AndroidHealthClinic

Bankdruk uitvoering voor specifiek borst

Wat ik niet snap is waarom je zoveel geeft om wat die gast zegt.. Zeg gewoon: kerel, kritiek op me techniek, ok. Aan dat gezeik heb ik niets, dit voelt gewoon beter!
Ciaoo--> en start pumping iron!

Inderdaad gewoon zeggen waar het op staat? Daar heb je alleen maar baat bij, wat is het ergste dat je kan overkomen :) Of je trollt em.

Schijt aan iedereen jonge.. lees mijn sig :D

Ik vind ook dat je altijd volle, optimale ROM moet doen maar als je zelf een goede reden hebt om het een keertje anders te doen, dan is dat volledig je eigen keuze toch... :)

Zeg anders de volgende keer tegen die kerel: Jij bent gewoon dik. Doei

Hehe, ik geef niets om wat hij erover zegt ;) maar in mijn gym trust me..

Als je kleiner bent dan sommige dudes die zogenaamd alles weten heb je meteen ruzie als je zegt dat je dat weet en gewoon doorgaat..
Krijg je meteen een hoek ofzo, gaat echt nergens over!

Punt is dat ik best wel iemand een stoot kan verkopen, hoef ik niet bang voor te zijn, maar mijn gym is best wel strict wat dat betreft en ben je meteen je abbo kwijt..

Vandaar :)

Dan moet je er júist voor zorgen dat ie jou wil gaan slaan, dan ben je meteen van 'm af! :D (Wel een mong**l btw als ik het zo hoor)

Dan moet je er júist voor zorgen dat ie jou wil gaan slaan, dan ben je meteen van 'm af! :D (Wel een mong**l btw als ik het zo hoor)

Ja dat zijn er meer hoor! :P hehehe ja nee ik snap die strategie, maar de sportschool eigenaar is onwijs chill en doet alles zo makkelijk mogelijk dus..

Krijg jij een klap van hem? allebei eruit, mazzel, geen agentje spelen :)
En dat vind ik alleen maar logisch :P Dus als ik mijn kop houd, en die vent gaat daarmee door gebeurd het wel bij een ander :D Ook een plan hehhee

Laatst bewerkt:
Haha ben je nou serieus? Gezellig!

Nou nee het is geen pauper gym hoor, maar hier komen echt hardcore dudes die ook 140KG wegen enz.. Bodybuilders en powerlifters..
Sommige gasten zijn MMA dudes die trainen voor kracht en alles, sommigen zijn onwijs agressief..

Ik kan met 99% heel goed opschieten omdat ze me nu wel kennen, maar sommigen willen altijd popiejopie doen, elke gym heeft dat wel..
En ja als zo'n papz*k dan 600 kan Legpressen voelt ie zich meteen het mannetje en denkt ie dat ie iedereen alles kan vertellen etc.. Sommigen zijn nu eenmaal alphagedrag ziek..

1. powerlifters in MIJN gym zie ik altijd bouncen, of het nu goed is of niet, of jij dat nu gewend bent of niet.. het is gewoon zo.. en dan 2 reps, en dan zo hard op dat borstbeen dat je denkt ''Dat kan gewoon niet goed zijn'' en ik heb zelfde powerlifters een blok op hun borst zien leggen waar ze op bouncen.. Dus ja, dat zie ik ja.. ik heb het niet uitgevonden, zo don't shoot the messenger.

2. Wat zeg ik nou?! Ik ga zwaarder om verder te komen kwa kracht, en dat werkt prima, dus doe ik dat ook, ik zeg niet dat mijn rom verkleint om meer massa te krijgen, dat is precies de reden waarom ik drop en elke stap mijn rom vergroot.. Lezen please?

3. Ik heb het ook niet over curls, die verklein ik ook niet die rek ik volledig uit, maar daar ga ik wel mee omhoog dus hoef ik niet andere dingen te proberen om hoger te komen.. Daarbij vind ik dat een barbell curl van 55KG met mijn bodyweight meer dan genoeg is, en ik wil niet eens echt hoger aangezien blessures al aardig dichtbij komen met 55KG.. (Daarom doe ik die ook weinig, en pak ik liever 30 - 40 KG.

Dus dat.. Kijk ik val jou niet aan, je hebt helemaal gelijk, maar ik doe dit met een reden..
Waarom baseren mensen altijd uit 1 moment opname dat mijn hele training zo gebaseerd is? ik doe elke week iets anders om te stimuleren..

Ik lig dus niet elke week halve roms te doen op hoger gewicht met bank...
Het onbegrip van mensen naar andere methodes ontgaat mij echt helemaal gewoon :P

Buiten dat, hoe arrogant het ook klinkt.. Ik groei als een idioot, zeker met mijn nieuwe dieet.. Dus voor mezelf werkt het prima, leave me alone :P tenzij je ziet dat ik mezelf verkloot.. wat ik toch niet doe met een halve rep, mag jij me idioot vinden :P hehehe..

Vertel!

OT: full roms maken. Belangrijk is ook: ga je voor de kracht of ga je voor massa!

Vertel!

OT: full roms maken. Belangrijk is ook: ga je voor de kracht of ga je voor massa!

Ik wissel het vaak af :) omdat ik massa zeker wel belangrijk vind (bodybuilder eh)
Maar kracht vind ik ook belangrijk dus maak ik er zulke gekke dropsets van :P maar het werkt wel echt bij mij!

de 1 strekt zijn armen helemaal en de andere niet
de 1 raakt zijn borst aan met de barbell en de ander niet
maar dat wil niet zeggen dat het allemaal verkeerd is wat jullie allemaal doen ,het is maar net wat je zelf het lekkerste vind ,omdat het uiteindelijk allemaal op hetzelfde neerkomt
alleen is het 1 wat zwaarder als het ander
ikzelf doe het meestal om en om en werkt lekker

de 1 strekt zijn armen helemaal en de andere niet
de 1 raakt zijn borst aan met de barbell en de ander niet
maar dat wil niet zeggen dat het allemaal verkeerd is wat jullie allemaal doen ,het is maar net wat je zelf het lekkerste vind ,omdat het uiteindelijk allemaal op hetzelfde neerkomt
alleen is het 1 wat zwaarder als het ander
ikzelf doe het meestal om en om en werkt lekker

Dus dat! :) hehe, thanks! Ben gelukkig niet de enige

Kwam iemand in mijn gym gister zeuren dat je met bankdrukken PER SE je borst aan moet raken.. nou soms blijf ik er wel wat cm boven hoor, puur om kracht te hebben om hoger gewicht te pakken..

Is dit nu zo slecht of wat?

Want ik kreeg een hele preek over dat ''Jaaa als je een bankdruk wedstrijd zou meedoen zou je weggestuurd worden'' like.. Wtf kom je nou met je theorie, alsof ik dat wil!

En toen pakte ik 80KG (niet eens zoveel) ging ie erbij staan en eisen dat ik mijn borst raakte.. wat gewoon lukte daar niet van.. Maar ik vind het zwaar klote en veel te laag omdat de druk op mijn schouders gewoon niet lekker aanvoelt..

Zit ik fout? of wat?
Hoeveel gewicht pak je dan normaal als je een cm boven je borst blijft met de stang als je nu 80 pakte?

Hoeveel gewicht pak je dan normaal als je een cm boven je borst blijft met de stang als je nu 80 pakte?

Uhm, ik pak 80KG en 90KG tot bijna aanraken (zeg maar tikken zonder te bouncen) 100KG pak ik IETS hoger, minder dan een vuister ertussen, maar wel 8x (Heb het eens 12x gedaan maar was een zeer goede dag)..
110KG doe ik dan 80% rom minimaal, soms iets lager tot waar ik voel dat het fout kan gaan, die drukte ik dan 6x, en 120KG heb ik 2x gedrukt maar die ROM leek nergens op, dus dat probeer ik later pas..

50KG t/m 70KG is gewoon veeery slow aantikken.

En zo hoog blijf ik ook niet, ik zit minimaal 60% van de hele ROM, en druk die dan 6x, om te droppen naar 80KG die ik vervolgens op 80% ROM pak, en dan droppen naar 50KG die ik dan wel aantik..

Uhm, ik pak 80KG en 90KG tot bijna aanraken (zeg maar tikken zonder te bouncen) 100KG pak ik IETS hoger, minder dan een vuister ertussen, maar wel 8x (Heb het eens 12x gedaan maar was een zeer goede dag)..
110KG doe ik dan 80% rom minimaal, soms iets lager tot waar ik voel dat het fout kan gaan, die drukte ik dan 6x, en 120KG heb ik 2x gedrukt maar die ROM leek nergens op, dus dat probeer ik later pas..

50KG t/m 70KG is gewoon veeery slow aantikken.

Ik snap er geen hol meer van. Ben je nou aan t bankdrukken of alleen lockouts aan t doen? 60% van je ROM is géén bankdrukken, en dan pak je dus gewoon een veel te hoog gewicht. Gewoon volledige ROM maken, altijd.

Ik snap er geen hol meer van. Ben je nou aan t bankdrukken of alleen lockouts aan t doen? 60% van je ROM is géén bankdrukken, en dan pak je dus gewoon een veel te hoog gewicht. Gewoon volledige ROM maken, altijd.

Ja ik moet echt van die nummertjes afstappen want het is zo onduidelijk als de klote..
maar ik lock wel, zeker wel, maar ik ga niet zo diep tot aanraken met sommige gewichten :) dat is wat ik bedoelde.

veel mensen die last krijgen van de schouders met benchen en daarom dus er ruimte tussen houden hanteren slechte techniek.

borst zo groot mogelijk maken, schouderbladen omlaag/samenknijpen etc. op die manier verkort je je rom ook wel maar zo tik je toch de borst aan en verkom je die onnodige extra stress op de schouders.

veel mensen die last krijgen van de schouders met benchen en daarom dus er ruimte tussen houden hanteren slechte techniek.

borst zo groot mogelijk maken, schouderbladen omlaag/samenknijpen etc. op die manier verkort je je rom ook wel maar zo tik je toch de borst aan en verkom je die onnodige extra stress op de schouders.

Mee eens, het is alleen zo klote dat ik dat allemaal altijd stap voor stap doe en zo vasthoud, het is denk ik puur het gewicht wat het zo stressvol maakt..

Bedankt voor de tips, ik ga er nog eens op letten! zou goed kunnen idd!

@ BicepM, no offence, maar je weet toch ook dat het bovenste deel van de bench voornamelijk triceps is? Probeer eens paused 3/4 bench. Dan gaat je borst echt stuk.

(En weer kijken naar de pro's; borst aantikken (aanrammen) en niet locken)

Ja ik moet echt van die nummertjes afstappen want het is zo onduidelijk als de klote..
maar ik lock wel, zeker wel, maar ik ga niet zo diep tot aanraken met sommige gewichten :) dat is wat ik bedoelde.

Ja... dat is ook precies wat ík bedoelde... het niet touchen. Dit is een kwaaltje waar heel veel mensen last van hebben, meestal komt t erop neer dat ze t stoerder vinden als er 120 kilo aanhangt ipv 100, maar dan vervolgens de halter niet tot de borst laten komen en/of alles laten doen door hun spotter. Het is nutteloos en onzinnig. Gewoon een lager gewicht pakken dus.

Ik ga net iets verder dan ellebogen haaks... Veel verder eronder is gewoon slecht voor de schouders ... Dus dan zit er een ruime vuist tussen borst en onderkant stang...

Terug
Naar boven