MuscleMeat

Bak of kook jij je kipfilet als je cut?

Peiling Peiling Bak of kook jij je kipfilet als je cut?

• Totaal stemmers
    117
Ik ben hier percies de enigste:

Microgolf... smijt er daarna nog een hele hoop koriander en munt over, nog heel goed te eten, gaat snel en vult goed. Je moet er natuurlijk wel voor zijn.

Ik grill men kip lekker :)

Stoom (optie toegevoegd).

ff off topic: Waarmee behoud je eigenlijk de meeste voedingswaarde? Stomen / grillen / bakken ?

Bakken, naja doet mijn moeder dan :D

Bakken in de olijf olie, met peper, beetje zout en paprika poeder. Of op de grill.
Gekookt vind ik niet te vreten, me eten moet wel enigzins lekker zijn.
Gekookt (in kippenbouillon) smaakt kipfilet juist het lekkerst, dus zowel in cut als bulk wordt deze gekookt..en dan gaat er een dot pindakaas of geraspte kokos bij.. soms ook pocheer ik een eitje mee :)
Sowieso veel lekkerder gekookt, maar ook beter voor je gezondheid: met bakken wordt het te droog en ontstaan PAKs. Mooiste oplossing is eigenlijk eerst voorgaren en dan grillen of wokken! Brandt dan bijna nooit aan en is het lekkerst.

Laatst bewerkt:
grillen, bakken, braden, koken, stomen, in de oven en soms zelfs sous vide bereiden. (wat de betreffende recept/maaltijd maar vereist) (alhoewel ik nog nooit kip gestoomd heb)

kip = kip. Die 2 gram vet die er aan blijft hangen maak ik me niet druk om.

aber naturlich bak ik het in olijfolie :)

Best is grillen en een nadien eventueel een klein beetje olijf- of koolzaadolie over gieten. Bakken in olie is gewoon slecht omdat de onverzadigde vetzuren dan transverzadigd worden. Je kan nog beter bakken in boter. Dat is tenminste gewoon verzadigd en dus minder schadelijk.

Ik bak het in een beetje olijfolie, krijg ik meteen wat vetten mee die ik nodig heb.
Gaat wel spetteren altijd, maar ik fl**ker dan gewoon de deksel erop :P En het vuur niet zo hoog zetten.

Ik bak het in een beetje olijfolie, krijg ik meteen wat vetten mee die ik nodig heb.
Gaat wel spetteren altijd, maar ik fl**ker dan gewoon de deksel erop :P En het vuur niet zo hoog zetten.

Kip eerst goed afdrogen (of wentelen in wat bloem, maar ja carbs he ... :))

---------- Toegevoegd om 11:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:42 ----------

Best is grillen en een nadien eventueel een klein beetje olijf- of koolzaadolie over gieten. Bakken in olie is gewoon slecht omdat de onverzadigde vetzuren dan transverzadigd worden. Je kan nog beter bakken in boter. Dat is tenminste gewoon verzadigd en dus minder schadelijk.

Natuurlijk niet.

Zolang je je olie niet OVERverhit, is er geen (noemenswaardige) schade.
Kies de juiste olie
Gebruik de juiste temperatuur.

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ----------

Eet je wel eens koolvis en stoom je dat ook?

eergisteren nog mijn panga gestoomd.

kip insmeren met beetje kip kruiden in de pan gooien Zonder olie boter of wat dan ook in de pan uien knoflook en paprika erin! beetje ketchup erin ... gekookt water erin mikken en roeren maar lekkere kip met een sausje hmmm!

Ik ben hier percies de enigste:

Microgolf... smijt er daarna nog een hele hoop koriander en munt over, nog heel goed te eten, gaat snel en vult goed. Je moet er natuurlijk wel voor zijn.

De enigste microgolf? Dan lees je alleen de laatste posts.:headbang:

Terug
Naar boven