Begin voedingschema - Verhoudingen E/K/V
EDIT:
Ik heb nog een vraag ivm E/K/V verhoudingen tijdens de cut. Ik vind hier op het forum verschillende verhoudingen. Maar de meeste hanteren hier precies toch 30/50/20, dus ga ik ook deze verhoudingen nemen.
Mijn onderhoud bedraagt 2602kcal (berekend op VVM)
Dus,
Volgens deze gegevens:
1 gram eiwit = 4kcal
1 gram carb = 4 kcal
1 gram vet = 9 kcal
K = 2602*0.5 = 1301kcal uit koolhydraten -- En dan 1301/4 = 325.25gr koolhydraten
E = 2602*0.3 = 781.8kcal uit eiwitten -- 781.8/4 = 195.45gr eiwitten
V = 2602*0.2 = 520.4 uit vetten -- 520.4/9 = 57.82gr vet .
Zou er iemand aub kunnen bevestigen dat mijn berekening klopt of niet?
Beste leden,
Ik ben bezig met het maken van een voedingschema.
Mijn basaal metabolisme is 1844,34. Dat zijn de kcal die ik verbruik zonder te fitnessen, lopen, etc.
Je kan op verschillende websites je verbruik berekenen, maar heeft er hier mss iemand een goede voorkeur site van? Want de site in de sticky werkt niet meer.
Als ik mijn verbruik(fitness, lopen) ken, moet ik dan gewoon het verbruik bij mijn basaal metabolisme optellen? Dat getal is dan mijn "onderhoud"? Of is het enkel op trainingsdagen dat je het erbij moet tellen? of gewoon aantal kcal en dan delen door 7(1week)
En dan voor te cutten 20% eronder zitten en voor te bulken 20% erboven in kcal.
Als iemand me kan verder helpen, ik probeer al om zelf het schema te maken. Dus aub ni te veel opmerkingen van gebruik de search dit dat. Heb de sticky's gelezen
EDIT:
Ik heb nog een vraag ivm E/K/V verhoudingen tijdens de cut. Ik vind hier op het forum verschillende verhoudingen. Maar de meeste hanteren hier precies toch 30/50/20, dus ga ik ook deze verhoudingen nemen.
Mijn onderhoud bedraagt 2602kcal (berekend op VVM)
Dus,
Volgens deze gegevens:
1 gram eiwit = 4kcal
1 gram carb = 4 kcal
1 gram vet = 9 kcal
K = 2602*0.5 = 1301kcal uit koolhydraten -- En dan 1301/4 = 325.25gr koolhydraten
E = 2602*0.3 = 781.8kcal uit eiwitten -- 781.8/4 = 195.45gr eiwitten
V = 2602*0.2 = 520.4 uit vetten -- 520.4/9 = 57.82gr vet .
Zou er iemand aub kunnen bevestigen dat mijn berekening klopt of niet?
Beste leden,
Ik ben bezig met het maken van een voedingschema.
Mijn basaal metabolisme is 1844,34. Dat zijn de kcal die ik verbruik zonder te fitnessen, lopen, etc.
Je kan op verschillende websites je verbruik berekenen, maar heeft er hier mss iemand een goede voorkeur site van? Want de site in de sticky werkt niet meer.
Als ik mijn verbruik(fitness, lopen) ken, moet ik dan gewoon het verbruik bij mijn basaal metabolisme optellen? Dat getal is dan mijn "onderhoud"? Of is het enkel op trainingsdagen dat je het erbij moet tellen? of gewoon aantal kcal en dan delen door 7(1week)
En dan voor te cutten 20% eronder zitten en voor te bulken 20% erboven in kcal.
Als iemand me kan verder helpen, ik probeer al om zelf het schema te maken. Dus aub ni te veel opmerkingen van gebruik de search dit dat. Heb de sticky's gelezen

Laatst bewerkt: