XXL Nutrition

Becoming a SuperSized Archetype _LOG_

In

• Topic Starter Topic Starter
Btw, pics incoming?

Hallo allemaal,

Ook voor mij word het tijd om een log te openen. Doel van het loggen is het bijhouden van mijn progressie en mezelf hiermee te motiveren. Momenteel ben ik aan het cutten, kom van 86 kg af, vetpercentage niet gemeten maar ik schat het op 20%. Momenteel weeg ik zo'n 81 kg, vetpercentage is ongeveer 13-15%. Aangezien mijn gewicht nu sinds 2 weken stagneert word het tijd om mijn voedingsschema te overzien, deze zal ik één dezer dagen posten. Voeding wil ik simpel houden, richtlijn is 2,5 gram eiwit per kg, vetten 1 gram per kg, rest carbs. Mijn onderhoud zit op 2900 kcals, ik ga mijn voeding op 2500 kcals mikken en ik zal voorlopig geen cardio toevoegen. Doel is de aankomende 8 weken nog 4 kg te zakken, ik hoop dan op mijn gewenste vetpercentage te zitten.
Mocht ik voldoende in gewicht gezakt zijn dan hou ik 1x per week een reefeed, anders 1x per 2 weken.
Wegen doe ik elke zaterdagochtend als ik wakker word, reefeed zal ook op zaterdag plaats vinden.
Before pics, pics van nu en after pics zal ik over 8 weken plaatsen.

trainingschema: 4-daagse split met een reprange van 4-8. Na deze 4 dagen 1 of 2 dagen rust.

1. Borst: Onderrug: - deadlift: 4 sets
- een incline press oefening: 4 sets
- flat dumbbell press: 4 sets
- cable flyes: 3 sets

2. Schouders: Biceps: - barbell curl: 4 sets
- mp: 3 sets - dumbbell hammer curl: 3 sets
- cable side raises: 3 sets Triceps: - french barbell press: 3 sets
- cable reverse flyes: 3 sets - cable pressdown: 3 sets

3. Benen:
- hammer squat: 5 sets
- legpress: 4 sets
- lunges: 3 sets
- leg curl: 4 sets
- seated calf raises: 5 sets

4. Rug: Buik: - ik zie wel
- pullups: 30 herhalingen
- pendlay row: 4 sets
- triangle pulldown: 4 sets

Wish me luck!
Hoeveel herhalingn doe je per set als ik vragen mag??.

yo:cool:

Yesterday

incline press: 10*100/8*110/5*110/8*100 Next time: 5x120 no spotter (fingers crossed)
flat db press: 6*70/6*70/5*70
flyes: 10*60/7*70/9*60/12*50
deadlift: 5*118,5/5*127,5/5*137,5 hier gestopt, gym ging sluiten :( Next time: 5*147,5 erewoord
Merk vandaag een lichte spierpijn in mijn voorste schouderkoppen (links) Ik ga vandaag dus geen schouders trainen. Is dus ook verstandig dat ik schouders op een andere dag ga pakken zodat deze meer rust krijgen. Denk er dan meer uit te halen omdat ook bovenkant borst flink mee moet helpen met MP. Als iemand een suggestie heeft.....??

Vandaag dus armen en voor deze ene keer een beetje, heel klein beetje, cardio..

Laatst bewerkt:
Gisteren armen getraind. Gewichtjes niet opgeschreven.
Veel dropsetjes gedaan en op wat meer herhalingen gefocussed.
Armen knalden uit elkaar, heerlijk. Training afgesloten met tien minuten intensief cardio. Gister flink lopen flexen in the mirror, ik zie steeds meer lijnen zichtbaar worden, progressie maakt motivatie! Kon het niet laten om te wegen vanmorgen: 79,7 kg :D

legday

hammer squat: 3*120/3*140/3*8*160 lekker
leg extensions: 3*12*80
leg curl: 8*45/8*45/7*45/8*40 en meteen erna 9*30
seated calves: 13*45/15*40/15*40/18*40

Merk dat mijn kracht gewoon omhoog gaat in de cut, trainen is wel wat zwaarder maar ik laat me niet hinderen door duizeligheid of weinig energie.

Morgen rug+schouders op het schema en vrijdag rust dagje, lekker chillen op de motorbeurs in Utrecht :)

Laatst bewerkt:
Flinke squat man!!

thanks, volgende keer voor de 10x160 maybe puke

In

Jammer van die blessure, maar je kunt wel deadlifts en lunges doen, en geen barbell squats?

Goede armen trouwens, mooie progressie in die pics

In

Jammer van die blessure, maar je kunt wel deadlifts en lunges doen, en geen barbell squats?

Goede armen trouwens, mooie progressie in die pics

Jep, geeft te veel druk op mijn wervel. Ik heb dit ongv anderhalf jaar geleden opgelopen tijdens squatten. Met 150 kg atg gaan was te veel van het goede. Ik wou omhoog komen en kiepte voorover, alles zo'n beetje horen kraken op dat moment. Die avond heel de avond plat gelegen, adem halen deed zelfs pijn. Tijdje niet gesquat en vervolgens weer langzaam opgebouwd. Merkte bij het terug leggen van de stang een steek op dezelfde plek. Maar na een paar seconden trok dat weer weg. Eigenwijs geweest en de pijntjes genegeerd. Tot een paar weken terug. Pijn bleef hangen en heel de avond weer plat moeten liggen. Begin er niet meer aan.

Damn hoge gewichten hier! Hoelang train je al? Good luck iig! ;)

Update

Huidig gewicht staat nu op 79,4. Ik schat mijn vetpercentage op zo'n 12%.
Ik heb de afgelopen twee weken in de weekenden zeer slecht gegeten, ik heb daardoor denk ik ook wat massa ingeleverd. Kracht gaat op mijn borst flink achteruit merk ik, afgelopen vrijdag flat benchpress gedaan en kwam maar aan 1x6x90 kg terwijl ik normaal 3x8x90 druk. Altijd als ik ga cutten merk ik dit in eerste instantie op de benchpress, misschien komt dit ook doordat dit mijn slechtste onderdeel is. Of het was gewoon een slecht dagje.
Ik zit nu ontzettend te twijfelen om door te gaan met cutten.. Tussen mijn oren knaagt het ontzettend dat ik aan het inleveren ben waardoor ik tegen mezelf begin te zeggen dat ik tevreden ben met mijn vetpercentage. Nu ik dit zo schrijf besef ik dat ik eigenlijk even mijn gevoel moet negeren en door moet gaan. Ik zit al vrij dicht tegen mijn gewenste bf aan dus even doorzetten nog. Langer dan een maand zal het zeker niet meer duren. Deze week blijf ik sowieso doorgaan met cutten, ondanks dat ik vanmorgen had besloten om weer een bulk in te lassen. Eind van de week even wat foto's schieten en dan beslissen wat ik ga doen.

---------- Post toegevoegd Mon 25 Feb 2013 om 09:22 ----------

Damn hoge gewichten hier! Hoelang train je al? Good luck iig! ;)

Thanks, gewicht kan nog flink omhoog als ik niet elke dag moet kampen met een caloriedeficit. Maar dat gaat nog wel goed komen. Ik train nu zo'n 3 jaar. Over de laatste jaar ben ik tevreden, de andere twee waren er vaak te lange rust momenten :) je kent het wel

Laatst bewerkt:
Jep, geeft te veel druk op mijn wervel. Ik heb dit ongv anderhalf jaar geleden opgelopen tijdens squatten. Met 150 kg atg gaan was te veel van het goede. Ik wou omhoog komen en kiepte voorover, alles zo'n beetje horen kraken op dat moment. Die avond heel de avond plat gelegen, adem halen deed zelfs pijn. Tijdje niet gesquat en vervolgens weer langzaam opgebouwd. Merkte bij het terug leggen van de stang een steek op dezelfde plek. Maar na een paar seconden trok dat weer weg. Eigenwijs geweest en de pijntjes genegeerd. Tot een paar weken terug. Pijn bleef hangen en heel de avond weer plat moeten liggen. Begin er niet meer aan.

Shit, dat klinkt pijnlijk, geluk dat de andere oefeningen wel gewoon lukken.

Hoe vind je de hammersquats als alternatief? Nog nooit gedaan eigenlijk.

Shit, dat klinkt pijnlijk, geluk dat de andere oefeningen wel gewoon lukken.

Hoe vind je de hammersquats als alternatief? Nog nooit gedaan eigenlijk.

Je kan zwaarder gaan met hammersquats, liever doe ik gewoon backsquats.
Heb het gevoel dat mijn rug flink meehelpt bij het omhoog komen, wat anders stukken minder is.
Ik zou als alternatief nog kunnen frontsquatten, maar heb dit nooit een fijne oefening gevonden.
Het plaatsen van de stang vind ik nogal lastig, al helemaal als de gewichten omhoog gaan.
Misschien toch maar een keer de kans geven.

Nja, al een week niet getraind. Griep wilt me niet met rust laten..
Merk dat ik flink ingeleverd heb, als ik weer beter ben begin ik dan ook met een cleanbulk. Ik sta nu rond de 12%, al flinke lijnen op mijn buik. Zal de eerste 3 weken weer flink tegenvallen, de eerste paar weekjes na ziekte weer in het ijzer zijn nooit fijn.

eindelijk beter en begonnen met clean bulk voor de aankomende 3 maanden, vervolgens een maandje cutten.
gisteren borst getraind, flink wat kracht ingelevererd, Scheelt zo'n 10 kg.
zal volgende week weer beginnen met het loggen.

Terug
Naar boven