Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Bloedneuzen zijn gestopt op de een of andere manier. Lippen en droge huid nog enige problemen. Lippen zijn wel echt k*t want ook al blijf ik er vanaf na 2-3 dagen begint de huid gewoon los te laten en te scheuren en dan moet ik het er bijna wel vanaf halen en dan begint het hele riedeltje opnieuw. Echt bizar k*t gewoon want ook al smeer ik me helemaal suf met whatever de huisarts gaf en vaseline etc het helpt allemaal niet...

Bloedneuzen zijn gestopt op de een of andere manier. Lippen en droge huid nog enige problemen. Lippen zijn wel echt k*t want ook al blijf ik er vanaf na 2-3 dagen begint de huid gewoon los te laten en te scheuren en dan moet ik het er bijna wel vanaf halen en dan begint het hele riedeltje opnieuw. Echt bizar k*t gewoon want ook al smeer ik me helemaal suf met whatever de huisarts gaf en vaseline etc het helpt allemaal niet...

Welke dosis pak je ?

Blistex medplus bij kruidvat, hele dag smeren, trust me

xx je mede roa genoot

Nieuwe roa kuur gehad, deel opmaken en deel over. Gaaaaaaniiiiiiisssssss

Waarom werkt accutane zoveel sneller met roid acne dan met normale acne?

Net gekocht ben benieuwd.. echt zo zuur iedereen die ik tegenkom zegt wat is er gebeurd met je lippen :o

Bij vielen de lippen erg. Ik had alleen last van een soort roos op mijn hoofd. Onder mijn haar was mijn huidschraal. Jeuken wat het deed:p

Ik start er morgen weer mee. Want de puistjes komen weer licht opzetten. Start met 20 mg eod. En dan de week erop elke dag.

Heb voor het eerst 4 dagen achter elkaar roa genomen. Al 3 dagen niks en mijn lippen worden nog steeds droger, hoe lang duurt het voordat ze weer normaal worden?

Heb voor het eerst 4 dagen achter elkaar roa genomen. Al 3 dagen niks en mijn lippen worden nog steeds droger, hoe lang duurt het voordat ze weer normaal worden?

Geen idee of dat te zeggen is.

maar waarom neem je voor 4 dagen roa, het is de grootste troep die er is. Het is niet voor niks dat je het niet van de huisarts krijgt. (je moet veel moeite doen voordat je het krijgt)

Iemand die toevallig nog roa overheeft? Zou graag iets overnemen in geval van.

Geen idee of dat te zeggen is.

maar waarom neem je voor 4 dagen roa, het is de grootste troep die er is. Het is niet voor niks dat je het niet van de huisarts krijgt. (je moet veel moeite doen voordat je het krijgt)

Heb eigelijk heel weinig acne en gebruik het meer preventief. Wou kijken wat er gebeurde als ik het 5 dagen lang zou gebruiken. Ik ben 100kg en zelfs op 20 mg al gigantisch droge lippen,neus en merk dat mijn huid gewoon dunner wordt. Gelukkig gaat het ook weer snel weg maar heb liever wat acne op mn rug dan die gigantische sides, je gaat er echt ongezond van uitzien

Ben nu bijna 2 maanden bezig, zit nu op 30 mg per dag
Nou moet ik zeggen dat me gezicht aardig bijgetrokken is maar men Schouders zitten er nog aardig onder.
Duurt allemaal langer als gewenst :)

Ben nu bijna 2 maanden bezig, zit nu op 30 mg per dag
Nou moet ik zeggen dat me gezicht aardig bijgetrokken is maar men Schouders zitten er nog aardig onder.
Duurt allemaal langer als gewenst :)

Je bent 20 jaar? Mag hopen dat je nog niet aan de aas hebt gezetten??
Ik had minder dan 2 doosjes nodig allles was weg en bleef toen ook weg.

Ben nu 10 dagen met roa bezig omdat ik weer acne heb door mijn kuur/nakuur. Het begint al te werken zit op 40mg per dag.
De sides vallen net als vorige keer mee.

Hier gaat het ook maar mondjesmaat beter. Ben nu 1,5 maand bezig en mja... ben ondertussen wel weer on gegaan dus dat zal ook wel weer een tegenslag zijn maar zie de ene dag verbetering en dan opeens weer verdoet. Nog even volhouden denk ik maar...

Bij vielen de lippen erg. Ik had alleen last van een soort roos op mijn hoofd. Onder mijn haar was mijn huidschraal. Jeuken wat het deed:p

Ik start er morgen weer mee. Want de puistjes komen weer licht opzetten. Start met 20 mg eod. En dan de week erop elke dag.

aka een schrale huid

Gebruiken jullie het onder toezicht van een arts of gewoon zelf? Lees hier soms echt vreemde doses.

dermatoloog

Terug
Naar boven