Fitness Seller

Beginnen met trainen, 16 jaar.

Gelukkig zijn er ook (vaak) wat gasten die wel squatten/dl'en die wel even naar je uitvoering willen kijken. Maar dit is iedergeval een vrij nutteloze discussie, de TS moet zelf nu maar uitmaken wat hij gaat doen.

Heb er nog geen een gezien in de 6 gym's waar ik heb getraind :(

Zoek betere gyms vriend bij mij raden de instructeurs zelfs squat en deadlift aan :D

Ikzelf dacht gewoon de basic-stuff zoals een bankje, halter en een paar "dumbbells">dumbbells. Op dit moment kan ik nog amper opdrukken en na een paar keer ben ik al moe dus ik doe het met mijn knieen op de vloer.

Als je pas begint met BB'en ga je meestal snel vooruit en als je dan al een beperkt budget hebt, zou ik naar de gym gaan waar ze veel soorten dumbbells hebben dat je niet na een week nieuwe gewichten moet kopen ;)

Haha :roflol:
Maar wat je zegt klopt wel. Er zijn weinig hardcore gyms waar de trainers echt ervaring hebben in het bodybuilden.

• Topic Starter Topic Starter
Haal gewoon een abbo bij een sportschool. Is ten eerste al veel handiger, en ook nog eens goedkoper. Doe vooral ook veel research over bodybuilden, zowel over trainen als voeding. Maar echt vooral voeding. Als je voeding top is, kan je je gaan concentreren op het trainen en dan zul je groeien als een beest!
Hey,

De sportschool maakt toch een schema voor mij? En qua voeding zit het wel snor want me vader en ik leven erg bewust.

Laatst bewerkt:
bump?

Hoezo? Ik ben eerlijk gezegd gewoon heel smal en heb weinig spiermassa. Alleen ik heb wel genoeg vet op me lichaam en eet hij erg veel..

Maken sportscholen een schema voor je?

Hey,

De sportschool maakt toch een schema voor mij? En qua voeding zit het wel snor want me vader en ik leven erg bewust.

De meeste sportscholen maken wel een schema aan, ja. Maar meestal trekt zo'n schema op niks. Dan kan je best even dat schema hier posten en dan zullen we kijken of het een degelijk schema is of niet en evt zeggen wat je kan verbeteren.

Daarnaast zou het me verbazen dat jou voeding nu al top is. Post eens even wat je zoal eet op een dag?

Zat een jaar geleden in hetzelfde schuitje, ben zelf toen ook thuis maar begonnen met simpele oefeningen. Schaamde me toen ook dat ik niet eens een normale push-up kon doen, dus maar trainen met de knieën op de grond. Ben in die tijd ook begonnen met biceps, gewoon normale curl met je elleboog op de knie. Daarnaast natuurlijk ook nog de buikspieroefeningen, om te beginnen met buikspier trainen deed ik volgens mij crunches (voor zover ik het toen kon). Na een tijdje deze oefeningen blijven doen kwamen die push-ups vanzelf, echt zichtbaar spiermassa was er wel, maar verwacht niet teveel.

Zelf denk ik dat je beter een abbo kan nemen bij sportschool, probeer een maatje te vinden waarmee je het kan doen. Je motivatie zal sowieso wel een keer inzakken en dan ga je toch naar de sportschool voor je maat. Thuis kan je prima trainen met een bankje/dumbbells, maar probeer de motivatie er maar is in te houden! :eek:

Als je nu naar de sportschool gaat en je blijft het volhouden dan ben je over een jaar al groter als de meeste '3-maanden-scholieren' die daar even binnen wandelen en denken nog even wat "chickmuscles" te kunnen kweken voor ze op de duikplank staan.
Dan krijgen de meeste zelfs al een beetje ontzag voor je en hoef je je dus alles behalve te schamen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven