AndroidHealthClinic

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Roa is topspul. Ik heb het on het verleden meerdere keren moeten gebruiken helaas. Ik had zware acne van mijzelf en later van een kuurtje.

Uiteraard eerst flut zalfjes moeten proberen van de huisarts maar roa is het enige dat werkt uiteindelijk.

Droge lippen en soms een bloedneus door droog neusslijmvlies zijn zeker de moeite waard als je van die klote acne afkomt.

Nog mensen die Roa willen kopen? Heb er namelijk nog heel wat over! Ben wel blij dat Roa bestaat. Me acne is stukken minder:-)

Stuur anders maar een pm? Heb nog heel wat doosjes liggen en ja komen uit de apotheek. Zijn van het merk' Actavis'

Mensen die nog wat doosjes over hebben mogen mij ook altijd PMen

Heb zelf 16 jaar geleden een zware kuur roa gedaan onder doktersbegeleiding.
Dit is wel heftig spul, er is een reden waarom je x aantal jaar geen bloed mag doneren.
Droge lippen, wat haaruitval, verminderde sexdrive...
Ook opletten als je van plan bent om kinderen te maken.
Maar is wel het enige spul dat echt werkt.

goede avond, ik heb een paar vragen voor de mensen die al een paar x hebben gekuurd en wat het beste is!
Ik ga nu mijn 2e kuur in, mijn eerste kuur was 250mg test 10 weken,
en heb nu iemand gesproken die raad me aan om 500mg test 12 weken en 10 weken 250mg tren te doen, het werdt me verteld dat ik er zeer droog van wordt en een goed lichaam van krijg met snelle resultaat, mijn voeding zit gewoon goed en training schema ook, ik ben 1m 74 ben 73 kilo en mijn vet precentage is 14% zou het met die kuur lukken dat ik een mooi lichaam voor de zomer heb!

Gr aki

goede avond, ik heb een paar vragen voor de mensen die al een paar x hebben gekuurd en wat het beste is! Ik ga nu mijn 2e kuur in, mijn eerste kuur was 250mg test 10 weken, en heb nu iemand gesproken die raad me aan om 500mg test 12 weken en 10 weken 250mg tren te doen, het werdt me verteld dat ik er zeer droog van wordt en een goed lichaam van krijg met snelle resultaat, mijn voeding zit gewoon goed en training schema ook, ik ben 1m 74 ben 73 kilo en mijn vet precentage is 14% zou het met die kuur lukken dat ik een mooi lichaam voor de zomer heb! Gr aki

:o

goede avond, ik heb een paar vragen voor de mensen die al een paar x hebben gekuurd en wat het beste is!
en heb nu iemand gesproken die raad me aan om 500mg test 12 weken en 10 weken 250mg tren te doen, het werdt me verteld dat ik er zeer droog van wordt en een goed lichaam van krijg met snelle resultaat, mijn voeding zit gewoon goed en training schema ook, ik ben 1m 74 ben 73 kilo en mijn vet precentage is 14% zou het met die kuur lukken dat ik een mooi lichaam voor de zomer heb!

Gr aki

Nee sorry, dat wordt helaas niks. Ben bang dat je voor altijd met die dikke buik en weinig aanwezige spiermassa zult blijven zitten.

Gr aki

Deze vraag moet je in een ander onderdeel van het AAS gedeelte stellen

Ik zit in me test,tren en mast kuur en heb last van acne.
Nu is het nog niet heel erg maar op de schouders en rug zitten al flink wat rode plekjes. Gelukkig niet veel last van de bekende gele kopjes. :)
Heb roa thuis liggen maar wil er nog niet aan beginnen, heb biergist, vitb en veel zonnebanken geprobeerd en dat helpt allemaal niks. Ik heb het idee dat me acne nog niet erg genoeg is voor roa maar ik zie verder ook geen uitweg om er vanaf te komen.
Zijn jullie pas begonnen toen de acne echt heel erg was?

Ja toen het erg was. Achteraf te laat en spijt dat ik niet eerder was beginnen. Ik ga er nu meteen mee beginnen als de acne doorkomt.

Ik zit in me test,tren en mast kuur en heb last van acne.
Nu is het nog niet heel erg maar op de schouders en rug zitten al flink wat rode plekjes. Gelukkig niet veel last van de bekende gele kopjes. :)
Heb roa thuis liggen maar wil er nog niet aan beginnen, heb biergist, vitb en veel zonnebanken geprobeerd en dat helpt allemaal niks. Ik heb het idee dat me acne nog niet erg genoeg is voor roa maar ik zie verder ook geen uitweg om er vanaf te komen.
Zijn jullie pas begonnen toen de acne echt heel erg was?

Roa is ook eigenlijk het enige wat werkt.
zou er gelijk mee starten nu. Want het duurt wel een paar weekjes voordat het echt werkt.
je kan anders eerst eens kijken of het werkt als je om de dag er eentje neemt.

Ik heb HG van 20mg. Is 20mg eod niet weinig?
Thanks voor de antwoorden :)

Start op 20 ed.

Dat ga ik ook doen. Zie wel wat het gaat doen. Heb het als laatste redmiddel aangeschaft want de sides lijken me flink heftig.

Terug
Naar boven