MuscleMeat

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

Ik heb op 40mg ug geen last van droge lippen of een andere bijwerking.
Wel zijn de puistjes een stuk erger geworden(witte punten erop) 3e dag dat ik roa neem nu.
Zou ik de dosis uppen?
Graag jullie mening.
(merk is ig)

Gast, je bent net pas 3 dagen bezig!

Roa kuurtje duurt een paar maanden.

Klopt de meeste mensen hebben de volgende dag al uitgedroogde lippen enz.
Dat Is op echte roa.
De kans is dus groot dat in ug minder werk zame stoffen zitten.

Klopt de meeste mensen hebben de volgende dag al uitgedroogde lippen enz.
Dat Is op echte roa.
De kans is dus groot dat in ug minder werk zame stoffen zitten.

De volgende dag al droge lippen etc? Waar haal je die onzin vandaan?

Neem het nou maar eens een maand en kijk dan wat er gebeurd. Na 3 dagen kun je geen enkele conclusie trekken. Ga maar ervan uit dat het minimaal 2-3 maanden moet nemen, misschien langer zelfs tot 4-5 maanden.

UG is minder goed inderdaad. Dat mag duidelijk zijn

Bij HG zijn het gelcapsules die de opname van isotretinoïne bevorderd. Bij UG zijn dit gewone tabs en zal wellicht iets ondergedoseerd zijn ook. UG doet zeker wel zijn werk maar heb ondervonden dat je wel hoger moet doseren.

EDIT: Ik merkte pas duidelijke verbetering bij HG roa na 2-3 maand. Veel kans dat je na een maand nog niet zoveel merkt.

Bij HG zijn het gelcapsules die de opname van isotretinoïne bevorderd. Bij UG zijn dit gewone tabs en zal wellicht iets ondergedoseerd zijn ook. UG doet zeker wel zijn werk maar heb ondervonden dat je wel hoger moet doseren.

EDIT: Ik merkte pas duidelijke verbetering bij HG roa na 2-3 maand. Veel kans dat je na een maand nog niet zoveel merkt.
Oke bedankt voor de informatie.
Ik heb duidelijk het middel wat overschat.
(de volgende keer maar wat beter in lezen ipv klakkeloos overnemen)

Oke bedankt voor de informatie.
Ik heb duidelijk het middel wat overschat.
(de volgende keer maar wat beter in lezen ipv klakkeloos overnemen)

Beter HG roa kopen volgende keer(als je het aan kunt komen). Is ietsjes duurder maar meer waar voor je geld.

Ik heb eens gelezen dat je het beste cremes op waterbasis kunt gebruiken bij bijvoorbeeld bij droge handen. Maar op je handen heb je toch geen acne, is dit hier ook van toepassing dan, of kan een vaseline creme oid ook prima?

Droge handen kreeg ik niet bij roa, wel droge lippen maar is goed te behandelen met Blistex (lippenbalsem). Als je droge handen krijgt zou ik gewoon kijken voor een handcreme.

Ik heb eens gelezen dat je het beste cremes op waterbasis kunt gebruiken bij bijvoorbeeld bij droge handen. Maar op je handen heb je toch geen acne, is dit hier ook van toepassing dan, of kan een vaseline creme oid ook prima?

Voor gezicht, borst, rug NOOIT vaseline gebruiken. Altijd op water basis.

Handen, voeten, ellebogen, lippen kun je prima vaseline gebruiken.

Droge handen kreeg ik niet bij roa, wel droge lippen maar is goed te behandelen met Blistex (lippenbalsem). Als je droge handen krijgt zou ik gewoon kijken voor een handcreme.

Heb je ook Blistex Med Plus? Deze adviseert mijn Derma en werkt goed. Zelfs nu op 50mg HG roa

Heb je ook Blistex Med Plus? Deze adviseert mijn Derma en werkt goed. Zelfs nu op 50mg HG roa

Ik gebruikte de gewone Blistex en werkt zeer goed, vele malen beter dan lippenbalsem van andere merken. De Med Plus geen ervaring mee maar kan me wel inbeelden dat dit een uitstekend product is.

Mijn roa is bijna op maar wil eigenlijk nog doorgaan. Iemand nog een potje over?

Nog twee doosjes over van 10mg (30stuks per doos).

• Like
Waarderingen: Blad
Heb hier ook nog doosje van 20mg HG roa (Actavis), als iemand interesse heeft PM maar krijg je ze mee voor een prikkie

• Like
Waarderingen: Blad
ik heb gehoord dat biergist pillen ook helpen tegen acne.. iemand hier ervaringen mee?

Wat zijn doorgaans de prijzen voor roa? Zit er aan te denken om misschien zelf er mee te starten

Terug
Naar boven