AndroidHealthClinic

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Damn kan me post niet editten.

Ze dacht dat ik echt ROA nodig had, maar ze wou het uitstellen tot eind aug mocht de mino niet werken:)

ik zit nu al 4 maand aan de roa, ik ben nu redelijk gefixt. men gezicht is de laatste paar weken volledig puistvrij, af en toe zo een klein wit kopje.
heeft zeker 12 weken geduurd voor men gezicht helemaal in orde was!

men rug daarentegen vertoont om de paar dagen nog een dikke vette puist, echt zo een krater, lijkt me echt alsof ik van binneuit onderhuids gewoon VOL met ontstekingen zat!, ik had dan ook al +-8-9 jaar zware acne dus volgens mij heeft alles zich gewoon onder de huid gehuisvest en nu komt alles eruit, ook de shit die diep onderin zit...

ik moet totaal 9800mg nemen , kzit nu ergens op 6000 ongeveer dacht ik dus nog ff te gaan. k*nkerzooi!!!!!!!!!!

Flinke uitbraak gehad de eerste paar weken?

ik zit nu al 4 maand aan de roa, ik ben nu redelijk gefixt. men gezicht is de laatste paar weken volledig puistvrij, af en toe zo een klein wit kopje.
heeft zeker 12 weken geduurd voor men gezicht helemaal in orde was!

men rug daarentegen vertoont om de paar dagen nog een dikke vette puist, echt zo een krater, lijkt me echt alsof ik van binneuit onderhuids gewoon VOL met ontstekingen zat!, ik had dan ook al +-8-9 jaar zware acne dus volgens mij heeft alles zich gewoon onder de huid gehuisvest en nu komt alles eruit, ook de shit die diep onderin zit...

ik moet totaal 9800mg nemen , kzit nu ergens op 6000 ongeveer dacht ik dus nog ff te gaan. k*nkerzooi!!!!!!!!!!

Die doseringen kloppen niet, baas. Er zit maar 20 mg per capsule.

zeker wel, papieren liggen hier.

ik neem 60mg/dag, 3 dikke caps.

ik moest in totaal 9884Mg nemen.

zo staat het op het papier wat ik hier heb wat de derma had gemaakt.

ik neem nu 1800mg per maand, 60x30 en dat moet ik nu nog 2.5 maand doen denkk en ik ben nu bijna 4 maand ver maar heb eerst op 40 gezeten , daarna 50 en nu 60...

om de 4 weken ga ik langs en word men bloed geprikt. tot nu toe geen enkel verschil waargenomen in men organen. cholesterol zelfs gezakt hèhè

Ja klopt wel, meestal moet je iets van 10 gram binnen krijgen als je ongeveer 80 kg weegt volgens mij.

ja ik ben 81kg dus klopt idd...

en ja uitbraak was TE , echt TE , geen woorden voor!

slapen met plekkers op men kop enzo. ik had echt bulten op men hoofd en van die shit ...heeft zeker 2 maand geduurd bij mij het erge gedeelte

sides bij mij :

- Depressieve gedachten eerste maand redelijk erg (mede door de uitbraak)
- Droge lippen, vanaf dag 2 tot heden the same, ik maak 3 sticks per maand af denkk
- Droge oogleden en minder goed zien bij momenten
- agressie, ik ben al zo een opvliegend geval en roa maakt me erger
- puisten die toch nog weten door te komen , motha****ers!!!!!!!

zeker wel, papieren liggen hier.

ik neem 60mg/dag, 3 dikke caps.

ik moest in totaal 9884Mg nemen.

zo staat het op het papier wat ik hier heb wat de derma had gemaakt.

ik neem nu 1800mg per maand, 60x30 en dat moet ik nu nog 2.5 maand doen denkk en ik ben nu bijna 4 maand ver maar heb eerst op 40 gezeten , daarna 50 en nu 60...

om de 4 weken ga ik langs en word men bloed geprikt. tot nu toe geen enkel verschil waargenomen in men organen. cholesterol zelfs gezakt hèhè

Dacht dat jij per dag bedoelde. :D

ik zit nu zo een 15 dagen op 20mg...eerste week werd het alleen maar erger, nu word het steeds minder en het is bijna weg zelfs!
je huid word stukken droger en je lippen ook, labello aangeraden!

slapen met plekkers op men kop enzo. ik had echt bulten op men hoofd en van die shit ...heeft zeker 2 maand geduurd bij mij het erge gedeelte

sides bij mij :

- Droge lippen, vanaf dag 2 tot heden the same, ik maak 3 sticks per maand af denkk

GODDAMN:) dat word 2 mnd vrij vragen denk ik:D haha

sides bij mij :

Het is idd jammer dat het enige effectieve (en dus beste) middel tegen hardnekkige acné zoveel nadelen heeft.

Maar beste is gewoon wat lager doseren. Desnoods wat langer gebruiken. Die hoge dosissen zijn echt niet lekker voor je lichaam, hoewel het bij sommigen helaas nodig is.

Had je trouwens ook pijnlijke spieren/gewrichten/aanhechtingen tijdens R-kuur?

ik denk dat het van persoon tot persoon verschilt...

10mg is echt weinig, ik gebruik 20mg en de enige sides die ik heb zijn droge lippen...ik mag tot 80mg max gebruiken maar met lage dosissen bereik je ook al genoeg met amper bijwerkingen, als je op 10mg zit dan moet je daar bijna niks van merken.
wat ik wel merk is dat ik elke dag een bloedneus heb als ik mijn neus snuit???
maar dit kan ook door iets anders komen

gr

Ik zit er nu onderhand al 7 maand aan nog 2 maanden te gaan ben van 20 naar 40,80 gegaan zit nu op 60.Ben nu wel 100% acne vrij...hopen dat het ook zo blijft als ik straks stop in augustus.

Ik heb 8 maanden 30-40 mg gedaan als ik het me goed herinner. Was goed te doen, lippen vettig houden maar verder geen problemen. Vanaf 40-60mg worden de bijwerkingen erger zei de dokter.

duurt echt lang zon kuur:)

ja ik zit op 60 omdat ik geen zin heb om het zoooooo lang te nemen. ik heb eigenlijk niet veel sides meer buiten die lippen nu en korsten in men neus.

ja pijnlijke gewrichten heb ik soms, heb last van me schouder en ook soms bv als ik rug heb getraind 2 dagen erna nog wat last van bicep aanhechting enz. maar is te verwaarlozen.

nu vroeg ik me af, schiet me niet dood hè om het te vragen.gewoon uit nieuwsgierigheid.

maar is de kans dat het terugkomt bij kuren in die erge mate dat ik het had reel of is nu wel alles zo een beetje eruit gekomen wat erin zat?

ik heb dus altijd gekuurd en acne bleef vrijwel altijd zelfde. zoals je op men pics in gallery ziet viel het nog wel mee, ik heb altijd on en off acne gehad waar ik wel mee kon leven, dat hebben de meeste gebruikers ook wel..

alleen laatste keer heb ik dus wat dbolls genomen voor 3 weken op 30mg en dat heeft alles precies vernaaid, ik had al wat acne maar dat viel nog mee maar hierdoor werd het echt supererg. ik herinner me ook nog de zomer van 2006 waar ik 80 tabs turinabol had genomen en toen heb ik ook zeker 2 maand erge acne gehad op men rug, borst en aangezicht, echt baggeracne zoals ik nu had maar die was vanzelf weggetrokken. mij leek het wel alsof ik allergisch aan tabs ben,
want ik heb Tren E gebruikt 2x zonder erge acne sides en er was telkens 6 maand tussen , af en toe een kratertje maar die had in anders ook wel...
maar nu had ik echt bloedbollen. twaren trouwens Thaibols , de echte maar ik nam die alleen op trainingsdagen 5 stuks. waarsch veel bloedschommelingen gehad enz.

monstro had ervoor ook ongeveer van dezelfde shit last van acne als ik alleen iets minder erg, alleen nu laatste keer had hij het bij de dbolls ook wel erg maar het trok lekker weg op een maandje of 2 bij hem en bij mij werd het freaky erg...

hebben jullie ook last van stijging van vet percentage heb het gevoel dat ik iets sneller vet aanzet... Kan het te maken hebben met vermindere vetstofwisseling??
iemand ervaring of nuttige info

Ja het kan zeker terugkomen bij een AAS kuur Beast. De R-kuur zorgt ervoor dat je talgklieren krimpen. Als je eigen test dan normaal is blijven die klein. De AAS kuur laat je talg klieren weer groeien dus in principe doe je de R-kuur teniet. Helaas begint het dan weer van voor af aan. Hangt ook af hoe zwaar en lang je AAS kuur is.

Terug
Naar boven