MuscleMeat

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Vraag om 'n anti-biotica kuur.
Zonde van je tijd, moeite en gezondheid i.m.o.

Als je echt serieuze acne hebt, meteen roa erin.. Ik heb ook eerst me tijd zitten verdoen aan antibiotica en heeft voor geen **** geholpen (zoals bij de meesten)

Hoe sneller je aan de roa gaat, hoe sneller je er weer vanaf bent. :)

ik heb zelf nog wat puisten op m'n rug zitten van de dianabol die ik een tijd geleden in een kuur heb gebruikt. voor de rest heb ik een goede huid en ook nooit last gehad van acne/puisten ergens anders op m'n lichaam.

alleen nu zitten die puisten er al een maand of 7 en ik wil ze voor de zomer weghebben. zou een aantal maanden (3 of 4) op 20mg roaccutane genoeg zijn om dit te verhelpen?

Zonde van je tijd, moeite en gezondheid i.m.o.

Als je echt serieuze acne hebt, meteen roa erin.. Ik heb ook eerst me tijd zitten verdoen aan antibiotica en heeft voor geen **** geholpen (zoals bij de meesten)

Hoe sneller je aan de roa gaat, hoe sneller je er weer vanaf bent. :)

Ik vind van niet, ken enkelen die er na 'n anti-biotica kuur vanaf waren. Is 'n kleine moeite om eerst 'n anti-biotica kuur te proberen.

Dodelijke acnepil
AMSTERDAM - Gebruik van het acnemiddel Roaccutane kan leiden tot dodelijke huidafwijkingen waarbij de huid in één grote brandwond verandert en organen beschadigd raken.

Daarvoor waarschuwt Roche, fabrikant van de pillen, in een brief aan alle Nederlandse huisartsen, apothekers en dermatologen, meldt het AD.

Roaccutane wordt door 20.000 Nederlanders gebruikt. De pil mocht al jaren niet meer gebruikt worden bij zwangerschap.

Niet verboden

Nederlandse zorgautortiteiten en huiddeskundigenzien er echter niets in om de pil te verbieden. "Het is een zwaar acnemiddel dat pas wordt gebruikt als niets anders helpt," aldus Ben Klijn van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. "Een medicijn wordt pas verboden als de bijwerkingen niet opwegen tegen de effectiviteit."

Fabrikant Roch constateerde zelf wereldwijd 66 gevallen van de ernstige bijwerkingen onder de 16 miljoen gebruikers. Daardoor kan volgens het bedrijf gezegd woorden dat de bijwerkingen zelden voorkomen en dat het middel dus 'relatief veilig' is.

Kans van 0,0004125% dus.

Wat een hoax weer zeg... :cool:
Als ik de bijsluiter van iets als diclofenac of aspirine lees kan je daar ook de meest akelige ellende van krijgen. De aloude vraag blijft of juist jij degene met het lot uit de loterij bent.

Wil er ook mee starten maar m'n waardes zijn waarschijnlijk nog niet op orde..
en die Vit B5 zijn behoorlijk duur?

Vitamine B5 kost iets van 40eu voor 'n halve kilo.

iets van 48 euro voor een kilo

22 euro goedkoper dan in NL dus.
Weet je toevallig ook de verzendkosten?

hmmm laatste keer dat ik daar bestelde iets van 10 euro, dus da's wel fors maar alle andere dingen die ze hebben zijn ook tegen knalprijzen dus als je er iets bijneemt wat je in NL zou kopen dan vallen die verzendkosten toch wel in het niet. Hoe dan ook blijft het super goedkoop allemaal daar.

12 euro goedkoper, is niet zoveel maar blijft toch geld. :)

En is die site beetje te vertrouwen? Bestel nooit van buitenlandse site's maar aangezien het daar stuk goedkoper is haal ik m'n supps wel daar.

Hoelang duurt het voor je effect krijgt van de vitB5?
en hoeveel weken neem je het om "verlost" te zijn van acne?

Hoelang duurt het voor je effect krijgt van de vitB5?
en hoeveel weken neem je het om "verlost" te zijn van acne?

Na 3 weken hoor je verbetering te zien, sommige mensen zien al na 1 week verbetering.

Na 3 maanden hoor je er vanaf te zijn en dan kun je lager doseren.

22 euro goedkoper dan in NL dus.
Weet je toevallig ook de verzendkosten?

Ik heb het bij myprotein, de concurent van BP.

5 euro verzendkosten voor 16,5 kilo (havermout, b5 en waxy maize) Heb het net binnen ;)

Zit geen maatschep bij, best lastig om een gram te pakken. Heb 10 gram afgemeten en heb nu in mijn hoofd hoeveel 1 gram ongeveer is. 1 gram is de aanbevolen dosis volgens MP. Voor korting 5% geloof ik gebruik deze code
MP191134 [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven