XXL Nutrition

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

bij zeer ernstige vorm van acne, artsen proberen het vaak anders op te lossen en als nie anders kan dan roa.

vind ik eig een schande
heb jarenlang rondgelopen met zware acne vooraleer mn mij over roa sprak
wat denken die? dat het leuk is om grieten te versieren als je kop vol puisten staat. Snappen niet echt dat je daar fameus van kan afzien.
heb het dan niet over gewone pubertijdspuisten van 14 tot 17, bij mij was het heel zware acne tot mn 22ste en heb daar jaren lang het ene na het andere crémpje voorgeschreven gekregen

nu heb ik er al een geluk geen last meer van, zelfs niet bij kuren

heb bijna alles geprobeerd, 1jaar een half verscheidene anti-biotica. Roa werkt perfect voor mij, hopelijk kan ik de dosis nog wat uppen, zodat ik dan net voor de zomer kan stoppen!!

Ik ga het eens wagen, de melatonan, hopelijk werkt het ook goed zonder zonnebank!

Ik heb ook puistjes op mn rug, wordt er zwaar ziek van. Echt deprimerend die troep.
Mijn vriendin zegt dat het haar niet zo uitmaakt maar ik erger me er dood aan.
Ik wil dus ook aan roaccutane beginnen alleen een vraagje.
Kan ik roaccutane gewoon combineren met creatine/whey?
Of kan ik dan defecte organen verwachten? :)

Guys, ff ene vraagje.

Ik ben inmiddels al met de 2e roa kuur bezig. heb de max dosis van 3p/d. Nu is mijn probleem een beetje heel erg raar. Ik merk dat de acne in mijn gezicht minder wordt, alleen op mijn borst heb ik een soort van onderhuidse bultjes. Sommige heel klein, en andere worden toch redelijk groot. Nu kun je deze niet uitknijpen als een puistje of meeeter, maar het zijn een soort balletjes lijkt het wel. De roa heeft hier niet echt invloed op. Misschien wel een kanttekening die ik moet maken is dat ik nog nooit gekeurd heb, dus dat kan er niets mee te maken hebben.

vraagje: ik zie mega wit en heb nog zo gratis zonnebankbeurten liggen.. is het slecht om een keer onder de zonnebank te gaan of kan dit gerust? Ben bang dat mijn huid gewoon rood gaan worden en dat het nog een keer supertraag gaat wegtrekken ook.. or am i wrong en kan ik gerust onder de zonnebank?

Ik ga ook gewoon onder de zonnebank en in de zon. Heb nergens last van. Mijn dermatoloog zegt ook, dan zouden mensen in een zonnig land wel heel grote problemen hebben. Ik heb het vorzichtig geprobeerd en dus nergens last van. Gelukkig maar, want volgende week ga ik lekker naar aruba:D

Ik ga ook gewoon onder de zonnebank en in de zon. Heb nergens last van. Mijn dermatoloog zegt ook, dan zouden mensen in een zonnig land wel heel grote problemen hebben. Ik heb het vorzichtig geprobeerd en dus nergens last van. Gelukkig maar, want volgende week ga ik lekker naar aruba:D

dude hoelang ben je er al mee bezig. Als je roa moet je echt niet onder de zonnebank gaan of gaan liggen zonnen. Je verbrandt binnen een paar minuten plus dat je huid extreem uitegroogd word, wat je herstel niet bevoordelijkt.

kan miscchien alleen als je een n*ger of getint bent

dude hoelang ben je er al mee bezig. Als je roa moet je echt niet onder de zonnebank gaan of gaan liggen zonnen. Je verbrandt binnen een paar minuten plus dat je huid extreem uitegroogd word, wat je herstel niet bevoordelijkt.

kan miscchien alleen als je een n*ger of getint bent

Ik kan gewoon een half uur onder de zonnebank, geen probleem. ik ben geen n*ger, maar wel een beetje getint.

ik kon ook niet onder de zonnebank, snel verbraden, en een extreem droge huid,

verder raad ik voor iedereen die erge achne roa aan, het is wel zo k*t om pukkels te hebben

Roaccutane is echt een topmiddel.. heb 10 maanden aan de pillen gezeten en ik ben er compleet vanaf..! gedoe over extra vet en zooi heb ik geen last van gehad.. zelfde gewicht gehouden en trainen ging prima, geen extra klachten gehad.. alleen dat ik bijna aandelen had in de Labello en Blistex maarja.. na 10 maanden wel van die afschuwelijke acne af.. ik raad het iedereen aan! en het verdwijnt voor goed.. niet tijdelijk! totale onzin dat het weer terug komt.. ben nu ruim een half jaar verder en heb echt nergens last van..! Lichamelijk qua organen shit waren me waardes altijd goed..! Je moet alleen beetje opletten met alcohol maarja.. zijn we sportmannen of niet;) dus dat laten staan voor een paar maanden is goed toch!
Ik zeg: als ze de dermatoloog het je aanbiedt, pak het met beide handen aan!!!!!!!!

iemand al last gehad van jeuk ofzo? ben onder zonnebank geweest was verbrand wat ik normaal niet snel heb. Ben al gestopt met roa met resultaat.
Weet iemand hier meer over?

iemand?

zonnebank is VERBODEN, staat toch op de bijsluiter, doe het dan ook niet hè gast!

weet niet of deze vraag als is gepost.

gewoon een algemene vraag

je hebt een lange tijd roa moeten pakken, je bent nu helemaal van je acne af,
als je nou gaat kuren voor het eerst, ga je dan als nog last van acne krijgen of niet omdat je vroeger al een lange tijd roa hebt genomen

het kan altijd denk ik :) kan het niet echt onderbouwen wrm wel/niet .

De arts heeft me isotretinoine voorgeschreven volgens hem is dit het zelfde als roa!!
Kan iemand dit beamen...
Nou heb ik gehoord dat het erg lever belastend is maar zie in de bijsluiter niks staan over alchohol gebruik niet dat ik zovaak veel drink maar op ze tyd een biertje.... kan dit nog of??

Roaccutane = isotretinoine.

Roa is heftig spul, als je het bij een biertje laat zal dat geen ernstige gevolgen hebben.

nou mijn 6 maanden zitten erop, resulaat is echt super.
Heb voor het eerst ofzo sinds 3 jaar, gewoon binnen 3 maanden ofzo geen enkel puistje gekregen. Voelt eigenlijk best raar, kan gewoon eten wat ik wil want krijg toch geen puisten meer van.

goed om te horen!!! ik ben benieuwd hoe het bij mij werkt moet eerst 2 weken 20 mg per dag slikke dan bloedwaardes checken en dan kijkt die verder ben dus benieuwd..
Heb laatste tyd al niet zo heel veel last van acne maar de dokter deed niet moeilijk..
dus hoop er helemaal vanaf te komen

goed om te horen!!! ik ben benieuwd hoe het bij mij werkt moet eerst 2 weken 20 mg per dag slikke dan bloedwaardes checken en dan kijkt die verder ben dus benieuwd..
Heb laatste tyd al niet zo heel veel last van acne maar de dokter deed niet moeilijk..
dus hoop er helemaal vanaf te komen

Het belangrijkste is dat je geduld hebt, het duurde voor mij wel bijna 3 maanden voordat het echt goed begon te werken.
gewoon volhouden

Terug
Naar boven