MuscleMeat

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

A klopt toch echt. kom iets van 10 pillen tekort:)

Ook geen droge lippen trouwens

Heeft iemand ervaring met ROA en kuren tegelijk?

ligt aan wat je gebruikt.Zou zowiezo geen 17aa combineren met dit geneesmiddel

tjah das nou juist het probleem.. ik heb in mijn nieuwe kuur dianabol in de planning staan en wil juist die vervelende krater kop met ROA tegengaan.

Hey allemaal,

Ik heb roacutane gebruikt voor 3 maanden en een dosis van 80mg perdag vanaf de 2de maand pas. Maar nu komt het.... de bijwerkingen op de huid vielen erg mee moet ik zeggen alhoewel me gezicht soms helemaal strak trok zo erg zelfs dat het pijn deed over het gehele gezicht! Maar de andere bijwerkingen waren zo erg dat ik ermee stopte en die bijwerkingen waren o.a. gigantische eetlust, vaak depresief, gewichts afname, libido nul, duizelig, zo moe dat ik nog geen eens meer wilde opstaan als ik zat, totale aanslag op me lichaam was het! Ik ben nu een paar maanden verder en ik ben al redelijk hersteld ervan maar ik gebruik het nooit meer! Ik Train al een tijdje en was weer redelijk serieus aan het trainen maar dat spul bracht me bijna weer naar me begin gewicht van een paar jaar geleden! Ik ben veel shit gewent maar dit is net of het leven uit me gezogen werd!

M.v.g. Mike

80mg is ook wel een stevige dosis..20mg doet meestal al meer dan genoeg

Ik wil ook 80mg :)

Ik moet toegeven dat 80mg wel veel is maar er zijn mensen die 100mg de dag mogen slikken! Jammer dat niemand een bijsluiter van dit product post maar ik ga ff zoeken misschien is ie ergens in pdf formaat te krijgen. Jullie horen nog van me!

M.v.g. Mike

Heb 2 maanden aan 80 mg gezeten tis idd zwaar maar ben er niet van afgevallen, eetlust en alles was gewoon normaal. wel veel moe en lui.
Maar elke keer als ik weer met een kuur begin komt die *** acne weer terug.

Heb 2 maanden aan 80 mg gezeten tis idd zwaar maar ben er niet van afgevallen, eetlust en alles was gewoon normaal. wel veel moe en lui.
Maar elke keer als ik weer met een kuur begin komt die *** acne weer terug.

Je bedoelt als je elke keer stopt met die kuur dan komt het terug ofnie?
Nou voor mij nooit meer die troep! Het helpt heel goed als je vaak ontspant of een naar een massagesalon of kuuroortje gaat want als ik dat deed had ik er helemaal geen last van maar als ik stress had nou dan was het niet te doen gewoon met die acne!

M.v.g. Mike

Ik ga het bij de volgende kuur ook gebruiken. Heb tot nu toe bij 2 van de 3 kuurtjes aardig wat acne gehad wat daarna rustig weer wegtrok. Duurt altijd zo'n 3-4 maanden voordat het compleet weg is, behoorlijk klote dus. Volgende kuur doe ik er gewoon 20mg Roaccutane bij...hoop dat dat de talgklieren onder controle houdt.

Je bedoelt als je elke keer stopt met die kuur dan komt het terug ofnie?
Nou voor mij nooit meer die troep! Het helpt heel goed als je vaak ontspant of een naar een massagesalon of kuuroortje gaat want als ik dat deed had ik er helemaal geen last van maar als ik stress had nou dan was het niet te doen gewoon met die acne!

M.v.g. Mike

Met een kuur bedoelt hij denk ik een anabolische kuur.

Ik heb ook eens een half jaar roa gebruikt. Is top spul, was er helemaal van af zonder bijzonder negatieve bijwerkingen. Alleen begint die rommel sinds ik aan het bulken ben weer terug te komen.

Ik ga het bij de volgende kuur ook gebruiken. Heb tot nu toe bij 2 van de 3 kuurtjes aardig wat acne gehad wat daarna rustig weer wegtrok. Duurt altijd zo'n 3-4 maanden voordat het compleet weg is, behoorlijk klote dus. Volgende kuur doe ik er gewoon 20mg Roaccutane bij...hoop dat dat de talgklieren onder controle houdt.

Zou ik ook heel graag willen weten.

Ja he....er moet toch ook vast wel iemand zijn die het tijdens de kuur gebruikt heeft?
Tis echt zwaar k*t omdat ik nu gewoon totaal niks heb, maar ik kan er amen op zeggen dat ik ze direct weer krijg als ik een paar weekjes in de kuur ben.

Ja he....er moet toch ook vast wel iemand zijn die het tijdens de kuur gebruikt heeft?
Tis echt zwaar k*t omdat ik nu gewoon totaal niks heb, maar ik kan er amen op zeggen dat ik ze direct weer krijg als ik een paar weekjes in de kuur ben.

Ik gebruik het nu tijdens de kuur, vele amerikanen doen het ook.. Bij mij helpt het wel blijkbaar, maar ben ook nog maar ff bezig..

Maar gebruik jij het ook echt puur om het te voorkomen, of had je er al last van voordat je de kuur startte?

Maar gebruik jij het ook echt puur om het te voorkomen, of had je er al last van voordat je de kuur startte?

ik ben er normaal niet zo spraakzaam over (leeftijd)

ik had echt last van zwaare acne gekregen van mast:mad: borst armen rug gezicht en niet zoon beedje ook 3 maanden gewacht ging niet weg

roa gekregen en tegelijk weer on gegaan op 40 mg per dag gaat het nog steeds weg (ik gebruik wel geen mast ik durf dat toch niet aan test deca wel)
ben nu een 3 weken bezig

trainen gaat goed ik merk alleen wel dat het lijkt alsof ik minder last van vocht heb mijn gewicht is ook pas 1,5 kilo gestegen hierbij moet ik wel zeggen dat ik schoon een clean bulk

morge ochtend laat ik bloed prikken ik ben zeer beniewd

als het goed blijft gaan ga ik straks op 20 mg per dag veder zodat ik voor volgende kuuren 20 mg eod preventiev kan nemen :D

grt

Hoe willen jullie eigenlijk aan je roa komen als het preventief is en je nog nergens last van hebt? De derma geeft t niet zomaar mee.

Hoe willen jullie eigenlijk aan je roa komen als het preventief is en je nog nergens last van hebt? De derma geeft t niet zomaar mee.

gewoon bij de huisarts.. 80mg ed. voor 3 maanden krijg ik altijd mee als ik weer helemaal onder de acne zit.

Terug
Naar boven