AndroidHealthClinic

BB en stoornis?

Peiling Peiling Welke stoornis?

• Autisme

Stemmen: 9 12,7%
  • PDD-NOS

Stemmen: 5 7,0%
  • Borderline

Stemmen: 5 7,0%
  • Asperger syndroom

Stemmen: 6 8,5%
  • Anders (vul zelf in)

Stemmen: 46 64,8%

• Totaal stemmers
    71
Hoezo waarschijnlijk? What happened?

Ben eens met een psycholoog gaan praten en heb er zelf ook veel onderzoek naar gedaan. Ik heb geen officiële diagnose laten stellen want de wachtlijsten zijn echt een jaar en dan moet je over een periode van 6 tot 12 maanden een aantal keer langskomen. Dus bijna 2 jaar later ben je nog nergens, dan weet je alleen zeker dat je het hebt.

Volgens de psycholoog is het hoogstwaarschijnlijk het syndroom van Asperger, en ook nog hooggevoelig en hoogintelligent. Al twijfel ik zelf soms aan die laatste :D

Het verklaart wel prima m'n sociaal gedrag, destructieve neigingen, moodswings en m'n gedachten en emoties. Al hecht ik er zelf weinig waarde aan om een label op mezelf te plakken. Als in: "Hallo, ik ben Luke en ik ben autistisch"

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ben eens met een psycholoog gaan praten en heb er zelf ook veel onderzoek naar gedaan. Ik heb geen officiële diagnose laten stellen want de wachtlijsten zijn echt een jaar en dan moet je over een periode van 6 tot 12 maanden een aantal keer langskomen. Dus bijna 2 jaar later ben je nog nergens, dan weet je alleen zeker dat je het hebt.

Volgens de psycholoog is het hoogstwaarschijnlijk het syndroom van Asperger, en ook nog hooggevoelig en hoogintelligent. Al twijfel ik zelf soms aan die laatste :D

Het verklaart wel prima m'n sociaal gedrog, destructieve neigingen, moodswings en m'n gedachten en emoties. Al hecht ik er zelf weinig waarde aan om een label op mezelf te plakken. Als in: "Hallo, ik ben Luke en ik ben autistisch"

eens, alhoewel de diagnose al veel voor me deed :D
eindelijk duidelijkheid wat en hoe en kon ik beter met mezelf uit de voeten, en werd mijn omgeving ook duidelijker. hulp heb ik niet nodig, heb het maar licht.

eens, alhoewel de diagnose al veel voor me deed :D
eindelijk duidelijkheid wat en hoe en kon ik beter met mezelf uit de voeten, en werd mijn omgeving ook duidelijker. hulp heb ik niet nodig, heb het maar licht.

Ik heb ook maar een paar gesprekken gehad, 5 dacht ik. Ik heb er bij vlagen heel erg last van en dan ineens weer niet. Ik heb nu een periode dat het heel goed gaat. Ben heel sociaal, lach heel veel en heb veel nieuwe vrienden gemaakt de laatste tijd.

Hoewel ik geen officiële diagnose heb laten stellen snap ik wel iets beter waarom ik ben zoals ik ben. Na er ook zelf veel over te hebben gelezen begrijp ik beter hoe ik ermee om moet gaan.

****ed up gedachtengang in welke zin?

Je zal er nog van opkijken hoeveel mensen bizarre/zieke gedachten hebben, alleen brengen we dit niet zomaar naar buiten, aangezien dit niet sociaal geaccepteerd of "normaal" is.

Inderdaad, zo heb ik soms zin om iemand zijn hoofd tegen de muur te slaan tot het bloed de oren stroomt.
Maar dit zeg/doe ik niet.:)

Heb weleens verhalen gehoord over het supplementeren van bepaalde vitamines (en mineralen?) bij autistische kinderen .De kinderen zouden er rustiger van worden.

Er zijn mensen die denken dat autisme te maken zou kunnen hebben met het tekort komen van vitamine (in de buik al).

Inderdaad, zo heb ik soms zin om iemand zijn hoofd tegen de muur te slaan tot het bloed de oren stroomt.
Maar dit zeg/doe ik niet.:)

Ik heb zelf ook wel wat problemen om me in te houden. Ik zou mn moeder verot slagen als ze men pillen niet geeft.Maar k slaag vaak gewoon op de muur of op mn kast ipv op haar. Ik heb haar trouwens nog nooit geslagen en zal dit ook nooit doen. :D

Ik ben coïtusverslaafd maar moet het altijd overdag doen want snachts verander ik in een weerwolf

Veel mensen met een stoornis hier zeg:eek:. Belemmerd het jullie leven ook erg? Werk, sociale contacten, stemmingswisselingen?

pdd nos, borderliner, autisme noem het maar op ik heb ze allemaal en nog meer!!!!

[/COLOR]
Dat gaat je niet echt bevallen vrees ik, het serotonine systeem is verschrikkelijk complex en meer serotonin is niet bepaald fun.

Dacht altijd dat dat wel mogelijk was, dat het alleen zeer lang duurde voordat je effect ondervond.

Dacht altijd dat dat wel mogelijk was, dat het alleen zeer lang duurde voordat je effect ondervond.

Antidepressiva beginnen te werken nadat er bepaalde receptoren minder gevoelig worden, dan bereik je echter alleen een antidepressiva werking als je al depressief bent, als er niets mis is dan ga je alleen maar merken dat je emoties geblunt zijn.

Bij selectieve serotonine releasers is het ander verhaal, die omzeilen de slechte receptoren en hebben zo onmiddelijk een positief effect.

Zijn er eigenljik verstandelijk gehandicapten die aan bodybuilding doen?

Terug
Naar boven