12kg

Fur the pump (cable curl):
15 x (9kg/13,5kg/16kg/22,5kg)
8 x 27kg/32kg

De erkenning van het 'probleem' is al een goed stap. Ik herken hier een hoop in en hoop voor je dat het tellen van de kcals helpt, wat denk het meest belangrijk is is dat je nu op onderhoud of zelfs iets erboven gaat eten om het snaai gedrag te voorkomen.

Misschien het boek 'A guide to flexible dieting' eens lezen..daar staan wel wat leuke handvatten in om wat losser met je dieet om te gaan. Trainingen zien er in ieder geval goed uit..flinke volumes draai je weg!

De erkenning van het 'probleem' is al een goed stap. Ik herken hier een hoop in en hoop voor je dat het tellen van de kcals helpt, wat denk het meest belangrijk is is dat je nu op onderhoud of zelfs iets erboven gaat eten om het snaai gedrag te voorkomen.

Misschien het boek 'A guide to flexible dieting' eens lezen..daar staan wel wat leuke handvatten in om wat losser met je dieet om te gaan. Trainingen zien er in ieder geval goed uit..flinke volumes draai je weg!

Ja het tellen doe ik al twee maanden nu, het probleem op zaterdagen was dan dat ik de dag begon met tellen maar met het eten van iets slechts, vervolgens bingen telde ik die dag niet meer haha..

Ik ben ook al wat flexibeler, zo had ik vorige week nasigroente zonder voedingswaarden van de plus en toen heb ik maar die van de albert heijn ingevuld. Leuk om een compliment over mijn training te krijgen, bedankt!

Je moet je natuurlijk realiseren dat een Jeff Seid al op een behoorlijk gewicht zit, alleen maar om je te motiveren :D

En dat bioscoop verhaal ken ik wel. In het begin cheate ik nooit maar dan pakte ik alleen op momenten als ik de bios een zak m&m's ofzo. Nu neem ik wel eens beef jerky mee, dat is ook wel chill. Weinig kcal en je hebt er toch even plezier van :D

Je moet je natuurlijk realiseren dat een Jeff Seid al op een behoorlijk gewicht zit, alleen maar om je te motiveren :D

En dat bioscoop verhaal ken ik wel. In het begin cheate ik nooit maar dan pakte ik alleen op momenten als ik de bios een zak m&m's ofzo. Nu neem ik wel eens beef jerky mee, dat is ook wel chill. Weinig kcal en je hebt er toch even plezier van :D

Ja en dat Jeff Seid hoogstwaarschijnlijk verschillende middeltjes consumeert

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:02 ----------

Ik heb een vraag:

Ik zit nog steeds op elke dag 30 minuten cardio (crosstrainer: hoog tempo). Omdat ik wil voorkomen dat ik straks in mijn cut diep moet gaan (als ik nu op 30 minuten blijf dan moet ik tijdens mijn cut mijn cardio weer verhogen wil ik er resultaat van hebben en ik wil nooit meer langer als 30 minuten). Ik wil dus graag op een moment in mijn 'bulk' komen dat ik helemaal geen cardio doe zodat ik dit tijdens mijn volgende cut rustig kan inbrengen.

Hoe moet ik mijn cardio nu verlagen zonder teveel te gainen (omdat mijn stofwisseling ver**** was). Moet ik het rustig afbouwen (bv. van week 1: 30 minuten naar week 2: 25 minuten etc.) maar ik wil daarnaast ook nog mijn kcal-inname per dag verhogen (ik zit nu nog pas op 2.000 kcal).

Ik hoor graag jullie advies/tips/meniningen/kritiek!

Ik zou het apart van elkaar doen.

Het slimste zou denk ik zijn om eerst cardio weg te laten (af te bouwen wellicht door 10 minuten er af te halen en 1 dag minder te doen, ik zou het niet te langzaam afbouwen) en daarna je voeding erbij doen, dan kan je het beter in de gaten houden wanneer je teveel aan het toevoegen bent of te weinig.

Bedenk je wel dat als je je doelen weet bij te schaven je misschien ook al niet meer zo 'diep' hoeft te gaan met je volgende cut hè :o

Interessante missie in ieder geval, ik ga je hier volgen en op Instagram (Koen)! Succes!

Bedenk je wel dat als je je doelen weet bij te schaven je misschien ook al niet meer zo 'diep' hoeft te gaan met je volgende cut hè :o

Interessante missie in ieder geval, ik ga je hier volgen en op Instagram (Koen)! Succes!

Ik heb het gezien, leuk! Wat je zegt zit inderdaad wat in. Iets minder droog in de zomer is prima, als ik maar wat meer spierdefinitie heb. Hoe groter je spieren hoe minder snel je lagere vetpercentage negatief opvalt. Vind ik in ieder geval

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:27 ----------

Ik zou het apart van elkaar doen.

Het slimste zou denk ik zijn om eerst cardio weg te laten (af te bouwen wellicht door 10 minuten er af te halen en 1 dag minder te doen, ik zou het niet te langzaam afbouwen) en daarna je voeding erbij doen, dan kan je het beter in de gaten houden wanneer je teveel aan het toevoegen bent of te weinig.

eerst cardio down, dan voeding up?

Kan het niet geleidelijk allebei? Eerst voeding en dan pas cardio is minder logisch, want stel ik val nog af door het toevoegen van calorieën ga ik vervolgens niet mijn cardio verlagen maar voeding weer verhogen denk ik.

Ik heb het gezien, leuk! Wat je zegt zit inderdaad wat in. Iets minder droog in de zomer is prima, als ik maar wat meer spierdefinitie heb. Hoe groter je spieren hoe minder snel je lagere vetpercentage negatief opvalt. Vind ik in ieder geval

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:27 ----------

eerst cardio down, dan voeding up?

Kan het niet geleidelijk allebei? Eerst voeding en dan pas cardio is minder logisch, want stel ik val nog af door het toevoegen van calorieën ga ik vervolgens niet mijn cardio verlagen maar voeding weer verhogen denk ik.

Dat is ook de bedoeling. Je zorgt eerst met je voeding dat je wat minder af valt. Als je dan nog langzaam af valt ga je cardio eraf halen. Als je dan alsnog afvalt (of niks bijkomt met cleanbulk) ga je nog meer eten.

(excuses ik zei het net inderdaad verkeerd).

Je kan het wel tegelijkertijd doen, maar dan is het 'risico' dat je teveel gaat eten groter omdat je minder overzicht hebt op waardoor je aankomt.

Misschien handig eerst te weten wat je onderhoud is, hoeveel je eet en hoeveel kcal je ongeveer verbruikt met cardio.

Dat is ook de bedoeling. Je zorgt eerst met je voeding dat je wat minder af valt. Als je dan nog langzaam af valt ga je cardio eraf halen. Als je dan alsnog afvalt (of niks bijkomt met cleanbulk) ga je nog meer eten.

(excuses ik zei het net inderdaad verkeerd).

Je kan het wel tegelijkertijd doen, maar dan is het 'risico' dat je teveel gaat eten groter omdat je minder overzicht hebt op waardoor je aankomt.

Misschien handig eerst te weten wat je onderhoud is, hoeveel je eet en hoeveel kcal je ongeveer verbruikt met cardio.

Dankjewel voor je reactie! Geeft niets dat je het net verkeerd zei. Heb je een kort voorbeeld hoe het dan zou kunnen met week 1, week 2 etc.

Ik zit nu op 2.000 en 30 minuten cardio (voorbeeld zal helpen, omdat ik het nog niet echt goed begrijp, sorry).

Terug
Naar boven