XXL Nutrition

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Hoelang hou je dit vol dan mack?

Ik heb namelijk na 1,5 maand gebruik (60mgED) mijn bloed laten testen, en leverwaarden waren schrikbarend hoog. Arts wou meteen niets meer voorschrijven, moest ik het alsnog zelf betalen :P

Ik formuleer het even anders;)
In de kuur START ik met 20mg ed, erna 20mg eod tot een maand na me pct.
Daarna niks voor 4/5 maand.

Ja ok, ik dacht al ;)

Levertoxiteit van roaccutane word vaak onderschat..

Maar heb jij altijd last van acne tijdens kuren? Ongeacht wat je gebruikt?

Ja maakt niks uit.
Tren only ook.

20 mg ED niks aan de hand

Year round?

Ff abo genome

moesten jullie ook maand bloedprikken? mijn dokter wil dat ik dat doe maar volgens mij is dat niet nodig lijkt mij, mn leverwaardes waren in orde in ieder geval

---------- Post toegevoegd Fri 17 Feb 2012 om 17:43 ----------

elke maand*

kan me post niet wijzigen

Jep.

aha ok, ik zit op dit moment op 10 mg per dag, hoeveel maanden zou ik dit ongeveer moeten doen? of is het beter als ik mijn dokter overhaal na deze 30 dagen de dosering te verhogen :D

Mijn derma zette mij gelijk bij aanvang op 40 mg per dag, vervolgens iedere maand opgehoogd met 20 mg per dag tot ik op 80 mg per dag zat. En laatste maandje van m'n kuur nog op 100 mg per dag gezeten.

Zat je er helemaal onder dan ?

Nee, lang niet, m'n huisarts zei ook dat er totaal geen sprake zou zijn van 'n doorverwijzing naar de derma om die reden, pas toen ie zag dat niks aan sloeg en ik alweer 'n jaar verder was.

ik begon op 10mg per dag toen naar 20 en nu op 30mg per dag al 3 weken vind het alleen raar eerst werd mijn huid steeds droog maar nu wordt het juist weer echt vet terwijl ik er helemaal niks op smeer iemand een idee?

ik begon op 10mg per dag toen naar 20 en nu op 30mg per dag al 3 weken vind het alleen raar eerst werd mijn huid steeds droog maar nu wordt het juist weer echt vet terwijl ik er helemaal niks op smeer iemand een idee?

Ik heb deze al vaker gehoord op relatief lage doseringen. Alsof de huid 'overcompenseert'.

Als ik dit hier allemaal zo lees, is het toch wel een ****ing goed middel die roa!!

Ik ga er ook mee beginnen, ben het nu ondertussen wel zat om smorgens en s'avonds zalfjes te smeren die toch wel behoorlijk prijzig zijn en eigenlijk enkel maar de acne verlichten, maar geen blijvende oplossing bieden..

Mijn broer heeft roa ook gebruikt, en die had last van haaruitval :s Heb zowat heel het topic doorlezen maar niemand heb ik hier iets zien over zeggen. Hij zal dan wel 1 op de 1000... zijn dan.

Binnen een week fso zal ik ermee beginnen, in men logje zal ik dan wel de bevindingen meedelen. Ook zal ik elke week een foto nemen om zelf te zien wat er verandert + om mensen te laten zien wat het doet.

grtz

Misschien kan het aan mij liggen.. maar ik heb het idee dat sinds ik roaccutane gebruik ik minder goed vooruit ga qua gains als voorheen, hebben meerdere mensen hier last vast?

Ben het nu btw al 7 maanden aan het gebruiken en ben volgende maand klaar

Misschien kan het aan mij liggen.. maar ik heb het idee dat sinds ik roaccutane gebruik ik minder goed vooruit ga qua gains als voorheen, hebben meerdere mensen hier last vast?

Ben het nu btw al 7 maanden aan het gebruiken en ben volgende maand klaar

op welke dosering neem jij het dan?

..l

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven