Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Begin nu met 20 mg per week. Zal resultaten hier posten.

hahahah 20mg per week daar merk je echt niks van kan je beter niks nemen

het is of lichte acne of acne door aas 10of20mg per dag

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------

Ik wil oktober eigenlijk stoppen met roa want dan ga ik op vakantie en ik wil weer kunnen bulken en trainen. Maar ik wil ook wel graag van me acne af, als ik om de dag 20mg zou slikken vanaf oktober voor een half jaar ofzo zou ik dan last krijgen van vermoeidheid of bijwerkingen? Ik zit nu een half jaar op 80mg en m'n acne is 10x zo erg als voor m'n kuur, en de vermoeidheid is sick.
wel vaag ik had aan 20mg genoeg maar ik had ook gekuurt en daarvoor had ik het wel maar viel mee te leven

hahahah 20mg per week daar merk je echt niks van kan je beter niks nemen

het is of lichte acne of acne door aas 10of20mg per dag

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------

wel vaag ik had aan 20mg genoeg maar ik had ook gekuurt en daarvoor had ik het wel maar viel mee te leven

Ja ik reageer echt zo licht als het maar kan op medicijnen.

Maak je maar geen zorgen om mij. Ik ken heel wat lui die op 20 a 40 mg per week zitten. Works like a charm als onderhoud.

is het zo dat als je acne van kuren krijgt het sneller door roa weggaat dan puberale?

Zou je dan niet eens kijken voor verandering van medicatie als het niet helpt? Kijk eens naar anti-biotica zoals minocycline. Werkt op een heel andere manier dan roa en heeft bij mij ook geholpen na 1 maand, jammer genoeg had ik er maar voor 2 maand meegekregen.

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:44 ----------

is het zo dat als je acne van kuren krijgt het sneller door roa weggaat dan puberale?

Das net hetzelfde. Beide vormen is door verhoging van talgaanmaak en roa stopt die talgaanmaak.

Zou je dan niet eens kijken voor verandering van medicatie als het niet helpt? Kijk eens naar anti-biotica zoals minocycline. Werkt op een heel andere manier dan roa en heeft bij mij ook geholpen na 1 maand, jammer genoeg had ik er maar voor 2 maand meegekregen.

Ik? Ik heb al alle middelen gehad ook minocycline, die deden al helemaal niks, roa is normaal ook de laatst optie zeiden ze.

Als je 80mg per dag neemt hoe zien je bloedwaardes er dan uit?

En heb je er al eens een oral naast gebruikt? zoja hoe zag het er dan uit?

Het is mss niet slim maar je kan eens experimenteren.

Hehe nee maar ik ben er wel achter gekomen dat het/mijn lichaam veel kan hebben, heb nog wel een ander medicijn er op de hoogste dosis naast.
De dermatoloog zei zelfs dat een bepaalde waarde die normaal stijgt met roa bij mij was gedaalt.

Ja sinds ik op testo ben gegaan is mijn syndroom van gilbert al iedere keer weg. (Syndroom v gilbert is een verhoging van bepaalde leverwaardes, je oogwit kan hierdoor bv geel worden.)

Door welke oral kreeg je dat dan, en welke dosering?

Orals en roa lijkt me geen verstandige combi.. Misschien dat het in praktijk meevalt, maar ik waag het niet. Zit nu in maand 9 volgens mij.. pff pff..

Mja, 20mg per week lijkt imo echt veelste weinig hoor..

Google het maar. Bascross heeft ook onderzoek gevonden die mijn theorie bevestigd. Komt straks allemaal wel online

Oh? Drop die shit hier, ben wel benieuwd.. Mja, ik zit nu al 9 maanden lang op 2x 20mg ED en die hardnekkige pukkels achter mn oren zijn nog steeds niet weg :s

Terug
Naar boven