Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Ik ben zo blij als die acne dadelijk weg is he, dat ik gewoon echt niet wil kuren.
das het enigste wat mij tegenhoud om te gaan kuren

Is echt moeilijk te zeggen hoeveel acne je krijgt. Ik had vroeger echt veel acne op me rug en gezicht. Heb nu 2 kuren gedaan samen met een vriend. Hij had vroeger nooit last van acne en nu zit zijn rug er onder. Daarin tegen heb ik nergens last van ??? echt vreemd terwijl ik de meeste acne verwachte. Maar nu ga ik in me nieuwe kuur wel ROA gebruiken van te voren en tijdens, want verwacht van Para, Tren en Mast zeker acne :p

Krijg van roa maar een slechte eetlust helemaal k*t maar voor puisten super

zit nu ook op 40mg en mijn laatste maand het help wel maar alles wordt droog last van bloedneus droge lippen end.

Ik wordt ook alleen beetje gek van die droge lippen...is er niet een soort creme die ECHT werkt? Die zooi wat ik nu pak helpt niet echt...moet je om de 15min erop blijven smeren.

Aquaphor Dry/Cracked Skin Healing Ointment gebruik ik
besteld op ebay

je moet lippenbalsem van neutrogena gebruiken glimt niet werkt heel de dag.....(aanbevolen super spul

Je kan ook Koelzalf komen bij de apotheek, werkt erg goed voor een droge huid.
Voor mn droge lippen gebruik ik echter gewoon Labello, 1 stift per week :D.

En over die bloedneuzen, dat is gewoon een periode, gaat van zelf over. Ik had dat ook een tijdje (bijna dagelijks), na 2 a 3 weken was het over en had ik nergens meer last van.

Tot slot is mijn verlossing van de acne nabij, merk dat ik mijn omslagpunt te pakken heb...na 2 maanden op 40mg.

Je kan ook Koelzalf komen bij de apotheek, werkt erg goed voor een droge huid.
Voor mn droge lippen gebruik ik echter gewoon Labello, 1 stift per week :D.

En over die bloedneuzen, dat is gewoon een periode, gaat van zelf over. Ik had dat ook een tijdje (bijna dagelijks), na 2 a 3 weken was het over en had ik nergens meer last van.

Tot slot is mijn verlossing van de acne nabij, merk dat ik mijn omslagpunt te pakken heb...na 2 maanden op 40mg.

Hier breken er toch weer een paar door.
Lijkt wel of ik immuun ben voor medicijnen man. Regeer nergens op.
Niet op cafeine, niet op ephedrine, niet op roa:)

Hier breken er toch weer een paar door.
Lijkt wel of ik immuun ben voor medicijnen man. Regeer nergens op.
Niet op cafeine, niet op ephedrine, niet op roa:)

Ik zal je zeggen..het waren 2 maanden vol terror. Nog nooit zo'n maanlandschap gezien, terwijl het normaal niet zo erg is.
Maargoed, blijven volhouden..en nu heb ik mn omslagpunt gevonden en ik merk dat ze wegtrekken.

Als het overigens écht niet werkt...gewoon de dosis opschroeven.

Ik zit op 10mg nu ter voorbereiding van acne na me kuur. Plus had nog wat acne hier en daar, maar niet erg. Maar zelf van dit dosis trekken ze weg. Huid is erg droog :D geen droge lippen :p

Zit nu in de 8ste maand en gebruik nu 80mg per dag

alleen drogen lippen.
en futloos. Verder niks

niemand last van slechte eetlust??

Ik ben nu net 3 dagen bezig met ROA, ik kom nu net pas deze topic tegen en had het eingenlijk niet verwacht op DBB..

Heeft ROA enige invloed op het trainen/spieren/spierherstel etc etc?
of is het gewoon een middel dat mensen gebruiken die last hebben van acne na een kuur?

Ik ben nu net 3 dagen bezig met ROA, ik kom nu net pas deze topic tegen en had het eingenlijk niet verwacht op DBB..

Heeft ROA enige invloed op het trainen/spieren/spierherstel etc etc?
of is het gewoon een middel dat mensen gebruiken die last hebben van acne na een kuur?

ja roa word je lui en futloos van... herstel is langzamer.

en nee roa is geen middel wat normaal word gebruikt door mensen met AAS acne.

ja roa word je lui en futloos van... herstel is langzamer.

en nee roa is geen middel wat normaal word gebruikt door mensen met AAS acne.

ga maar eens even rondneuzen op boards wereldwijd;) meest gebuikte middel tegen acne(in kuur of nakuur of zonder kuur

ga maar eens even rondneuzen op boards wereldwijd;) meest gebuikte middel tegen acne(in kuur of nakuur of zonder kuur

De mensen die Roa gebruiken ivm een AAS kuurtje, zijn misschien 1/1000000ste van de Roa gebruikers.
De mensen die over het algemeen Roa gebruiken doen dit tegen hardnekkige Acne:)

Terug
Naar boven