Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

ik krijg ook altijd maar 180 stuks per keer.. de doktor wil je gewoon weer ff zien en het bespreken met je... gewoon lekker een lul verhaal ophangen en zorgen dat je zoveel mogelijk krijgt. die troep kan je niet genoeg van hebben. alles wat je overhebt verkopen ;)

hoeveel moet je er voor hebben?:) haha

hehe doe maar een bod ;)

Even een vraagje over Roaccutane

Ik zit nu in week ...4 ofzo.
Maar goed ik heb erg veel last van bloedneuzen:(.
Heeft iemand hier tips voor? Hebben anderen hier ook last van?

Mijn dosis ligt op 40mg per dag.
Verder heb ik de normale bijwerkingen als drogelippen etc.

Ik zit rees in week 10. ik heb nog geen bloedneus gehad, maar begon vanaf week 7 a 8 wel te merken dat de binnenzijde van mij neus erg gevoelig is en een beetje bloed als je in je neus gaat zitten peuren :rolleyes:

Als de bloedneuzen echt "heel" frequent gaan voorkomen zou ik direct contact leggen met de derma. De dermatholoog gaf mij aan dat "bloedneuzen voor kunnen komen, let wel goed op dat je geen droge ogen krijgt"

SP

Laatst bewerkt:

Tijdens mijn eerste kuur heb ik er 3 keer last van gehad.
Maar ik snuif dan ook niet ik ken mensen die er wel bij snoven en die hadden wekelijks bloedneuzen.
Probeer zo min mogelijk te pulken in je neus :o

Tijdens mijn eerste kuur heb ik er 3 keer last van gehad.
Maar ik snuif dan ook niet ik ken mensen die er wel bij snoven en die hadden wekelijks bloedneuzen.
Probeer zo min mogelijk te pulken in je neus :o

Haha nee ik snuif niet, daar zal het niet aan liggen. Ik zit ook niet hele dagen in mn neus te pulken. Mja ik vraag het wel na aan de Derma.

Update:D

Ben net naar de Derma geweest en wat vragen gesteld, waaronder die van mijn bloedneuzen.
Dat is gewoon puur uitdroging van de bloedvaten aan de binnenkant van je neus.

Oplossing:
Vaseline paar keer per dag smeren aan de binnenkant van je neus. Het was in ieder geval een bijwerking die geregeld voorkomt.

Dank je voor de update, scheelt mij weer een belletje naar de derma :rolleyes:

ben benieuwd wat het volgende is dat ik in moet gaan smeren :p

hoe zitten jullie met alchohol gebruik en roa??

Ik merk dat ie iets sneller aanslaat. Maar ik ben sowieso gigantisch aan het minderen met alcohol. Onder andere vanwege de Epistane en Roaccutane.

1 keer in de week drink ik ook gewoon hoor!!! bloedcontroles allemaal goed dus dat niet drinken is ook zwaar overdreven ... Ja natuurlijk niet elke dag maar dat is nooit goed

Ik ben dus iemand waar het niet gewerkt heeft (althans blijvend). Allereerst moet ik zeggen dat ik geen AS gebruik (na een slechte ervaring in '93, waardoor ik in het ziekenhuis belandde..iets voor een andere topic).
Ik had een milde vorm van acné en gebruikte daarvoor Mino 50 (1 pilletje per dag),een soort antibiotica dus, en dat werkte . Na jaren aan een stuk dit te doen en ook omdat het effect wat verminderde raadde mijn huidarts (professor) mij een roaccutane-kuur aan. De acné zou zogezegd niet meer terugkeren. Dit heb ik toen 10 maanden lang gedaan (volgens gewicht en met gekende bijverschijnselen van droge lippen..).
De acné was inderdaad volledig verdwenen, maar na anderhalf jaar kwam die terug. De professor vond het heel vreemd omdat ik toch maar een milde vorm had, maar blijkbaar toch heel hardnekkig.
Sindsdien (toch al weer meer dan 6 jaar!) gebruik ik opnieuw Mino 50 en dat werkt op dit moment nog steeds. Alhoewel de dokter me aanraad om af en toe te stoppen voor een periode..zal ik binnenkort eens doen!

Ik ben dus iemand waar het niet gewerkt heeft (althans blijvend). Allereerst moet ik zeggen dat ik geen AS gebruik (na een slechte ervaring in '93, waardoor ik in het ziekenhuis belandde..iets voor een andere topic).
Ik had een milde vorm van acné en gebruikte daarvoor Mino 50 (1 pilletje per dag),een soort antibiotica dus, en dat werkte . Na jaren aan een stuk dit te doen en ook omdat het effect wat verminderde raadde mijn huidarts (professor) mij een roaccutane-kuur aan. De acné zou zogezegd niet meer terugkeren. Dit heb ik toen 10 maanden lang gedaan (volgens gewicht en met gekende bijverschijnselen van droge lippen..).
De acné was inderdaad volledig verdwenen, maar na anderhalf jaar kwam die terug. De professor vond het heel vreemd omdat ik toch maar een milde vorm had, maar blijkbaar toch heel hardnekkig.
Sindsdien (toch al weer meer dan 6 jaar!) gebruik ik opnieuw Mino 50 en dat werkt op dit moment nog steeds. Alhoewel de dokter me aanraad om af en toe te stoppen voor een periode..zal ik binnenkort eens doen!

Heb je het bij die ene roaccuttane kuur gelaten dan? Ik had er zelf 2 nodig om van alles af te komen,
bij mij kwam na 1 jaar de acne terug in me gezicht, daar weer een roa kuur voor genomen van 5 mnd
toen was alles weer weg. Nu inmiddels alweer bijna een jaar geleden.

Ik ben bang dat ik ook een 2de kuur nodig heb. Zit nu in maand 6 maar ze blijven maar komen

Leg dat AAS geval eens uit.

Ik heb ook 1 roa kuur gedaan, is geloof ik iets van 1,5 jaar geleden, weet het niet eens meer. Maar bij mij komt het ook in vlagen af en toe terug, maar gelukkig nooit ernstig. Ik vraag me af hoe dit komt, want ik eet iedere dag precies het zelfde en heb een heel vast ritme..

Ik heb ook 1 roa kuur gedaan, is geloof ik iets van 1,5 jaar geleden, weet het niet eens meer. Maar bij mij komt het ook in vlagen af en toe terug, maar gelukkig nooit ernstig. Ik vraag me af hoe dit komt, want ik eet iedere dag precies het zelfde en heb een heel vast ritme..

Hormoonwisselingen. Die zijn zo onvoorspelbaar als de pest

Verkeerde topic, maar heel even in het kort ;) :
In 1993 kreeg ik op het einde van een zware kuur (*) telkens enorme pijn na het innemen van voedsel. Dit werd erger en de dokter adviseerde spoedopname. Hij dacht aan een acute blindedarmontsteking. Bij een kijkoperatie zag men een "grote tros" klieren die tegen mijn dikke darm drukten en daardoor kon het voedsel niet passeren. Er werd aan de ziekte van Crohn gedacht maar 't bleek niet het geval te zijn. De artsen stonden voor een raadsel. Er was sprake van verwijdering van een stuk van de dikke darm, maar ze hebben eerst geprobeerd met het toebrengen van enorm zware antibiotica. Na een week was een lichte verbetering zichtbaar onder de scanner; dus daarmee verder gedaan. Na een paar maanden, een paar scannersessies en ettelijke kilo's gewichtverlies (van 92 kg naar 58kg) was ik genezen. Ik heb toen met geen woord gerept over AS omdat ik toen nog bij mijn ouders woonde, maar zij hadden ook wel een vermoeden na de gesprekken met de artsen.
De echte reden heb ik nooit geweten. De AS werden aangekocht via via (dit was de tijd voor internet) en ik vermoed dat er iets bij zat dat "niet klopte" of de vervaldatum verstreken was.
* = Ik kan me niet veel meer herinneren wat mijn kuur was (duurde 12 weken) ; omvatte zeker Deca, Dianabol, Parabolan..(dit weet ik nog ) en nog drie andere AS.
Jong en dom was ik dus. Uit een lijst had ik zomaar enkele produkten besteld zonder enig benul (na 2 keer een lichte kuur onder doktersbegeleiding gehad te hebben en daar niet zo tevreden van te zijn).

Damn, klote voor je man.

Terug
Naar boven