Fitness Seller

Beenblessures bodybuilding-voetbal

malibuba

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
85kg
Hallo allemaal

Sinds 2 jaar ben ik begonnen met bodybuilden. Ik heb al enorme vooruitgang gemaakt kwa massa en kracht. Ik ben ook een amateurvoetballer in competitie (cafevoetbal op veld en zaalvoetbal). Het probleem is dat ik voorheen nooit last had van beenblessures. Maar sinds 2 jaar, nadat ik ben begonnen met het bodybuilden, heb ik er steeds vaker en vaker last van. Eens is het mijn hamstrings, dan mijn quads, dan weer iets aan mijn knie. Nu heb ik net weer een 2de graads spierscheur opgelopen in lijn bovenbeen. En ik heb de indruk dat dit vaker en vaker gebeurt naarmate mijn spieren groeien in omvang. Kan hier een verband tussen zitten met het bodybuilden?
Ps: ik heb wel vrij gespierde benen tegenover de rest van mijn lichaam, altijd al gehad (lichaamsbouw)

Alvast bedankt!

Wat is een spierscheur 2e graad? Zelf uitgevonden?

Doe je iets voor de flexibiliteit van je beenspieren?

Train je misschien niet goed of te veel (BB/oefeningen) ?!
ik heb er nooit last van gehad, in combo met voetbal..

succes ermee groet, ree

• Topic Starter Topic Starter
Wat is een spierscheur 2e graad? Zelf uitgevonden?

Doe je iets voor de flexibiliteit van je beenspieren?

Spierscheuren heb je in drie verschillende gradaties. Die dus de ernst van de scheur uitdrukken. Beetje opzoekwerk kan geen kwaad ipv zo eigenwijs te reageren

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:50 ----------

Train je misschien niet goed of te veel (BB/oefeningen) ?!
ik heb er nooit last van gehad, in combo met voetbal..

succes ermee groet, ree

Ik train mijn benen wekelijks 1 dag.
4x10 squats
4x10 leg presses
4x10 lunges
5x10 calf raises

Dus niet echt veel maar ook niet weinig denk ik..

Kracht + massa groei = korter en dikker worden van je spieren. Ontzettend inefficiënt bij voetballen, kan mij dus best voorstellen dat deze disbalans zorgt voor eerdere spiercontusies en scheuren bij maximale oprekking onder hoge snelheid. Succes dat is mijn verklaring. Mocht je zelf op onderzoek uit willen gaan zou ik eens googelen op actine en Myosine verbindingen hoop dat het je dan duidelijk wordt.

• Topic Starter Topic Starter
Kracht + massa groei = korter en dikker worden van je spieren. Ontzettend inefficiënt bij voetballen, kan mij dus best voorstellen dat deze disbalans zorgt voor eerdere spiercontusies en scheuren bij maximale oprekking onder hoge snelheid. Succes dat is mijn verklaring. Mocht je zelf op onderzoek uit willen gaan zou ik eens googelen op actine en Myosine verbindingen hoop dat het je dan duidelijk wordt.

Heel erg bedankt man. Lijkt me een zeer logische verklaring op het eerste zicht. Ik zal die termen eens opzoeken. Nog eens bedankt!

Terug
Naar boven