Fitness Seller

Bedankt mensen van dit forum!

• Topic Starter Topic Starter
Nee Mike dit is een héle nieuwe discovery die niets te maken heeft met Whey GAiner! :D:D:D

Goede topic, LG2 is idd een prima WG zo te zien. Ik had tot nu toe nog nooit een WG gekocht omdat er steeds suikers bij inzaten en die wil ik niet hebben als meal replacement.
Heb ook een emmertje choco besteld :p

@DBC01: Als je 4 a 5 porties van 160g per dag neemt ben je wel erg snel door je emmertje heen. Kom je een weekje toe met die emmer :D

...Ben inmiddels wat gaan minderen Axius...:D

Volgens mij kunnen beter lean mass matrix nemen van prolab. Daar zit geen maltodextrine in wat ontzettende zooi is (en ook geen fructose sucrose aspartame of acesulfame-k wat allemaal vervangers zijn voor suikers om dat spul lekker te laten smaken. Zitten ook echte vezels in en dat is wel goed omdat je als je veel van die eitwit poeders neemt je ook opstopping kan krijgen en met vezels kun je dit voorkomen. Succes ermee

Deze Leangainer is lekker in bulk te krijgen. ProLab is prima spul maar nogmals, je bent er in een weekje doorheen. Ik snap nog steeds die mensen niet die tonnetjes van 900gr kopen voor €50...gimme a week....:D

daan1976 zei:
Volgens mij kunnen beter lean mass matrix nemen van prolab. Daar zit geen maltodextrine in wat ontzettende zooi is (en ook geen fructose sucrose aspartame of acesulfame-k wat allemaal vervangers zijn voor suikers om dat spul lekker te laten smaken. Zitten ook echte vezels in en dat is wel goed omdat je als je veel van die eitwit poeders neemt je ook opstopping kan krijgen en met vezels kun je dit voorkomen. Succes ermee

In LG2 zitten deze zoetstoffen niet. En waarom is maltodextrine zooi? De Kh's in LG2 worden langzaam opgenomen door inuline dat er in zit.

Maltodextrine is een middel dat zorgt voor een goedkope vorm van koolhydraten in een product.

Laatst bewerkt:
f*cking ecto zei:
In LG2 zitten deze zoetstoffen niet. En waarom is maltodextrine zooi? De Kh's in LG2 worden langzaam opgenomen door inuline dat er in zit.

Kun je een link geven van een artikel waaruit blijkt dat inuline ervoor zorgt dat de maltodextrose minder snel wordt opgenomen ?

moet ik ff zoeken, weet niet meer waar ik het heb gelezen..

f*cking ecto zei:
moet ik ff zoeken, weet niet meer waar ik het heb gelezen..

ik denk hier: [Link niet meer beschikbaar] :D

GROW LEAN with a Prebiotic and Fibre-fortified formula
Contains Inulin, a natural dietary fibre present in common fruits and vegetables; it is also a key ingredient in LEAN GAINER 2™'s carb content. Inulin is a prebiotic, which has been scientifically proven to increase the activity of live active cultures (beneficial bacteria) and to help prevent the growth of harmful bacteria in the digestive tract.

Inulin is dus een vezel, en vezels worden langzaam verteerd/opgenomen als je die dus combineerd met een snelle suiker zoals maltodextrose dan wordt die langzamer opgenomen dan zonder inulin. Moet je wel even afvragen of de verhouding tussen de inulin en maltodextrose die in leangainer 2 zit, of die 'klopt'.

Ik vrees wel dat we hier nu wel maltodextrose en maltodextrine met elkaar aan het verwarren zijn.
LG2 bevat maltodextrine, geen maltodextrose.

frietbakker zei:
ik denk hier: [Link niet meer beschikbaar] :D

Inulin is dus een vezel, en vezels worden langzaam verteerd/opgenomen als je die dus combineerd met een snelle suiker zoals maltodextrose dan wordt die langzamer opgenomen dan zonder inulin. Moet je wel even afvragen of de verhouding tussen de inulin en maltodextrose die in leangainer 2 zit, of die 'klopt'.

d'r zitten dus gewoon hele dure vezels in begrijp ik ?
Je kunt ook gewoon een zakje vezels halen bij de kruidvat en die door de weightgainer gooien voor hetzelfde effect (vertraging opnamesnelheid koolhydraten) ?

Trouwens, dat prebiotic effect voor je darm-bacterien is ook redelijk aan discussie onderhevig, standaard inulin bevordert de ontwikkeling van alle bacterien, dus ook de slechte. (FOS-vrije inuline zou wel onderscheid weten te maken ?) Aardig artikel is over inuline trouwens hier: [Link niet meer beschikbaar]

Voor zover ik het begrijp is Inuline dus een vezel (en dus een GI-omlaagbrenger ?), een zoetstof, een vetvervanger (smaakverrijker), bevordert de vetverbranding en bevordert calcium en magnesium opname... klinkt als goed spul...

Tenslotte... wat is het verschil tussen maltodextrine en maltodextrose eigenlijk ? (in GI bijvoorbeeld)

Maltodextrine schijnt een DE van 10 of 20 te hebben,

Hier een quote uit een post van 2002 van 3XL:

DE staat voor Dextrose Equivalentdextrose equivalent value (DE)

"A term used to indicate the degree of hydrolysis of starch into glucose syrup. It is the percentage of the total solids that have been converted to reducing sugars: the higher the DE, the more sugars and less dextrins are present."

maw hoe hoger de DE hoe sneller (dextrose heeft een DE van 100 terwijl maltodextine tussen de 5 en 100 zit)

De GI van 100 geld voor het gedeelte wat omgezet is naar glucose. Als je maltodextrine hebt met een DE van 10, dan betekend dit dat 10% van de maltodextrine een GI van 100 heeft, maar het overgroote gedeelte heeft een lagere GI.
Dit is de reden dat in grafieken je bij maltodextrine altijde een redelijk snelle piek ziet, maar wel een gelijdelijke daling (bij dextrose heb je een snelle piek en een nog snellere daling)

ok, ik snap het (geloof ik).

.....Ik denk dat jullie je te druk maken om de inhoud en te weinig om te eten! :D

Ik ben toch het levende bewijs dat het werkt!?! :D:D:D

Volgens mij is maltodextrose hetzelfde als maltodextrin, alleen is maltodextrin de amerikaanse benaming.

DBC01 zei:
.....Ik denk dat jullie je te druk maken om de inhoud en te weinig om te eten! :D

Ik ben toch het levende bewijs dat het werkt!?! :D:D:D

Wat heb je gedaan dan... je bent een aantal WG shakes gaan nemen per dag (4 a 5 porties van 160 gram...)(dus je hebt je Cal inname verhoogd) en je bent toen aangekomen ?

4 * 600 Cal is 2400 Cal extra.. ja, dan zul je wel zwaarder worden lijkt me. (althans dat zou mij zeker gebeuren)

Het is niet dat ik jou niet geloof, ik geloof supplementenmakers gewoon niet.

hey dbc01 , waarom post je geen foto om te laten zien wat voor effect het op jou had :D:P'??

Terug
Naar boven