AndroidHealthClinic

Becoming a SuperSized Archetype _LOG_

supersized

Huge Freak
Waardering
338
Hallo allemaal,

Ook voor mij word het tijd om een log te openen. Doel van het loggen is het bijhouden van mijn progressie en mezelf hiermee te motiveren. Momenteel ben ik aan het cutten, kom van 86 kg af, vetpercentage niet gemeten maar ik schat het op 20%. Momenteel weeg ik zo'n 81 kg, vetpercentage is ongeveer 13-15%. Aangezien mijn gewicht nu sinds 2 weken stagneert word het tijd om mijn voedingsschema te overzien, deze zal ik één dezer dagen posten. Voeding wil ik simpel houden, richtlijn is 2,5 gram eiwit per kg, vetten 1 gram per kg, rest carbs. Mijn onderhoud zit op 2900 kcals, ik ga mijn voeding op 2500 kcals mikken en ik zal voorlopig geen cardio toevoegen. Doel is de aankomende 8 weken nog 4 kg te zakken, ik hoop dan op mijn gewenste vetpercentage te zitten.
Mocht ik voldoende in gewicht gezakt zijn dan hou ik 1x per week een reefeed, anders 1x per 2 weken.
Wegen doe ik elke zaterdagochtend als ik wakker word, reefeed zal ook op zaterdag plaats vinden.
Before pics, pics van nu en after pics zal ik over 8 weken plaatsen.

trainingschema: 4-daagse split met een reprange van 4-8. Na deze 4 dagen 1 of 2 dagen rust.

1. Borst: Onderrug: - deadlift: 4 sets
- een incline press oefening: 4 sets
- flat dumbbell press: 4 sets
- cable flyes: 3 sets

2. Schouders: Biceps: - barbell curl: 4 sets
- mp: 3 sets - dumbbell hammer curl: 3 sets
- cable side raises: 3 sets Triceps: - french barbell press: 3 sets
- cable reverse flyes: 3 sets - cable pressdown: 3 sets

3. Benen:
- hammer squat: 5 sets
- legpress: 4 sets
- lunges: 3 sets
- leg curl: 4 sets
- seated calf raises: 5 sets

4. Rug: Buik: - ik zie wel
- pullups: 30 herhalingen
- pendlay row: 4 sets
- triangle pulldown: 4 sets

Wish me luck!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Oke, voedingsschemaheb ik ook gefixd. Zoals ik al zei ik hou het lekker simpel, belangrijkste is dat ik voldoende eiwit en voldoende vetten binnen krijg.
Aankomende zaterdag ga ik wegen, het resultaat van de zaterdag erop zal bepalen of er lichte cardio toegevoegd gaat worden. Baal wel dat de gym zo/ma/di dicht is ivm carnaval. Misschien kan ik bij een andere gym trainen en anders ga ik alsnog wat hardlopen in die dagen.

Maar goed, komt tie dan he:

product hoeveelheid kcal eiwit kh v

whey 28 gr 113 22 2,5 1,4
brinta 30 gr 104 3,3 19,5 0,6
melk 500 ml 230 17 24 7,5
olijfolie 10 ml 88 0 0 10

brood 140 gr 330 11,6 62,3 2,8
pindakaas 80 gr 500 20,8 9,6 41,6
kipfilet 150 gr 180 30 4,5 4,5

kippenborst 200 gr 200 45,6 0 1,8
salade 150

kwark 500 gr 260 45 20 0
whey 30 gr 113 22 2,5 1,4
olijfolie 20 ml 176 0 0 20

Dit is goed voor 2444 kcal / 217,3 eiwit / 144,9 kh / 91,6 vet

---------- Post toegevoegd Thu 7 Feb 2013 om 18:43 ----------

owja, ik supplementeer er ook nog vit-d 5000 iu 1x in de twee dagen en een multivit bij.
drinken is water of koffie

Laatst bewerkt:
ziet goed uit supersized, ik ga je volgen, ben benieuwd.
abbo

thanks!

Gisteren niet kunnen trainen ivm blessure, ook de rede waarom ik geen backsquats kan doen. Vervelend, is mijn favo oefening naast deadlift.

Vanavond word het rug + biceps
Zaterdag borst + triceps

en vervolgens helaas drie dagen rust ivm carnaval

Morgen zal ik ook gaan wegen.

ik vind dat je erg weinig oefeningen hebt voor sommige spiergroepen.
3 oefeningen voor de rug? en 2 voor schouders?
dag 2 is een beetje een rotzooitje.. dus kan niet goed zien wat allemaal bij elkaar hoort..
maar zoals ik er uit haal doe je 2 biceps dan 2 schouders en 3 triceps?
borst mag ook nog wel 1 oefening erbij..

benen ziet er wel goed uit.

ik vind dat je erg weinig oefeningen hebt voor sommige spiergroepen.
3 oefeningen voor de rug? en 2 voor schouders?
dag 2 is een beetje een rotzooitje.. dus kan niet goed zien wat allemaal bij elkaar hoort..
maar zoals ik er uit haal doe je 2 biceps dan 2 schouders en 3 triceps?
borst mag ook nog wel 1 oefening erbij..

benen ziet er wel goed uit.

3 oefeningen voor rug is zat. Vergeet niet dat ik deadlift ook op een andere dag pak als rugdag + reverse flyes.
Voor schouders hanteer ik 3 oefeningen, vervolgens 2 oefeningen voor biceps en 2 oefeningen voor triceps. 11 setjes voor borst is ook voldoende. Ten slotte moet je niet vergeten dat ik een 4-daagse splitschema hanteer. Met soms 1 soms 2 dagen rust. Mijn weken zijn dus wat korter waardoor ik op jaarbasis de spiergroepen vaker aanspreek als een 5-daagse split met 2 dagen rust.

Laatst bewerkt:
het voedingsschema eet je dan elke dag hetzelfde ? :) voor de rest mooi schema aleen hoe komt dat er geen noten in staan ?:)

het voedingsschema eet je dan elke dag hetzelfde ? :) voor de rest mooi schema aleen hoe komt dat er geen noten in staan ?:)

Zo'n beetje wel. Soms een groenteshake erbij of vervang ik iets met vis (zalm)
Noten is niet nodig, ik krijg al voldoende vetten binnen.

en in pindakaas zitten ook noten:cool:

3 oefeningen voor rug is zat. Vergeet niet dat ik deadlift ook op een andere dag pak als rugdag + reverse flyes.
Voor schouders hanteer ik 3 oefeningen, vervolgens 2 oefeningen voor biceps en 2 oefeningen voor triceps. 11 setjes voor borst is ook voldoende. Ten slotte moet je niet vergeten dat ik een 4-daagse splitschema hanteer. Met soms 1 soms 2 dagen rust. Mijn weken zijn dus wat korter waardoor ik op jaarbasis de spiergroepen vaker aanspreek als een 5-daagse split met 2 dagen rust.

oke, is misschien ook persoons verschillend.
ik zelf zit op 5 schouders (incl. nek) 5 rug 3biceps en 3 triceps 4 borst en 5 benen.
maar pak ook vaak 1 spiergroep per dag.

maar als je op dit programma groeit is prima toch!

succes met je doelen!

oke, is misschien ook persoons verschillend.
ik zelf zit op 5 schouders (incl. nek) 5 rug 3biceps en 3 triceps 4 borst en 5 benen.
maar pak ook vaak 1 spiergroep per dag.

maar als je op dit programma groeit is prima toch!

succes met je doelen!

In mijn beleving is 5 oefeningen voor schouders way to much, je pakt je schouders ook aan met borst/rug.

Maar gelijk heb je, zolang je groeit, niets veranderen ;)

In mijn beleving is 5 oefeningen voor schouders way to much, je pakt je schouders ook aan met borst/rug.

Maar gelijk heb je, zolang je groeit, niets veranderen ;)

ja zijn 4 schouder oef:
- military press
- cable of dumbbell front raises
- cable side raises
- cable upright row

en dan nog shrugs

en dit verander ik dan om de zoveel weken.. dus valt opzich wel mee.. met deze oefeningen spreek je alle kanten van je schouder aan.

btw eetschema ziet er wel goed uit!

ja zijn 4 schouder oef:
- military press
- cable of dumbbell front raises
- cable side raises
- cable upright row

en dan nog shrugs

en dit verander ik dan om de zoveel weken.. dus valt opzich wel mee.. met deze oefeningen spreek je alle kanten van je schouder aan.

btw eetschema ziet er wel goed uit!

Op zich niets mis mee inderdaad. Traps isoleer ik nooit dmv shrugs of upright row.
Bij deadlift pak ik die al genoeg mee. Heeel soms doe ik er nog wat front raises bij, maar dat is als ik het echt niet kan laten. Met borst pak je de voorstekoppen mee en bij MP ook. Hiernaast lopen de voorste schouder koppen ook wel wat voor bij mij.

---------- Post toegevoegd Fri 8 Feb 2013 om 18:14 ----------

Voedingsschema kan natuurlijk nog wel beter, ben ik mezelf wel van bewust.
Het kan een stuk complexer maar ik ga er goed op. Het motiveerd mij als ik het simpel hou, misschien ook wel een statement maken dat er gewoon brood/pindakaas/melk in je cut toegevoegd kan worden.

training van vandaag:

deadlift: 6*107,5/6*127,5/5*137,5
pullups 25 herhalingen in 3 setjes
pendlay row: 4*77,5/8*67,5/8*67,5 Strikt uitgevoerd, dus niet foetelen door je benen te gebruiken
triangle pulldown: 8*70/8*70/6*75
barbellcurl: 8*30/6*35/6*35 Gewicht excl ez barbell
Nog wat extra's gedaan omdat ik het niet kon laten, smallgrip pullups: 2*8

Geen geweldige training naar mijn gevoel. Deadlift doe ik meestal op een andere dag, voelde mijn onderrug goed tijdens het roeien. Gewicht van het deadliften heeft ook betere tijden gekend, misschien de eerste verschijnselen van kracht inleveren of misschien gewoon een slechte dag.. tijd zal 't leren.

Laatst bewerkt:
Weegmoment vandaag, na het opstaan en een plasje en poepje: 79.8 kg

Tevreden met het resultaat van de afgelopen week, vandaag word het dus lekker genieten van mijn reefeed
ijstaart, pure chocolade.... (captain morgan) Goodlife!

mooi log trouwens! maar hoe komt dat je maar aan zo weinig maaltijden komt ? sta je laat op ofzo ? want ze zeggen toch om de 2a3u een maaltijd te eten ? en die groenteshake eet je dat bij je kipfielt dan of bij andere maaltijd ? en heb je daar recept van ? want stel als je nu alleen rauwkost eet inplaats van warme groenten mag dit ook ?

mooi log trouwens! maar hoe komt dat je maar aan zo weinig maaltijden komt ? sta je laat op ofzo ? want ze zeggen toch om de 2a3u een maaltijd te eten ? en die groenteshake eet je dat bij je kipfielt dan of bij andere maaltijd ? en heb je daar recept van ? want stel als je nu alleen rauwkost eet inplaats van warme groenten mag dit ook ?

nee dat is bro sience, ja kan best 3 maaltijden per dag eten ( voorbeeld 1000kcal per maaltijd )

Heb ik nog niet vermeld maar ik hanteer ook een eetwindow van 9/10 uur. Hiernaast slaap ik ook veel, 10 uurtjes per nacht indien ik geen ochtenddienst heb. Als ik er een groenteshake bij pak dan neem ik dit wel mee in mijn schema, ik laat dan bijv de melk staan en kies ik voor water.
In de shakes die ik maak zit ook fruit wat het lekker maakt. Rauwkorst kan je ook eten als dit binnen je macro's valt, zo moeilijk doe ik daar niet over. Zoals je ziet blijft mijn gewicht zakken, inmiddels zo'n 5-6 kg kwijt. De groenteshake pak ik dan meestal voor of na trainen:

Kiwi Ervaring
4 Rijpe kiwi’s (groen of goud, eventueel met schil)
1 Rijpe banaan
3 Stokken bleekselderij
2 Glazen water
Minty Thrill
4 Rijpe peren
5 Bladeren verse boerenkool
Halve bos verse munt
2 Glazen water
Aardbeienveld
2 Handen aardbeien (inclusief het groene kroontje)
2 Bananen
Halve bos romeinse sla
2 Glazen water

Groenteshake
½ rode paprika
50 gram courgette
1 stengel bleekselderij
150 ml tomatensap
peper en zout

Niet alle groentes zijn geschikt voor een groente shake, hier een aantal groentes die WEL geschikt zijn:

• Spinazie, boerenkool & groene kool
  • Sla & “aanverwanten” (Romeins, eikenblad, rucola e.a.)
  • Komkommer & courgette
  • Bleekselderij &prei
  • Tomaat & paprika
  • Verse “kruiden” (venkel, peterselie, basilicum, munt e.a.)
  • Kiemgroenten (alfalfa, waterkers, taugé e.a.)
  • Broccoli & bloemkool
  • Witte asperges& wortelen
  • Snijbiet & postelein

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven