XXL Nutrition

BB en stoornis?

Peiling Peiling Welke stoornis?

• Autisme

Stemmen: 9 12,7%
  • PDD-NOS

Stemmen: 5 7,0%
  • Borderline

Stemmen: 5 7,0%
  • Asperger syndroom

Stemmen: 6 8,5%
  • Anders (vul zelf in)

Stemmen: 46 64,8%

• Totaal stemmers
    71
Er zijn gewoon heel veel mensen met een stoornis maar normaal gesproken merk je hier niet of nauwelijks wat van. Wanneer je diepere gesprekken voert en vaak met elkaar omgaat merk je bij heel veel mensen dat er wel 'iets' aan de hand is.
Reden dat het vaak verzwegen wordt is dat mensen niet anders dan anderen willen worden behandeld of bekeken wat onbewust snel gebeurt als je een etiket op iemand plakt.
+1 maar dat is toch niet zo raar?
Iedereen heeft dergelijke gedachten maar gelukkig is er een deel in de hersenen die je hierin remt omdat je weet dat het 'slecht' is.

Er was eens een onderzoek gedaan bij een aantal amerikaanse gevangenen (serieverkrachters/moordenaars, echt van die klassieke sociopaten) waarbij dat deel van de hersenen een stuk minder actief was waardoor vermoedelijk niet genoeg remming optreed in het gedrag :)

• Topic Starter Topic Starter

koop een lolly en vier het :)

OT: merk toch wel dat er veel mensen zijn dan met ADHD. voor die mensen: hebben jullie juist krachtsport gekozen om je er in bezig te houden werkend als soort therapie? (ben niet zo heel bekend met ADHD..)

Er zijn gewoon heel veel mensen met een stoornis maar normaal gesproken merk je hier niet of nauwelijks wat van. Wanneer je diepere gesprekken voert en vaak met elkaar omgaat merk je bij heel veel mensen dat er wel 'iets' aan de hand is.
Reden dat het vaak verzwegen wordt is dat mensen niet anders dan anderen willen worden behandeld of bekeken wat onbewust snel gebeurt als je een etiket op iemand plakt.

Iedereen heeft dergelijke gedachten maar gelukkig is er een deel in de hersenen die je hierin remt omdat je weet dat het 'slecht' is.

Er was eens een onderzoek gedaan bij een aantal amerikaanse gevangenen (serieverkrachters/moordenaars, echt van die klassieke sociopaten) waarbij dat deel van de hersenen een stuk minder actief was waardoor vermoedelijk niet genoeg remming optreed in het gedrag :)

Klopt het heeft allemaal te maken met de mate en frequentie van de abnormaliteit (iedereen toont immers soms wel gedrag wat onaangepast, irrationeel, onvoorspelbaar of ongewens is)

ik werk met deze mensen! very intressting!

Ah oke, ik heb heel veel van dat soort gedachtes moet ik toegeven maar mijn remmingstelsel werkt (soms vind ik té) goed.

Heb hier wel last van: Ik heb een klein probleempje/dingetje dat ik nog moet doen, gelijk komt alles op me af welke problemen ik heb/wat ik nog allemaal moet doen, dat ik echt gek word, dat het veel te druk in mijn hoofd is en me echt puur ongelukkig voel, terwijl eigenlijk alles gewoon goed gaat. Heel de dag door echt ver****** , het kan ook gewoon een winter dip zijn ofzo.

---------- Toegevoegd om 01:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:55 ----------

Aangezien je eerdr gezegd hebt dat je ADD hebt, ga ik hiervan uit en hoop ik niet dat het om een zelfdiagnose gaat. Wat je nu trouwens beschrijft is een kenmerk van ADD. Normaal gezien heb je problemen met concentratie, maar wanneer iets je erg interesseert geraak je gehyperfocust.

!
Al die tests slagen dus op niets :p
Wat bedoel je met gehyperfocust? ZO gefocust dat het k*t is?

Heb hier wel last van: Ik heb een klein probleempje/dingetje dat ik nog moet doen, gelijk komt alles op me af welke problemen ik heb/wat ik nog allemaal moet doen, dat ik echt gek word, dat het veel te druk in mijn hoofd is en me echt puur ongelukkig voel, terwijl eigenlijk alles gewoon goed gaat. Heel de dag door echt ver****** , het kan ook gewoon een winter dip zijn ofzo.

---------- Toegevoegd om 01:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:55 ----------

Neen, het is niet k*t maar je blijft gewoon op iets focussen dat je intresseert, je kan daar echt uren op concentreren terwijl je bij andere kleine dingen er helemaal geen aandacht aan kunt geven.

Als ik taken moet doen dan geraak ik helemaal gestrest (vroeger leren voor exames bijvoorbeeld) dan zit je te stressen achter de pc maar toch krijg je jezelf er niet toe om te leren, of je gaat ff proberen te leren maar dan lukt het langst van geen kanten.

Althans zo is het bij mij toch.

Laatst bewerkt:
koop een lolly en vier het :)

OT: merk toch wel dat er veel mensen zijn dan met ADHD. voor die mensen: hebben jullie juist krachtsport gekozen om je er in bezig te houden werkend als soort therapie? (ben niet zo heel bekend met ADHD..)
Voor mij is dit niet echt het geval, nogtans ben ik er wel mee begonnen toen ik voor de eerste keer van drugs ben geraakt, dus was het wel een soort van therapie/vervangingsmiddel om me bezig te houden.

Terwijl ADHD/ADD een concentratieprobleem hebben, hebben ze ook vaak een hyperfocus functie, namelijk overgeconcentreerd geraken. De persoon in kwestie geraakt zo gefascineerd en geinteresseert dat hij zich volledig aan het onderwerp kan geven en erover leren, veel meer dan anders of zelfs dan bij een normale persoon.

Waar heb je dit laten onderzoeken?

Psygoloog. Eerste instantie zullen ze je niet testen, maar je helpen met de problemen die je hebt. Met even aandringen kun je je wel laten testen.

---------- Toegevoegd om 08:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:11 ----------

Terwijl ADHD/ADD een concentratieprobleem hebben, hebben ze ook vaak een hyperfocus functie, namelijk overgeconcentreerd geraken. De persoon in kwestie geraakt zo gefascineerd en geinteresseert dat hij zich volledig aan het onderwerp kan geven en erover leren, veel meer dan anders of zelfs dan bij een normale persoon.

Dat is ook wat ik dacht, AD(H)D, het hoeft niet persé de 'hyper-focus' te zijn, maar ik heb ook moeite met het scheiden van hoofd en bij zaken.

Neen, het is niet k*t maar je blijft gewoon op iets focussen dat je intresseert, je kan daar echt uren op concentreren terwijl je bij andere kleine dingen er helemaal geen aandacht aan kunt geven.

Als ik taken moet doen dan geraak ik helemaal gestrest (vroeger leren voor exames bijvoorbeeld) dan zit je te stressen achter de pc maar toch krijg je jezelf er niet toe om te leren, of je gaat ff proberen te leren maar dan lukt het langst van geen kanten.

Dan snap je niet wat ik bedoel want het is zeker wel k*t

Wat vroeger een karaktereigenschap was is nu een stoornis. :o

sociale fobie, weetniet of dat onder stoornis valt trouwens. Eerder geneesbaar handicap

Bij mij compleet hetzelfde... Eindwerk moest bvb af raken en had maar 2 dagen niet meer. Zit compleet te stressen enzo... Maar er daadwerkelijk aan beginnen en vlot doorwerken gaat totaal niet???

Officieel heb ik Asperger en RETT(of wat die afkorting ook is), maar ik zie mijzelf niet als autist. Mischien sociaal onhandig, maar aan een stoornis wil ik niet toegeven.

Bij mij compleet hetzelfde... Eindwerk moest bvb af raken en had maar 2 dagen niet meer. Zit compleet te stressen enzo... Maar er daadwerkelijk aan beginnen en vlot doorwerken gaat totaal niet???

Hier heb ik nou ook last van, vreselijk irritant. Wil alles graag weten, maar eraan beginnen... ho maar... Ik weet nog steeds niet waardoor dit komt. Wil er graag van af natuurlijk. Wanneer ik gewoon zou doen wat ik zou moeten doen, zou ik veel meer voor elkaar krijgen.

Terug
Naar boven