MuscleMeat

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Ik gebruik het nu tijdens de kuur, vele amerikanen doen het ook.. Bij mij helpt het wel blijkbaar, maar ben ook nog maar ff bezig..

Jij gebruikt het dus ook gewoon in een kuur met orals?? Ik weet niet hoeveel mg roa je gebruikt maar ik zou mn leverwaardes toch serieus in de gaten gaan houden als je ook nog 17AA steroiden erbij neemt.

Ik zit op 20mg.

ik ga morgen voor bloedprikken, dan 9 januari naar de dermatoloog voor vervolg afspraak. hopen dat ik dan mag beginnen.:)

is het handig dat ik de aquaphor al in huis heb? en hoe kom ik hieraan of kan ik dit van iemand kopen?? ook heb ik iets gehoord over jojoba olie? iemand hier ervaring mee?!

hoelang duurde het bij jullie voor je egt duidelijk verschil zag, en er ook mensen wat over tegen je zeiden??

hoelang duurde het bij jullie voor je egt duidelijk verschil zag, en er ook mensen wat over tegen je zeiden??

na 2 weken zie je al verschil.... dan krijg je een aanval en zit je een week lang helemaal onder de puisten... en na ong. 6 weken ben je clean... in mijn geval dan.

Ik hier heb een lijst liggen voor bloedprikken

Cholesterol
Triglyceriden
ALAT
Alk. Fosfatase
y-GT
ASAT
LD

Zou ik daar zelf nog FT4 en FT3 kunnen aanstrepen? Of gaat dat problemen geven?
Wat denken jullie?

pff golesterol normaal altijd goed nu 8,3:eek: na 4 weken roa

was ehct even schrikken gellukig is mijn goeie golestorol wel normaal en was het niet zo erg voor even zij de dok gellukig mocht ik doorgaan

Dat is idd niet veel nee...ben je toevallig ook nog met een kuur bezig ofniet?

Duurde bij mij toch wel 2.5 maand voor het beter werd ,eerste 6 weken werd het echt supererg , ik kreeg overal puisten, ik heb nu zelfs een paar kleine littekens van monsterpuisten die uitkwamen door de roa.
na 6 maand was ik vrijwel 90% puistvrij en dan nog 3 maandjes op 20mg gezeten voor die laatste doorzetters te vernietigen!

maar ik heb 0.0 spijt van de roa kuur, beste beslissing die ik ooit heb genomen, ik had het veel eerder moeten doen!

Duurde bij mij toch wel 2.5 maand voor het beter werd ,eerste 6 weken werd het echt supererg , ik kreeg overal puisten, ik heb nu zelfs een paar kleine littekens van monsterpuisten die uitkwamen door de roa.
na 6 maand was ik vrijwel 90% puistvrij en dan nog 3 maandjes op 20mg gezeten voor die laatste doorzetters te vernietigen!

maar ik heb 0.0 spijt van de roa kuur, beste beslissing die ik ooit heb genomen, ik had het veel eerder moeten doen!

Heb je daarna nog gekuurd ofzo en kwamen ze dan terug?

Hebben jullie ook last van smaakverandering?

Ik ben nu aan mijn dieet begonnen en ik krijg de eitjes en biefstuk waar ik nooit problemen mee had gewoon bijna niet weg

Dat is idd niet veel nee...ben je toevallig ook nog met een kuur bezig ofniet?

nja ik was net begonnen met test deca (250 mg T 200 Dmg )
zou mijn 2de kuur zijn geworden eerste was zelfde alleen dan test 500
en mast erbij(dit was de boosdoener)\
anowel mij golestorol toen helemaal goed was tijdens de kuur

maarja ik ben na 3 weken al gestopt ik dacht mijn gezondheid en uiterlijk gaan voor. even lekker bulken helemaal herstellen en eventueeel in het vervolg korte kuren zonder 19nor helaas te gevoelig voor acne :mad:

ik ben sinds vrijdag begonnen met roa...20 mg, 2x daags.
nou hoor ik van verschillende mensen dat het eerst beter wordt en dan een week slechter, maar bij mij is het nu juist veel erger geworden. Hebben meer mensen hier last van gehad?????

ik ben sinds vrijdag begonnen met roa...20 mg, 2x daags.
nou hoor ik van verschillende mensen dat het eerst beter wordt en dan een week slechter, maar bij mij is het nu juist veel erger geworden. Hebben meer mensen hier last van gehad?????

Yep in het begin wordt het meestal erger maar na 4 weken wordt het terug beter.

Heeft iemand ervaring met wintersport en roaccutane?
Ik heb een huid die super snel bruin word en ik verbrand haast niet....(A)

Heeft iemand ervaring met wintersport en roaccutane?
Ik heb een huid die super snel bruin word en ik verbrand haast niet....(A)

tjah ik heb ook gewoon in de zon gezeten maar ik merkte wel dat het wat sneller rood werd. smeerde wel altijd met factor 30... zonder factor is een no go

Terug
Naar boven