AndroidHealthClinic

BB is een makkelijke sport/hobby?

Ach als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om je oude leven achter je te laten en je leven drastisch anders in te richten waarbij alles draait om je sport....dan is daarna BB wel een makkelijke sport

you do not snap the point young padawan

Maar dat maakt niet dat bbing iets is wat je zomaar even tussedoor doet, om 2 maanden voor je naar renesse of salou een sixpack te krijgen
Ik zeg ook niet dat BB makkelijk is. Als je BB vergelijkt met andere sporten dan is het een minder moeilijke sport, maar dat maakt het nog geen makkie.

grapjas.. er zijn maar weinig sporten waar je zo ontzettend veel doorzettingsvermogen moet hebben om op niveau te blijven.
Als je nu stopt met tennis/poker/voetbal en ga zo maar door en je pikt het na een jaar weer op, dan zit je na een maandje weer aardig op je niveau.
Probeer dit maar eens met bb'en

Ik zeg ook niet dat BB makkelijk is. Als je BB vergelijkt met andere sporten dan is het een minder moeilijke sport, maar dat maakt het nog geen makkie.

bbing is: uitzoeken wat voor jou werkt, waarbij veel kan mislukken mislukt, iedere verpakking nalezen op kcals en eiwitten, iedere gram afwegen, rust, geen alcohol, 10tallen haters in je log;) EN veel lezen en opzoeken en daarbij is geen een filosofie de juiste.

Bij voetbal is dat iets anders, als je blijft oefenen hoef je nergens op te letten, je leert vanzelf harder schieten als je maar gaat trainen.

noem 3 sporten waarbij je méér moet opofferen.

Heb veel sporten gedaan. Meeste sporten krijg je heel snel resultaat voor terug. Conditie/techniek/snelheid..
Als BB'er ben je ook nooit tevreden en voelt alles altijd als te weinig.

Verneuk ik men voeding een week dan voelt het als mega hard falen.
Rust ik te weinig, zit ik te piekeren dat men rust niet goed was.
Skip ik een training voel ik me down.

Denk dat we hier wel duidelijk mogen zeggen dat het allemaal is hoe je het zelf bekijkt.
Als je BB als een minder moeilijke sport ziet vraag ik me echt af of je wel all the way gaat..

Mensen zoals jij lopen drie jaar rond in de gym en vragen hun af waarom anderen betere progress maken.

Go hard or go home..

FFS!

grapjas.. er zijn maar weinig sporten waar je zo ontzettend veel doorzettingsvermogen moet hebben om op niveau te blijven.
Als je nu stopt met tennis/poker/voetbal en ga zo maar door en je pikt het na een jaar weer op, dan zit je na een maandje weer aardig op je niveau.
Probeer dit maar eens met bb'en
zet dat ook maar in mijn lijstje ;)

Wat bedoel je met 'minder moeilijk'?

Hoe lang het duurt om topniveau te halen?
Hoe moeilijk het is om topniveau te halen?
Hoe zwaar het is om een wedstrijd te winnen?
Hoe moeilijk het is om een wedstrijd te winnen?

Zodra je over prof bb spreekt is hoog scoren en zeker winnen net zo moeilijk of moeilijker als in elke andere topsport.

Amateurniveau is iets makkelijker, maar ook daar is het hard werken en weten waarmee je bezig bent... En bij BB zijn genen vaak een bepalende factor, terwijl dat in andere sporten iets minder doorweegt. Slechte genen? Heel moeilijk om dan enig niveau te bereiken. In dat opzicht dus moeilijker.

Amateurniveau is iets makkelijker, maar ook daar is het hard werken en weten waarmee je bezig bent...
+1, ik trek even de vergelijking met voetbal.
Wat de meeste hier om amateur niveau doen is een stuk zwaarder dan waar wij 16 seniorenteams hebben die iedere week op zondag een wedstrijdje doen en dan naar de kantine

. Slechte genen? Heel moeilijk om dan enig niveau te bereiken. In dat opzicht dus moeilijker.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, in andere sporten telt talent mee.
Op het voetbal heb ik training gegeven aan de hoogste amateurklasse aan de middelmaat en aan de laagste...het verschil is zo enorm groot.

imo nog steeds een dikke trol

BB op gayniveau is makkelijk ja, maar denk je dat jay cutler ofzo na 1 uurtje trainen weer lekker op de bank gaat zitten en al fappend een zak chips opentrekt?

Daar ben ik het dan weer niet mee eens, in andere sporten telt talent mee.
Op het voetbal heb ik training gegeven aan de hoogste amateurklasse aan de middelmaat en aan de laagste...het verschil is zo enorm groot.
Talent is niets anders dan ergens van nature in uitblinken. Van nature een esthetisch bevredigend lichaam hebben met een goede aanleg voor spiergroei is dus een talent.

Als jij onvoldoende van dat talent hebt kan jij in prof BB met alle middelen van de wereld nog steeds niets bereiken.

Heb veel sporten gedaan. Meeste sporten krijg je heel snel resultaat voor terug. Conditie/techniek/snelheid..
Als BB'er ben je ook nooit tevreden en voelt alles altijd als te weinig.

Verneuk ik men voeding een week dan voelt het als mega hard falen.
Rust ik te weinig, zit ik te piekeren dat men rust niet goed was.
Skip ik een training voel ik me down.

Denk dat we hier wel duidelijk mogen zeggen dat het allemaal is hoe je het zelf bekijkt.
Als je BB als een minder moeilijke sport ziet vraag ik me echt af of je wel all the way gaat..

Mensen zoals jij lopen drie jaar rond in de gym en vragen hun af waarom anderen betere progress maken.

Go hard or go home..

FFS!

Heel herkenbaar allemaal ;)

@ big T:
Maar in dat opzicht is bbing dus niet moeilijker, maar gelijk aan andere sporten.

Ik weet genoeg spelers die kenne zo hard trainen als ze maar willen, maar het zit er gewoon niet in

Het geldt zeker niet voor alle sporten, maar er zijn wel sporten waar je d.m.v. heel veel oefening de top kunt bereiken, zonder een specifieke fysieke aanleg te moeten hebben.

Moeilijk is het niet bepaald. Een persoon met gemiddelde intelligentie kan in een paar uur alle stickies op een forum als dit doorlezen, een trainings- en voedingsschema opstellen en hiermee aan de slag gaan.

Het vergt echter wel discipline, en dit zorgt ervoor dat bodybuilding voor sommigen nog steeds een hobby is waar ze plezier aan beleven, terwijl het voor anderen een vorm van zelfkastijding zou zijn (deze mensen doen dan ook doorgaans niet aan bodybuilding, hooguit aan superduding).

Opzich is de vergelijking met poker niet eens zo gek. Beide kun je in een dag leren hoe het moet, voordat je het echter echt goed onder de knie heb ben je jaren verder.

Wat heet makkelijk? Hardlopen is ook makkelijk. Een maandje hardlopen en ik kan al meteen dubbel zo ver hardlopen. Na een maandje schaken ben je ook al beter. Na een maandje pokeren ben je ook al een stuk beter geworden. Een maandje gitaar spelen en je kunt ook liedjes spelen, terwijl je in het begin nog geen moer kunt.

Ik snap je hele stelling niet. Definieer makkelijk? Kijk eens hoeveel mensen lopen te lummelen met squats en deadlifts, maar ook met simpele oefeningen. Je kunt overal aan beginnen en binnen no-time heb je iets onder de knie, maar het tot hoog niveau brengen, daar ligt de moeilijkheid.

Terug
Naar boven