- Waardering
- 4.390
- Lengte
- 1m73
- Massa
- 75kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
moet je volledig strekken ? ik dacht dat je juist niet volledig mocht strekken omdat dan de spanning van je spieren weggaat![]()
Laat tijdens het bankdrukken de stang naar de onderkant van je borst zakken, tot op de borst. En druk uit zodat deze recht boven je ogen tot rust komt. Je laat de stang als het ware een beetje schuin zakken i.p.v. recht omlaag. Het bereik van je borst spieren die moeten werken wordt zo groter. Zorg dat je tijdens het uitdrukken altijd een kleine buiging in je armen hou, nooit volledig strekken. Hierdoor hou je extra spanning op je borstspieren. Een brede grip maakt het vrijwel onmogelijk volledig te strekken daar de triceps minder betrokken worden en daardoor niet het vermogen hebben je ellebogen opslot te zetten.
Het gaat bij mij er niet alleen om zoveel mogelijk kilo's te drukken. Ik gebruik altijd de mind 2 muscle connectie. Ik voel dat ik mijn borstspieren beter op deze wijze train. Daarnaast is deze bewegingsbaan nou ook weer niet zo extreem.
Mind muscle connectie veranderd niet, of je de barbbell nou recht omhoog, schuin omhoog of in rondjes omhoog drukt. Als ik setjes doe met 140kg+ op de bank, en ik ga hem schuin omhoog drukken, dan kan ik het gewicht niet meer controleren. Je evenwicht en het gewicht komt dan vooral op je schouders te liggen, en die barbbell volgt dan automatisch de bewegingsbaan die jij hebt ingezet, en dat is schuin naar achter. Daarbij vind ik het gewicht wat je drukt wel essentieel. Ik probeer bij een oefening altijd zo zwaar mogelijk te gaan met goede techniek, en ga oefeningen niet expres moeilijker maken dan dat ze zijn.
Volledige rep, tot ongeveer 5 cm cm van de borst zakken en dan volledig strekken

Mind muscle connectie veranderd idd niet maar deze geeft aan dat ik mijn borstspieren beter voel tijdens deze bewegingsbaan. Net zoals ik de zijkop van mijn delts beter voel als ik tijdens een sideraise mijn ellebogen hoog hou en mijn pink hoger dan mijn duimen. Dit soort kleine dingen voel je als je de mind muscle connectie hanteert.
Deze beweging gaat ondertussen onbewust bij mij. Ik heb dan ook niet het gevoel dat ik schuin omhoog duw. Dacht ergens gelezen te hebben dat Milo Sarcev ook op deze wijze de bench deed.
Ik heb het gevoel dat je teveel let op kleine dingetjes bij oefeningen en daardoor het geheel een beetje kwijt raak. Bij een side raise je pink hoger dan je duimen houden is zo'n voorbeeld. Zware gewichten gebruiken en compounds doen is belangrijker dan dumbbell kickbacks met de pink omhoog.
Ieder z'n eigen methodes, maar verlies jezelf niet in details.