AndroidHealthClinic

BB'en met BB

Peiling Peiling Meedoen is belangrijker dan winnen?

• Ja

Stemmen: 5 10,9%
  • Nee

Stemmen: 10 21,7%
  • Als je het maximale uit jezelf hebt gehaald ben je een winnaar :thumbs:

Stemmen: 19 41,3%
  • Ik ben BB :BB_:

Stemmen: 12 26,1%

• Totaal stemmers
    46
Volgens mij train jij ook zo.
Geen idee wat je bedoelt. :dunno:
1e set van spiergroep hoger in reps voor doorbloeding daarna lager in reps voor opbouw naar werkgewicht.
Soms doe ik nog teveel omdat ik dat zo gewend was of ben.
En soms schat ik de machines verkeerd in. Train soms ergens anders en dan zijn de machines net anders qua bewegingsbaan.
Maar luister wel naar je opmerkingen hoor. Zo leren we van elkaar.

Enjoy
Zo dan, staan wel heftige dingen in. Triest hoor

• Topic Starter Topic Starter
Mocht je het terug willen lezen, het start hier ergens.
Excuses Bert :roflol:

Mijn interesse was overigens wel oprecht.

Hoe lang train je nu op deze manier? En wat vind je er van? Doet me denken aan old school pump trainingen ala Arnold. Vond dat zelf altijd wel fijne trainingen.
No problem. Ik heb eerst 6 weken 4 setjes per oefening getraind waarbij de rustpauze opliep van 40 tot 60 seconden en het aantal reps afliep.

Laatste 2 weken heb ik zoals ik nu doe 5 sets per oefening, 60 sec. rust, 8 reps.
Komende 2 weken 4 sets, 90 sec. rust, 8 reps.
Laatste 2 weken 3 sets, 120 sec. rust, 8 reps.

Ik volg gewoon het schema van m'n coach zoals @vntl en @NobodySpecial zeggen. Zeker in de cut heb ik geen zin (en momenteel tijd) om er verder over na te denken hoe, wat en waarom. Wat mij betreft mag iedereen hier alles zeggen, echter herhalen vaak dezelfde discussies zich en leidt het niet tot heel veel.

Wat ik zelf heb gemerkt is dat wanneer ik altijd maar train zoals het meest ideaal zou zijn (2-3 minuten rust, 8-12 reps, 3-4 sets) ik op plateaus kom en na een periode anders trainen ik vaak weer een stap vooruit zet. Of het wetenschappelijk is bewezen? Geen idee. Ik weet wel dat mijn coach iemand is met een wetenschappelijke opleiding en iemand waar ik vertrouwen in heb uiteraard.

In ieder geval:

Vandaag geen krachttraing. Ik zou een circuittrainingkje doen, maar de instructeur was er niet. Toen zelf maar wat gebasketbald en nog wat cardio gedaan. Eten nog steeds 3150 kcal volgens schema.
Komende dagen even wat langer slapen; ik heb die energie nu wel nodig. Morgen weer naar de gym. :D

Wat is er mis met Technogym?
De apparaten zijn kwalitatief prima. Helaas hebben ze niet de Plate Loaded Line hier en gaan sommige machines niet zo zwaar (iets meer gericht op fitness dan BB), maar verder inderdaad niet slecht.

Wat is er mis met Technogym?

De apparaten zijn kwalitatief prima. Helaas hebben ze niet de Plate Loaded Line hier en gaan sommige machines niet zo zwaar (iets meer gericht op fitness dan BB), maar verder inderdaad niet slecht.

Is niks mis mee, ik (en toch best veel mensen) vinden het gewoon minder prettige apparatuur. De bewegingsbaan ofzo, veel plastic..
Het doet z'n werk hoor maar het voelt gewoon niet zoals Hammer Strength, om maar een ander merk te noemen. :p

En omdat BB ook in Platinum gym traint denk ik dat het verschil in kwaliteit dan wel groot voelt. :roflol:

Of niet B?

Technogym is hemels in vergelijking met die Matrix troep die tegenwoordig overal staat. Tuurlijk kun je ook daar buff op worden maar de kans dat je iets scheurt is ook flink aanwezig.

Grappig, ik vind Matrix prettiger dan Technogym (ik train overigens in een gym met HS apparatuur en Rogue plates en bars).

Maar laten we vooral niet gaan discussiëren over voorkeuren. Net zo kansloos als twisten over smaakt. :)

Bij ons in de gym staat zelfs nog een deel Life Fitness uit de voormalige DDR ofzo :p
Werkt overigens prima, in de jaren 70 waren ze ook buff ;)

• Like
Waarderingen: BB_
Is niks mis mee, ik (en toch best veel mensen) vinden het gewoon minder prettige apparatuur. De bewegingsbaan ofzo, veel plastic..
Het doet z'n werk hoor maar het voelt gewoon niet zoals Hammer Strength, om maar een ander merk te noemen. :p

En omdat BB ook in Platinum gym traint denk ik dat het verschil in kwaliteit dan wel groot voelt. :roflol:

Of niet B?
Ik train niet in Platinum Gym, dat is niet bij mij in de buurt. Wel een goeie gym.

Training 20230714
19:51-21:25 uur (incl. cardio)
BW: 113.6 kg
KCal: 3150

1. Machine Chest Press:
    • 8 x 100 kg
    • 8 x 120 kg, pff, failure
    • 6 x 120 kg, failure
    • 8 x 110 kg, failure
  2. Incline Machine Chest Press:
    • 8 x 100 kg, failure
    • 8 x 100 kg, failure
    • 7 x 100 kg, failure
    • 7 x 100 kg, failure + dropset
  3. Smith Machine Shoulders Press:
    • 8 x 80 kg
    • 8 x 80 kg
    • 7 x 80 kg, failure
    • 7 x 80 kg, failure + dropset
  4. Crossing Cable Side Raise: 4 x 8 x 22.5 kg
  5. Crossing Cable Triceps Extension: 4 x 8 x 40 kg + dropset
  6. Overhead Crossing Cable Triceps Extension: 4 x 8 x 40 kg
25 minuten crosstrainer

Leeg

Alles met 90 seconden pauze tussen sets.

Op de fiets van/naar gym.

Eetlust hoog. Slaap goed.

is er een speciale reden dat je je (borst)oefeningen alleen met machines doet?

Dat was initieel niet de bedoeling.
No problem. Weet dat m'n coach er fan is. Sowieso staat er in m'n schema 'converging' bij. Dan zou BP al afvallen. Ik train overigens ook in een andere gym die geen goeie machines heeft, dus Bench Press daar en pak ook wel DB Press.

Training 20230715
Training: Cut Day 2 (Back, Biceps)
16:33 - 18:38 uur (incl. cardio)
BW: 114.3 kg
KCal: 3150

1. MTS Front Pulldown:
    • 8 x 70 kg
    • 8 x 70 kg
    • 8 x 70 kg
    • 8 x 70 kg
  2. Chest Supported T-Bar Row (wide overhand)
    • 8 x 60 kg
    • 9 x 65 kg
    • 8 x 70 kg
    • 8 x 70 kg
  3. Upperback Pulldown
    • 8 x 90 kg
    • 8 x 90 kg
    • 8 x 90 kg
    • 8 x 90 kg
  4. Crossing Cable Rear Delt Row:
    • 8 x 22.5 kg
    • 8 x 22.5 kg
    • 8 x 22.5 kg
    • 8 x 22.5 kg
  5. Standing Rope Hammer Curl:
    • 8 x 70 kg
    • 8 x 70 kg
    • 8 x 65 kg
    • 9 x 65 kg
  6. Low End Biceps Curl (facing in)
    • 8 x 40 kg
    • 8 x 40 kg
    • 8 x 40 kg
    • 9 x 40 kg
Alles met 90 seconden pauze tussen sets.

25 minuten crosstrainer.

Dat de handgrepen convergeren, oftewel, naar elkaar toe komen. Wanneer je met DB's chest presst, heb je dit automatisch al. Bij een BB press niet, want de breedte waarop je de BB vast hebt blijft hetzelfde gedurende de beweging.

Enjoy
Hopelijk zijn we hem niet volledig kwijt

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven