AndroidHealthClinic

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

gewoon rechtstreeks naar een derma gaan, ikzelf krijg het gewoon van mijn huisdokter. je kan er ook zo aangraken op het net maar is héél prijzig...

en kan best wel in de zomer gebruikt worden

roaccutane

hey hallo

na anderhalve week te zijn begonnen met roaccutane werkt echt super zelfs nu al en steeds was mijn bloed nog niet binnen maarja dacht begin er alvast aan wat kan er gebeuren
maar nu hoorde ik dat mijn lever beschadigd was dat zou kunnen komen door alcohol gebruik of medicatie die ik heb gebruikt maar kan ook gewoon aangeboren ofzo zijn
echt k*t nu moet ik er even mee stoppen en moet ik naar de maag lever darm arts en die gaat bepalen of ik ermee verder mag maarja gaan weer een hoop weken overheen hoop niet dat t dan erg terug komt mijn acne als ik het gewoon blijf gebruiken zonder toestemming kan ik me lever echt verkloten en falen krijgen dus laat a.u.b. je bloed controleren en ga niet zelf experimenteren want niemand wil zijn hele leven aan de dialyse en misschien een donor

Ben vandaag naar de derma geweest voor ROA. deze had ik 10jr. geleden ook bij hem gekregen.

Alleen nu zei hij doe je shirt is uit wil ff kijken. Ineens kreeg die een blik in zijn gezicht van neeeeee. Hij zei; jij gebruik Anabole zeker. Waar op ik zei; nee. Want ik heb nog geen extreme acne maar dacht kan het beter alvast pakken, want heb na de kuur altijd acne. Zag stukje van giftfromgod en alleyesonme leek mij ook goed idee om het nu al op lichte dosis te pakken om zo na de kuur zo minmogelijk last te hebben van acne. Dus hij zei ik help geen mensen die hun eigen ziek maken :S. En verwees me door naar UZ Gent :S

Wou het ff kwijt. :p

wat een klotedokter, een heroineverslaafde zou hij wel al te graag helpen...

wat een klotedokter, een heroineverslaafde zou hij wel al te graag helpen...

Ja man, echt erg ofnie. Maar hoe gaat het bij jou merk je al dat het iets helpt die ROA? maybe ga ik het wel zelf starten en dan om de zoveel tijd een Bloed onderzoek laten doen. Maar eerst nog x met me Huisarts in discussie. Misschien krijg ikhem wel zo ver :p

Maar die blik op die kop van die docter vergeet ik nooit meer hehehehe :D

Goed nieuws heb me huisarts zo ver gekregen dat ik ze voorgeschreven krijg :p

Ga deze op 10 a 20mg max gebruiken ivm acne na de kuur :D
We zien wel of het helpt ???

roa

maarja ik heb schijt ik ga ondanks me beschadigde lever tog door met de kuur:p ik gebruik hem aankomende zondag 3 weken en t lijkt rustiger en nieuwe puistjes gaan sneller weg die krijg ik wel nog af en toe maar damn die rode vlekken die overblijven hoop dat t niet al te lang duurt voor t weg trekt:( met trainen tog wel iets gevoeliger me pezen (aanhechtingen) en sommige spieren maarja gewoon door gaan en is niet zo erg als ze zeggen helemaal niet erg eigenlijk niet dat au au ik kan niet meer ofzo gewoon net iets gevoeliger
hoe lang duurde het bij jullie voor t werkte en hoe zat t bij jullie met rode vlekken (littekens)

maarja ik heb schijt ik ga ondanks me beschadigde lever tog door met de kuur:p ik gebruik hem aankomende zondag 3 weken en t lijkt rustiger en nieuwe puistjes gaan sneller weg die krijg ik wel nog af en toe maar damn die rode vlekken die overblijven hoop dat t niet al te lang duurt voor t weg trekt:( met trainen tog wel iets gevoeliger me pezen (aanhechtingen) en sommige spieren maarja gewoon door gaan en is niet zo erg als ze zeggen helemaal niet erg eigenlijk niet dat au au ik kan niet meer ofzo gewoon net iets gevoeliger
hoe lang duurde het bij jullie voor t werkte en hoe zat t bij jullie met rode vlekken (littekens)

verstandig bezig hoe hoog was je alat? hebben ze dat gezegd ?

Dit is wel het meest kansloze wat ik heb gelezen in dit topic.

suc6 man veel plezier met je beschadigde lever.

Ja man, echt erg ofnie. Maar hoe gaat het bij jou merk je al dat het iets helpt die ROA? maybe ga ik het wel zelf starten en dan om de zoveel tijd een Bloed onderzoek laten doen. Maar eerst nog x met me Huisarts in discussie. Misschien krijg ikhem wel zo ver :p

Maar die blik op die kop van die docter vergeet ik nooit meer hehehehe :D

is sterk verminderd, en ik krijg geen nieuwe, en zit vollop in een kuur, na de kuur ga ik de roa verhogen tot alles weg is

is sterk verminderd, en ik krijg geen nieuwe, en zit vollop in een kuur, na de kuur ga ik de roa verhogen tot alles weg is

Ik ben 1 April begonnen na het overtuigen van me huisarts gelukkig.
ik ga eerst ff een maand op 20mg gebruiken tot aan me kuur en tijdens. Maybe na de kuur ook verhogen. Vindt de Para, Tren en mast beetje link in de zomer zie me kuur: http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/kuur-2009-a-204310/
Zorgen meestal nogal voor Acne en in de Zomer is het niet aan te zien tuurlijk :p

roa

4 dagen na t stappen was me alat vrij hoog dus moest ik opnieuw prikken
en toen was het al btr maar iets verhoogd en hij zei dat ik er miss zelfs een ontsteking in had gehad maar hij leek niet echt erg zo van wow maar toen ging hij overleggen of ik ermee mocht doorgaan en toen kwam hij terug en zei ik stuur je voor de zekerheid wel even naar de darm maag lever arts en dat ik dan tot die tijd moest stoppen met de kuur hij vertelde dat het echt dagelijks voorkwam dat je doorgestuurd word maarja artsen zijn nou eenmaal voorzichtig
maar ik ken mensen die gebruiken en roaccutane , anabolen en wat voor andere stimulerende rommel om groot te worden en zuipen zich elk weekend klem hoe ziet zon lever er dan uit vraag ik me af

Hier gaat het EINDELIJK de goeie kant op. Heb recept *kuch*aangepast*kuch* en slik nu 80mg per dag. Heb sinds jaren geen actieve acne

Hmm bewerken werkt niet
Ik bedoel dus:
Heb sinds jaren EINDELIJK GEEN actieve acne meer op dit moment:)

sorry voor de offtopic maar ik heb ff een vraag over anabolen en Acne (jaja puur uit interesse)

Als je aanleg hebt voor acne (zoals de gebruikers in deze topic) zal dat dan met ALLE anabolen toenemen of zijn er ook anabolen die WAARSCHIJNLIJK dit effect niet zullen creeren?

sorry voor de offtopic maar ik heb ff een vraag over anabolen en Acne (jaja puur uit interesse)

Als je aanleg hebt voor acne (zoals de gebruikers in deze topic) zal dat dan met ALLE anabolen toenemen of zijn er ook anabolen die WAARSCHIJNLIJK dit effect niet zullen creeren?

naar mijn weten krijg je van sterke androgenen meer kans op acne dan streke anabolen middelen ,bijv mast waar van bekend is dat er een groote kans is op acne heeft een sterke androge werking

dit was bij mij dus ook het geval met alleen test E wat een meer anabool is dan androgeen heb ik nergens last van

Ik ben iemand die zonder AAS al aanleg voor acne had en heb dat allemaal weg gekregen met roa.
Nu doe ik tijdens me kuur 20mg ed slikken om het te onderdrukken.
Maar als ik een DHT gebruik dan komen er toch altijd nog een paar puistjes doorheen.

Ik ben iemand die zonder AAS al aanleg voor acne had en heb dat allemaal weg gekregen met roa.
Nu doe ik tijdens me kuur 20mg ed slikken om het te onderdrukken.
Maar als ik een DHT gebruik dan komen er toch altijd nog een paar puistjes doorheen.

Begin je voor je kuur al of alleen tijdens en na??

ik begin een maand voor de kuur op 40mg ed en als ik begonnen ben doe ik 20mg ed tm de nakuur

Terug
Naar boven