XXL Nutrition

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

vraagje: ik zie mega wit en heb nog zo gratis zonnebankbeurten liggen.. is het slecht om een keer onder de zonnebank te gaan of kan dit gerust? Ben bang dat mijn huid gewoon rood gaan worden en dat het nog een keer supertraag gaat wegtrekken ook.. or am i wrong en kan ik gerust onder de zonnebank?

vraagje: ik zie mega wit en heb nog zo gratis zonnebankbeurten liggen.. is het slecht om een keer onder de zonnebank te gaan of kan dit gerust? Ben bang dat mijn huid gewoon rood gaan worden en dat het nog een keer supertraag gaat wegtrekken ook.. or am i wrong en kan ik gerust onder de zonnebank?

Nee niet doen. Je huid moet zelfs de zon zo vaak mogelijk vermijden. Dan is het al helemaal onverstandig om onder de zonnebank te gaan. Je kan bijvoorbeeld pigmentvlekken krijgen..

Nee niet doen. Je huid moet zelfs de zon zo vaak mogelijk vermijden. Dan is het al helemaal onverstandig om onder de zonnebank te gaan. Je kan bijvoorbeeld pigmentvlekken krijgen..

damn, ik zie nog witter dan de sneeuwman die ik een maand geleden gemaakt heb en met een roze gloed .. kakaaaa!!!!!

je moet nooit onder zonnebank gaan dan verbrand je levendig, ik heb zelf ook roa gehad en ik moest wachten tot de herfst in de zomer schrijven ze het helemaal nie voor. DUS NIET ZONNEBANKEN NOOIT, en neem roa niet te licht op ik heb er een lichte lever onsteking van gekregen door te hoge leverwaarden.

Het is niet zo heel gezond maar de enige echte ernstige bijwerking is zelfmoordneiging. Alleen lijkt me dat eerder onzin te zijn, want het aantal gevallen is zo klein...zelf heb ik absoluut niets gemerkt van stemmingsveranderingen oid.

Probleem is dat er nu eenmaal geen ander medicijn is dat zo goed werkt, dus heb je weinig keuze als je als puber/tiener/vroege twintiger of zelfs ouder met ernstige acne zit.

Wat trouwens een goed alternatief is voor mensen die last hebben van acne: gezond eten/diëten, veel water drinken, regelmatig sporten (goed zweten) en 3-4x zonnebank per week. Al mijn acne ging in die periode weg en zonder de huidproblemen die ik had als gevolg van roaccutane.

ben ik nie met je eens theoreties gezien heeft voeding niks met je puisten te maken. je zou nog een alternatief kunnen nemen en dat is vitamine a roa is afgelijdt van vitamine a.

zijn huisarts wil er niet aan... Hij heeft 2 x 30 caps van 20mg gekregen voor telkens 1 maand. Nu mag hij het blijkbaar van de huisarts niet meer.

waarom mag hij het nie meer, ik weet wel waarom omdat zijn leverwaarden te hoog zijn, en als dat zo is ben je zo van de roa af, onder schat roa niet.

Dermatologen weten vaak heel goed dat roa een supermiddel is en een goede dermatoloog leeft met zijn patient mee.

Als je een andere bijv eczeem hebt, dan zal de dermatoloog ook niet zeggen: " nouw zo erg is het niet hoor, je krijgt niks, ga maar naar huis"

Ook al heb je een lichte vorm van acne, dan nog zal hij het voorschrijven waarschijnlijk. Of hij moet van mening zijn dat je af kan met een ander middel.

De standaard volgorde is geloof ik:

1. benzoyl-zalf
2, tretinoine creme
3. anti-biotica (even de naam kwijt)
4. roacutane.

nee dat is nie zo arsten moeten altijd het eerst het goedkope mogelijk proberen en dan pas het andere. maar nie alleen die redenen ook op dat roa er slecht voor je lever is willen veel artsen er nie aan, ik heb zelf een lichte lever onsteking van gehad zeer pijnlijke steken in me zij en dat was echt nie fijn, maar roa werkt super en hebt het tot nu toe nog nie weer en ben er al 5 maand af.

Ik heb geen ernstige last van acne wel verstopte porien, meeters en puistjes op mijn rug/gelaat. Daarnaast heb ik een zeer vette huid (vooral de T-zone). Tevens heb ik een aantal littekens en wat verwijde porien. Mijn arts wilt roaccutane niet voorschrijven, daar ik middelen zoals htt creme en benzoylperoxide 5% gebruikt heb buiten de arts om. Ik heb het middel nu via www.dokteronline besteld (roaccutane 30 caps a 10mg €32.27 - consult arts €12.40 - receptregels €6.86 - verzendkosten €11.40) voor €62.93. Dus genoeg voor 2 weken.

Moet je Roaccutane 10mg 2x daags innemen?

Kan je Roaccutane 20mg ook halveren 2x een halve pil ?
(20mg/30caps kost €74.16)

Alvast bedankt voor de moeite!

Gr. Numair

roa kun je niet per halve pil nemen het zijn capsules en hoeveel je moet nemen gaat per lichaams gewicht, de ene moet 30mg en de ander 60 het verschilt gewoon

roa is echt k*t spul vind ik als je het hebt over trainen.
ik heb gelezen dat roa je test onderdrukt en daar geloof ik echt in.ik kreeg twee jaar geleden redelijk last van mun gezicht en ik kreeg roa voorgeschreven.mun gezicht ziet er echt super uit nu niks over te klagen maar ik zit dan ook al bijna een jaar aan de roa. helaas ben ik echt behoorlijk veel afgevallen.trainen is gewoon echt zwaar klote geworden(train 4 jaar nu) en dat ongeveer na een half jaar roa gebruikt te hebben,ik ben dus het laatste half jaar echt teveel afgevallen naar mijn idee(5kilo) en een behoorlijke krachtafname.mun vet percentage rond mun buik is gestegen en ik ben er van overtuigt dat ik een lager test. gehalte heb.
Als je erg veel last hebt van acne zou ik deze kuur zeker doen maar als het meevalt en je ook erg veel waarde hecht aan trainen zou ik er toch twee keer over nadenken.
IK heb nu wel erg hoge dosering gehad en de kans dat het wegblijft is dan ook erg groot,zou het toch terug komen dan voel ik me wel dubbel genaaid maar daar kan ik dan ook niks over zegge..
Jij word er minder sterk van en iemand boven jou(Savion) zegt er sterker door te worden.
Wat is het nou ???

Maar veel sterkte
!

Hoeveel acne moet je eigenlijk hebben voor deze Roaccutane? Echt een volle gezicht of een klein beetje?

Jij word er minder sterk van en iemand boven jou(Savion) zegt er sterker door te worden.
Wat is het nou ???

Maar veel sterkte
!

Zit er nu zo'n 3 maanden @60mg , kwa kracht ben ik er bij UPb niet achteruitgegaan maar heb ook totaal geen enkelen vooruitgang geboekt.
Komt ook omdat doordat tijdens je roa klote herstelt.
Kwa lb is het iets achtergegaan dat komt doordatik niet zwaar deadliften en squaten omdat ik dan vaak last krijg in me onderrug.

Heb je veel acne dan? Is het het waard bij een beetje acne?

Jah Roa ..dat is een paarden middel , mijn huisarts wilde niet een recept voor mij schrijven maar heeft eerst 5-6 andere antibiotica troep aan mij gegeven wat helemaal niet helpt..maar als je dit spul gebruikt moet je als het goed is om de paar weken naar het ziekenhuis voor een bloed-controle

Bullshit... niet groeien tijdens een roa kuur! ben nu al 2 maanden bezig at 60 mg en heb vandag nog een deadlift pr gezet van 140 kg*5:cool: ook benchpress en squat zijn in die periode omhoog gegaan!

Kijk ik ga niet ontkennen dat ik meer spierpijn heb..... maar je moet er iets voor over hebben bovendien NO PAIN NO GAIN;)

Bullshit... niet groeien tijdens een roa kuur! ben nu al 2 maanden bezig at 60 mg en heb vandag nog een deadlift pr gezet van 140 kg*5:cool: ook benchpress en squat zijn in die periode omhoog gegaan!

Kijk ik ga niet ontkennen dat ik meer spierpijn heb..... maar je moet er iets voor over hebben bovendien NO PAIN NO GAIN;)

in het begin ging het bij ook nog wel lekker brak nog weleens een recorde met squat en deadliften want ik squate toen 3*pw. Maar na 2 maanden ging het echt minder (terwijl het me huid steeds beter ging) ik kreeg steeds meer last van me onderug met squat en deadlift en me onderrug voelde zwak aan.
Daardoor ben ik flink teruggevallen in me squat en deadlift. En squat ik nu meestal in een smithmachine waar je onderug minder belast word

Ook kan ik niet zomaar weer alles eten (bulk) en moet wel een beetje opletten (is ook een rede dat je minder sterk word). Want mijn cholesterol is dus door die medicijnen wel iets te hoog.

Ben nu ong 5maand bezig met roa @ 40mg alles gaat goed, maar ik ben zo wit als de sneeuw, ik wil terug wat bruiner worden.. Vandaar ik melatonan eens wil proberen, maar heeft roa daar geen negatief effect op? Zou ik het dan beter niet doen icm roa?

Ben nu ong 5maand bezig met roa @ 40mg alles gaat goed, maar ik ben zo wit als de sneeuw, ik wil terug wat bruiner worden.. Vandaar ik melatonan eens wil proberen, maar heeft roa daar geen negatief effect op? Zou ik het dan beter niet doen icm roa?

zou niet direct iets kn bedenken waardoor roa een neg effect zou hebben op melatonan II ?
gewoon eens proberen he
ben al paar weken bezig met melatonan II en het bevalt me uitstekend

5 maand aan 40mg per dag? hoe is het met je lever gesteld?

neem minocycline 100! veeeeeeeeel minder heavy als roaccutane, en helpt goed, niks uitdroging van de lippen, agressie,eetlustvermindering etc...

ik ben er nu mee gestopt sinds 2005 aangezien ik toch aas ging gebruiken, ik heb het genomen van me 16de tot me 19de en was volledig puistvrij, na paar kuurtjes aas was ik wel terug naar af, maar dat had ik aan mezelf te danken, onlangs nog bloed laten trekken en na 2jaar myno en aantal aas kuurtjes alles in orde , ook lever perfect.

ik raad mensen zeker aan dit eerst te proberen ipv roa. ik start komende week een nieuwe cycle die ik ga aanhouden tot alles weg is...

Terug
Naar boven