XXL Nutrition

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Sinds week gestopt met roa en alle sides trekken weer goddelijk weg.

Nog wel even wat extra roa opgehaald natuurlijk huehue

Ik heb 6 maanden lang 40mg per dag genomen en ben nu 2,5 maand klaar.
Het spul werkt zeker maar ik heb wel veel sides gehad.
Sowieso de bekende droge lippen/huid en bloedneuzen maar dit is allemaal weer weggetrokken.

Vreemd genoeg merkte ik tijdens de kuur al dat de structuur van mijn haar veranderde.
Het werd een stuk slapper en droger (normaal heb ik echt een dikke bos haar).
Een maand nadat ik ben gestopt is er over heel mijn hoofd veel haar uitgevallen (250 haren per dag ongeveer).
Dit heeft 3 weken geduurd en is nu gestopt.
De dermatoloog zei dat het alleen tijdens de kuur kon gebeuren en dat het dus niets met de ROA te maken heeft.
Ik weet zeker dat dit niet het geval is.
Zijn er hier meer mensen die haaruitval gehad hebben?

Ben van 40 naar 60 per week gegaan wat nog niet eens neer komt op 10mg per dag maar toch heb ik vervellende lippen en droge ogen. Ook heb ik het idee of wondjes veel langzamer genezen en eerder littekens achterlaten

Ben van 40 naar 60 per week gegaan wat nog niet eens neer komt op 10mg per dag maar toch heb ik vervellende lippen en droge ogen. Ook heb ik het idee of wondjes veel langzamer genezen en eerder littekens achterlaten

Wat bedoel jij nou?????????

Heb je soms neppe zooi?

Ben ook van plan te starten met roa maar zie er best tegen op. Momenteel als ik veel zuivel neem krijg ik enorme last van acne, ik lees namelijk veel dat je na en tijdens je roa gewoon weer alles kan eten wat je wilt??

Nog aanraders kwa creme?

lippenbalsem
lippenbalsem
gezichtscreme
lippenbalsem

Lippen balsem gaat niet werken :o een dikke laag vaseline raad ik je eerder aan :roflol:

Purol werkte voor mij toen het beste

gaat 20mg roa per dag iets doen of is dit een pure preventieve dosering? kan dat spul echt niet betalen op vele hogere dosering.

Shit 100mg hahaha dat geloof ik niet :roflol:

Ja ook 20mg geeft je droge kapotte lippen
Eerlijk gezegd vind ik de lippen dan erger dan de acne dus meestal stop in halverwegen m'n roa kuur :o

Shit 100mg hahaha dat geloof ik niet :roflol:

Ja ook 20mg geeft je droge kapotte lippen
Eerlijk gezegd vind ik de lippen dan erger dan de acne dus meestal stop in halverwegen m'n roa kuur :o

best een normale dosering als het zo ernstig is als het bij mij was:(:(

Bij 60 of 80 leek het alsof er een trein over m'n lippen was gereden

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:19 ----------

Ik heb dan wel de echte actavis uit de apotheek

Ik ben sinds eergisteren klaar. 3,5 maand op 50mg gezeten en alles is weg, nu alleen wat littekens over.
Arts zei dat er nu 95 kans is dat het weg blijft. Wilde ik 100% moest ik 9-12 maanden door.. dat was het me niet waard.

Op 50mg waren me lippen echt genuine fucked. Er waren dagen dat ik echt niet de deur uit wilde en ik plande alles op een andere dag :o

~5-6 maanden roa, eerst 2 maanden 60mg/dag daarna 100mg/dag. vandaag klaar

van ernstige acne op schouders/rug/borst/heaufd naar 0,0 acne. wel een boel littekens maar dat was te verwachten.

groetjes jelle

---------- Toegevoegd om 15:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:28 ----------

na zoiets ga je pas echt waarderen hoe luxe het is om zonder pijn in bed te kunnen liggen, je te kunnen bewegen, ook daadwerkelijk te slapen en gewoon in de ochtend een shirt aan kunnen trekken zonder eerst een bandage op te moeten doen om niet alles onder te bloeden

feels good man

Zo wat ben ik blij dat ik altijd optijd tijdens mijn kuur ben begonnen.
Moet er niet aandenken om het zo hoog te moeten nemen.

Ik heb nog doosjes over. Iemand mee verblijden?

Ben ook van plan te starten met roa maar zie er best tegen op. Momenteel als ik veel zuivel neem krijg ik enorme last van acne, ik lees namelijk veel dat je na en tijdens je roa gewoon weer alles kan eten wat je wilt??

Nog aanraders kwa creme?

Lippen balsem gaat niet werken :o een dikke laag vaseline raad ik je eerder aan :roflol:

Blistex medic, srs de enigste lippenbalsem die fatsoenlijk werkt

Terug
Naar boven