XXL Nutrition

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

ga maar eens even rondneuzen op boards wereldwijd;) meest gebuikte middel tegen acne(in kuur of nakuur of zonder kuur

De mensen die Roa gebruiken ivm een AAS kuurtje, zijn misschien 1/1000000ste van de Roa gebruikers.
De mensen die over het algemeen Roa gebruiken doen dit tegen hardnekkige Acne:)

dat zij ik eigenlijk al ;), in nederland gebruiken jaarlijks 25duizend mensen het goedje, zal vast niet veel aas gerelateerd zijn maar er zitten er vast zat bij

maar mijn vraag is, heeft ROA een negatief effect op het trainen/herstel enz enz?

het schijnt dat het wel invloed op de spieren heeft maar niet bij alle gebruikers

even zoeken via google en snel kom je terug op dbb
big R is overal

interesant stuk
http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/roaccutane-misschien-toch-negatief-effect-op-spieren-72136/

Accutane en anabolen

Anabolengebruikers die last krijgen van acne gebruiken wel eens Accutane. Het koppelt aan vitamine A-receptoren en daardoor maakt de huid minder vetten aan. Tegelijkertijd vermindert het op een indirecte manier de omzetting van testosteron in DHT en de omzetting van DHT in weer andere metabolieten.

De combinatie van anabolen en Accutane kan problemen geven. Niet alleen omdat ze misschien allebei depressies kunnen veroorzaken, maar ook omdat ze allebei de concentratie cholesterol(6) en triglyceriden(5) in het bloed verhogen.

Gebruikers krijgen daarnaast in tien tot zestig procent last van hun spieren.(7) De aanmaak van het 'creatine-herstel-enzym' CPK stijgt, net als na een intensieve training.(8)

bron ergogenics

karma knop weet je wel te vinden he:D

Hoi,

Ik had een vraagje. Ik heb al jaren last van acne maar heb hier altijd redelijk mee kunnen leven. Maar elke keer als ik weer begin met trainen en verhoogde eiwit inname wordt het steeds erger en op een gegeven moment stop ik dan gewoon weer een poos met trainen.

Nu wil ik dus binnenkort aan de roaccutane om er dan maar eens eindelijk vanaf te zijn, maar ik vroeg me af of ik dan wel weer whey zou kunnen gebruiken of dat het dan alsnog terug komt?

Vandaag weer aan roaccutane begonnen na een hele lange tijd. Nu voor een maandje, voorheen heb ik er 1 malig 9 maanden aangezeten. Hoop het laatste beetje acne voorgoed weg te krijgen!

Vandaag weer aan roaccutane begonnen na een hele lange tijd. Nu voor een maandje, voorheen heb ik er 1 malig 9 maanden aangezeten. Hoop het laatste beetje acne voorgoed weg te krijgen!

Ik ben pas begonnen nu een maand denk ik, alleen mijn huid rondom mijn mond en lippen zijn erg droog, rondom me mond kan ik nog wel weg krijgen met een vette creme maar dan loop ik ook met een glansje over de onderkant van me gezegt een beetje maar dat is niet zo'n ramp,

in ieder geval, had jij daar ook last van, en zo ja, had je dat 9 maanden lang?

Pff ik zit er de laatste tijd ook sterk aan te denken om weer een 2e kuur te beginnen, k*t acne. Ik ben alleen heel bang dat het in het begin weer veel erger wordt en dat het echt nadelig voor mijn fysiek is.

Ik heb het 5 maand genomen.

In het begin enkel last van de droge lippen en af en toe eens een bloedneus.
De laatste maand zware spierpijn bij krachtinspanningen. Ook spierstijfheid. Eens gestopt waren die klachten ook over een weekje later.
Momenteel geen last meer. Laat ons hopen dat het zo blijft.

Ik heb het 5 maand genomen.

In het begin enkel last van de droge lippen en af en toe eens een bloedneus.
De laatste maand zware spierpijn bij krachtinspanningen. Ook spierstijfheid. Eens gestopt waren die klachten ook over een weekje later.
Momenteel geen last meer. Laat ons hopen dat het zo blijft.

Ik ben nu een maand bezig op 30mg per dag en ik kap er nu al mee, wat een k*t spul serieus, echt rondom me mond allemaal droge velletjes en me lippen wordt ik ook geen van, als ik smorgens opsta en we wil wassen is daarna me hele gezicht rood en moet ik tig cremes op smeren om de vellen rondom me mond weg te krijgen, of ik nou met kleine puistjes of met droge velle loop is voor mij allebei erg, plus als ik ga werken, werk ik in een keuken met grillplaten nou als ik daarboven hang en de grillplaat gaat open lijkt het alsof me gezicht in de fik staat door de hitte alsof mijn beschermende huidslaag op mijn gezicht weg is (kweetni eens of ik die laag heb maar zo voelt het)

Dus dit was voor mij feest genoeg om ermee te kappen, op naar de Creme's en een pil die ik voorheen gebruikte en wel werkte totdat me acne terug kwam.

Ik moest:

Me 2x per dag wassen met Boreade en nadien Ictyane opsmeren van creme. Ik had niets van last!
In de keuken is het uiteraard niet ideaal. Je moet zon ook vermijden want je verbrandt meteen!

Ik moest:

Me 2x per dag wassen met Boreade en nadien Ictyane opsmeren van creme. Ik had niets van last!
In de keuken is het uiteraard niet ideaal. Je moet zon ook vermijden want je verbrandt meteen!

Zon vermijden is voor mij moeilijk, als ik op me fietsje stap zoals vandaag om naar de training te gaan..

Zon vermijden is voor mij moeilijk, als ik op me fietsje stap zoals vandaag om naar de training te gaan..
Mja bij mij wou ze sowieso in mei stoppen om zo veel mogelijk miserie met de zon te vermijden. Want Roaccutane blijft nog maanden actief in je lichaam. 'k Ga deze zomer dus ook zon en korte mouwen vermijden!
'k Was eens een terrasje gaan doen en ik zag meteen echt KNALrood!

Ik ben pas begonnen nu een maand denk ik, alleen mijn huid rondom mijn mond en lippen zijn erg droog, rondom me mond kan ik nog wel weg krijgen met een vette creme maar dan loop ik ook met een glansje over de onderkant van me gezegt een beetje maar dat is niet zo'n ramp,

in ieder geval, had jij daar ook last van, en zo ja, had je dat 9 maanden lang?

Ik had daar niet zo'n last van. Als je op mijn posts zoekt, dan zie je mijn bewerkingen. Moet die vellen etc. zou ik toch even na laten kijken. Het werkte (hier) goed, maar is wel rommel natuurlijk..

Ik ben nu een maand bezig op 30mg per dag en ik kap er nu al mee, wat een k*t spul serieus, echt rondom me mond allemaal droge velletjes en me lippen wordt ik ook geen van, als ik smorgens opsta en we wil wassen is daarna me hele gezicht rood en moet ik tig cremes op smeren om de vellen rondom me mond weg te krijgen, of ik nou met kleine puistjes of met droge velle loop is voor mij allebei erg, plus als ik ga werken, werk ik in een keuken met grillplaten nou als ik daarboven hang en de grillplaat gaat open lijkt het alsof me gezicht in de fik staat door de hitte alsof mijn beschermende huidslaag op mijn gezicht weg is (kweetni eens of ik die laag heb maar zo voelt het)

Dus dit was voor mij feest genoeg om ermee te kappen, op naar de Creme's en een pil die ik voorheen gebruikte en wel werkte totdat me acne terug kwam.

Als je over hebt mag je ze altijd opsturen naar moi:)

Weet iemand wat de halfwaardetijd van Roaccutane is?? Ik pak nu 20mg per dag maar als de halfwaardetijd lang genoeg is wil ik 20mg om de dag gaan pakken.

Haha thnx...serieus bijna 3 jaar denk ik. In totaal nu 4.5 jaar. Wat ik heb gebruikt? De ''normale'' AS zoals Test, Tren, Deca, Winstrol etc.

Ouwe snoeperd:)

Terug
Naar boven