MuscleMeat

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.

als je helemaal stop met die roa krijg je het dan wel weer? had gelezen dat je 120mg per kilo moet slikken om voor altijd acne vrij te zijn. Met juice weet ik het niet namelijk.
Ik moet maandag na de dermatoloog

roa helpt super tegen roidacne
zolang ik juice neem ik 3tabs per week...
als ik een lange tijd cruise zal ik eens off roa gaan... maar denk wel dat acne terug komt alsk stop met roa...

en volledig acne vrij for life denk ik niet... ken er genoeg die volledige cycle roa namen 40 tot 80mg pd en bij hun cycle hadden ze terug die heavy acne...

als ik een lange tijd cruise zal ik eens off roa gaan... maar denk wel dat acne terug komt alsk stop met roa...

en volledig acne vrij for life denk ik niet... ken er genoeg die volledige cycle roa namen 40 tot 80mg pd en bij hun cycle hadden ze terug die heavy acne...
oke 3 tabs valt nog mee als je het daar me onder controle kan houden

Laatst bewerkt door een moderator:
als je helemaal stop met die roa krijg je het dan wel weer? had gelezen dat je 120mg per kilo moet slikken om voor altijd acne vrij te zijn. Met juice weet ik het niet namelijk.
Ik moet maandag na de dermatoloog

Klopt dat heb ik ook gelezen. De meeste krijgen het niet terug. Als je dan weer zou gaan kuren wss wel weer.

Klopt, na roa was ik heel lang acne vrij. Toen ik weer een kuur pakte met tren kwam het weer terug. Met test en primo was er niks aan de hand.

Zit nu weer aan de roa op voorschrift van de dermatoloog. Begonnen met 2 weken lang 10 Mg en nu sinds 1 week 20mg. Gelukkig nog geen droge lippen. Ga over een weekje weer verhogen naar 30mg. Zolang de bijwerkingen meevallen verhoog ik daarna weer. Blistex Med Plus werkt tot nu toe goed tegen droge lippen

Laatst bewerkt door een moderator:
Roa is wel spierafbrenkend
Mijn huis arts rade mij af te stoppen wegens extreem hoge spierafbraak

Zeg bij deze Let op met dit spul
Werkt goed tegen acne minder voor je gains.
Merkte zelf dat ik stijf als een plankoper werd trager herstellen van trainingenen enzovoort

Doe er mee wat je wilt acne zwaar kloten achter uit gaan ook

Laatst bewerkt:
ik begin over een maandje met mijn nakuur.. 6 weken clomid op 25mg per dag. Ik wil binnenkort naar de huisarts ook ROA regelen tegen acne. Kan dit al tijdens de nakuur? Of zit je dan met gezeik dat ze eerst leverwaarden checken en die dan dus niet goed zouden zijn tijdens clomid nakuur? Dus miss pas maandje na nakuur achteraan gaan, of kan dat ook al tijdens? Wat denken jullie?

ik begin over een maandje met mijn nakuur.. 6 weken clomid op 25mg per dag. Ik wil binnenkort naar de huisarts ook ROA regelen tegen acne. Kan dit al tijdens de nakuur? Of zit je dan met gezeik dat ze eerst leverwaarden checken en die dan dus niet goed zouden zijn tijdens clomid nakuur? Dus miss pas maandje na nakuur achteraan gaan, of kan dat ook al tijdens? Wat denken jullie?

Voordat je begint moet je inderdaad een bloedtest doen. Als dit niet goed is krijg ke geen roa.

Ik kreeg voor 1 maand een recept en bij 2e recept was de uitslag binnen. Deze was goed dus kreeg ik 2e recept. Als de uitslag niet goed was geweest had ik geen nieuw recept gekregen

Voordat je begint moet je inderdaad een bloedtest doen. Als dit niet goed is krijg ke geen roa.

Ik kreeg voor 1 maand een recept en bij 2e recept was de uitslag binnen. Deze was goed dus kreeg ik 2e recept. Als de uitslag niet goed was geweest had ik geen nieuw recept gekregen

Maar zouden mijn bloedwaarden goed zijn tijdens de nakuur 25mg clomid per dag? Wat denk jij?

Maar zouden mijn bloedwaarden goed zijn tijdens de nakuur 25mg clomid per dag? Wat denk jij?

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Ben van plan begin volgendjaar test/mast te gaan doen. Maar zit dan ook aan de roa ben benieuwd of ze dat terug zien in de waardes.

Liever kaal dan acne hebben lijkt mij

Inderdaad. Maar als ik moest kiezen kaal + diabetes of acne, doe me dan toch naar acne.

Moeilijk te zeggen. Kan per persoon verschillend. Mijn leverwaardes waren goed na 7-8 maanden on. Laastst 5 weken had ik alleen nog test gezet. Test doet niet veel voor je lever volgens mij. Daarvoor zette ik 10 weken 250test en 400 tren. Deze 400 tren had dus Niks gedaan voor mijn lever

Ik heb op 40mg ug geen last van droge lippen of een andere bijwerking.
Wel zijn de puistjes een stuk erger geworden(witte punten erop) 3e dag dat ik roa neem nu.
Zou ik de dosis uppen?
Graag jullie mening.
(merk is ig)

Ja, die kun je niet opsnuiven nee :laugh:

Terug
Naar boven