Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

ben laast ook weer begonnen met roa, waar ik erg tegenop zag want vorige keer had ik slechte ervaringen mee.
Moet 6 maanden zit nu op 60mg na 1 maand , en moet zeggen het valt tot nu erg mee.
Je moet ergewoon voor zorgen dat je altijd je lippen in smeert , en soms ook je huid.
spulletje begint steeds beter zn werk te doen, heb nu goede hoop.
Wel was al na 1 maandje me cholesterol al ietsjes te hoog door de roa.
Ook vind die constante uitgedroogde bek een beetje irritant

kwa training en massa merk ik tot nu niet zoveel. Je moet het gewoon iets rustiger aan doen en niet als een idoot 5per week te gaan trainen.
Train nu 3 per week fulbody en gaat gewoon goed

Hoe vaak zou je zo onder de zonnebank moeten per week wil je dat de puistjes weggaan? is 1x per week hier genoeg voor of best meer ?

Heb zelf 7 jaar geleden, roa ook in genomen om dus acne tegen te gaan,
Ik ben van miserie er mee gestopt, acne bleef wel weg, maar al die bijwerkingen :(
extreem droge huid, als je je stootte had ik al een litteken,
constant rode ogen, en dus zeer droog, (juist alsof ik gedrogeerd was)
kleffe bek,
.....

en volgens mij is dit toch niet zo gezond voor je lichaam hoor, ik ben natuurlijk geen dokter, maar toch een leerkracht wetenschappen. En als je lichaam zo reageert op bepaalde stoffen, niet gezond ze

greetings

Hoe vaak zou je zo onder de zonnebank moeten per week wil je dat de puistjes weggaan? is 1x per week hier genoeg voor of best meer ?

Denk dat het alleen bij lichte acne werkt, ik denk dat 1 tot 2 x per week een half uurtje wel voldoende moet zijn.

Heb zelf 7 jaar geleden, roa ook in genomen om dus acne tegen te gaan,
Ik ben van miserie er mee gestopt, acne bleef wel weg, maar al die bijwerkingen :(
extreem droge huid, als je je stootte had ik al een litteken,
constant rode ogen, en dus zeer droog, (juist alsof ik gedrogeerd was)
kleffe bek,
.....

en volgens mij is dit toch niet zo gezond voor je lichaam hoor, ik ben natuurlijk geen dokter, maar toch een leerkracht wetenschappen. En als je lichaam zo reageert op bepaalde stoffen, niet gezond ze

greetings

ben er nu ook al 3 maanden mee bezig het begint eindelijk te werken,
Maar wat wel zo is dat van die littekens en wonden die gewoon erg langzaam herstellen. Wat erg vervelend is nou ik een paar schaafwonden heb.

greetings
Het is niet zo heel gezond maar de enige echte ernstige bijwerking is zelfmoordneiging. Alleen lijkt me dat eerder onzin te zijn, want het aantal gevallen is zo klein...zelf heb ik absoluut niets gemerkt van stemmingsveranderingen oid.

Probleem is dat er nu eenmaal geen ander medicijn is dat zo goed werkt, dus heb je weinig keuze als je als puber/tiener/vroege twintiger of zelfs ouder met ernstige acne zit.

Wat trouwens een goed alternatief is voor mensen die last hebben van acne: gezond eten/diëten, veel water drinken, regelmatig sporten (goed zweten) en 3-4x zonnebank per week. Al mijn acne ging in die periode weg en zonder de huidproblemen die ik had als gevolg van roaccutane.

ik zit nu op 2 maand 30 mg en moet nu afbouwen naar 20 miligram terwijl ik op 40 wou beginnen. omg ik haat het zo!! ik heb al eens 4 maand 30 gepakt en alles kwam even hard terug als daarvoor maar mijn moeder heeft gebeld naar de dermatoloog en zei dat ik er aggressief van werd ofzo wat TOTAAL niet waar is!! dat doet ze gewoon om mij het leven zuur te maken. Als het terug komt na deze keer zoek ik gewoon zelf een dermatoloog die niemand kent en waar ik eindelijk mijn zin bij kan doen zonder dat iemand inspraak heeft over mijn leven !!! Hoop dat de 20 miligram voldoende is.. ik heb totaal geen bijwerkingen en stel me toch vragen bij het nut van slechts 20 miligram.. hij wou me eerst zelfs maar 10 geven!! denk dat minocycline dan zelfs sterker is.

ik zit nu op 2 maand 30 mg en moet nu afbouwen naar 20 miligram terwijl ik op 40 wou beginnen. omg ik haat het zo!! ik heb al eens 4 maand 30 gepakt en alles kwam even hard terug als daarvoor maar mijn moeder heeft gebeld naar de dermatoloog en zei dat ik er aggressief van werd ofzo wat TOTAAL niet waar is!! dat doet ze gewoon om mij het leven zuur te maken. Als het terug komt na deze keer zoek ik gewoon zelf een dermatoloog die niemand kent en waar ik eindelijk mijn zin bij kan doen zonder dat iemand inspraak heeft over mijn leven !!! Hoop dat de 20 miligram voldoende is.. ik heb totaal geen bijwerkingen en stel me toch vragen bij het nut van slechts 20 miligram.. hij wou me eerst zelfs maar 10 geven!! denk dat minocycline dan zelfs sterker is.

al die uitroepingstekens...volgens mij ben je toch wel lichtjes agressief (met 1 g trouwens) hoor :D

Het is niet zo heel gezond maar de enige echte ernstige bijwerking is zelfmoordneiging. Alleen lijkt me dat eerder onzin te zijn, want het aantal gevallen is zo klein...zelf heb ik absoluut niets gemerkt van stemmingsveranderingen oid.

Ikzelf heb wel last gehad van wat neerslachtige stemmingen, ex-vriendinnen die ik al lang vergeten was en die weer door m'n hoofd gingen spoken enzo, ik ben toen maar weer gestopt en met de zonnebank verder gegaan :)

OMG , je bent 20 jaar dat is dan toch je eigen keuze

OMG , je bent 20 jaar dat is dan toch je eigen keuze

de band met mijn moeder is gigantisch slecht.. volgende week ligt de elektriciteit wrs uit dus als je me niet meer ziet op dit forum .. :p ze wil me 500/maand laten betalen :roflol: ontopic: zit met een verkoudheid en heb vandaag mijn 20 mg niet ingenomen en morgen ga ik dit ook niet doen. dermatoloog zei dat ik 10 dagen moest stoppen maar dermatoloog niet zo slim dermatoloog zijn en ik zeer gezond leven en lekker veel water en eiwitten en omega 3 en vitaminepilletje pakken en alles snel herstel snappie? dus na vrijdag zullen de kleine kloofjes onder mijn neus wel weer hersteld zijn van de snotvalling die ik heb.

Ja inderdaad goede vraag. Wie weet dit?
Ik kan zelf wel aan Roa komen maar is toch vrij prijzig.
Vandaar mijn vraag: heeft het zin om bijv 1 maand 20 mg te doen?

al die uitroepingstekens...volgens mij ben je toch wel lichtjes agressief (met 1 g trouwens) hoor :D

ik zet altijd veel uitroeptekens :p een punt als leesteken vind ik te saai :p tenzij er meerdere achter elkaar staan .. :p

lol :p
ok mss een beetje dan maar dat komt echt niet van de roa!! side-effects are overrated :D

:roflol:

Smurf is de hysterica van DBB. :D Overenthousiast ofzo.

Ja inderdaad goede vraag. Wie weet dit?
Ik kan zelf wel aan Roa komen maar is toch vrij prijzig.
Vandaar mijn vraag: heeft het zin om bijv 1 maand 20 mg te doen?

Dat heeft volgens mij weinig zin, ik merkte pas verbetering na min 2 maanden op 60mg. Daarom duren die kuurtjes ook zo lang half jaar
Er was d8 ik ook zon regel van hoeveel je binnen moest krijgen

de band met mijn moeder is gigantisch slecht.. volgende week ligt de elektriciteit wrs uit dus als je me niet meer ziet op dit forum .. :p ze wil me 500/maand laten betalen :roflol: ontopic: zit met een verkoudheid en heb vandaag mijn 20 mg niet ingenomen en morgen ga ik dit ook niet doen. dermatoloog zei dat ik 10 dagen moest stoppen maar dermatoloog niet zo slim dermatoloog zijn en ik zeer gezond leven en lekker veel water en eiwitten en omega 3 en vitaminepilletje pakken en alles snel herstel snappie? dus na vrijdag zullen de kleine kloofjes onder mijn neus wel weer hersteld zijn van de snotvalling die ik heb.

:finger: Geen vitamine A suppletie, lees de bijsluiter :study:

Terug
Naar boven