Fitness Seller

Behandeling van acne: roaccutane (isotretinoïne)

Bezoekers in dit topic

Beste forumleden,

Ik zie dat er wat onduidelijkheden zijn omtrent roaccutane.
Aangezien ik vandaag bij de dermatoloog ben geweest, wil ik hier graag mededelen wat hij me heeft verteld. Mss dat ik hiermee een van jullie kan helpen met duidelijke info.

De dermatoloog is van mening dat het enige middel tegen acne, roaccutane is. Hij zegt echter dat antibiotica wel helpt, maar dat dat slechts tijdelijk is en dat de acne bij het stoppen van de antibiotica, weer net zo hard terug komt.

De derma noemt roa een prachtmiddel en vertelt dat het vrijwel iedereen van zijn acne problemen verhelpt. Hij vermeldt erbij dat acne bij lange na niet zwaar is voor de lever. Hij zegt duidelijk dat de druk op de lever ZELDEN voor komt. MAAR, na een maand roa gebruikt te hebben doen ze standaard een bloedtest afnemen om te bloedwaarden in de lever te checken.

De voornaamste bijwerkingen van roa zijn droge lippen.

Volgens de derma heb ik een lichte vorm van acne en heeft mij 40 tabs van 20mg per stuk voorgeschreven. Op zijn advies hoor ik te beginnen met 20mg ed, mochten de bijwerkingen zoals droge lippen (reuze) meevallen dan en het acne niet echt willen verdwijnen, mag ik de dosis verhogen naar 40mg.

Ik vermeld er ff bij dat ik de roa nog niet ga gebruiken ivm een geplande kuur in nov. Na mijn kuur in nov zal ik een logje van de roa bijhouden.
 
En wat betaal je als je het via de huisarts/ dermatoloog doet?
 
En wat betaal je als je het via de huisarts/ dermatoloog doet?

Niks.

Tenzij je naar een Derma gaat die niet goedgekeurd is door jouw verzekering. Dus voordat je naar een Derma gaat, kijk even of deze op de goedgekeurde lijst staat

Huisarts geeft meestal zelf geen roa, gaat meestal via dermatoloog
 
Ik heb even mijn facturen van de verzekering gechecked. Roa zelf wordt helemaal vergoed. 90 tabs van 10mg kostte 31 euro via de apotheek.

Een doosje van 30 tabs van 20 Mg kost dus circa 20 euro via apotheek.
 
Laatst bewerkt:
Nice. Binnenkort maar ff langs huisarts dan
Sinds vandaag klaar met mn nakuur clomid op 25mg per dag voor 6 weken. Hoop dat leverschade meevalt en dan dus gewoon meteen mag gaan beginnen
 
Nice. Binnenkort maar ff langs huisarts dan
Sinds vandaag klaar met mn nakuur clomid op 25mg per dag voor 6 weken. Hoop dat leverschade meevalt en dan dus gewoon meteen mag gaan beginnen

Maar normaal wordt de roa dus vergoed door de verzekering. Met beetje pech moet je eerst alle andere nutteloze middelen gebruiken voordat je roa krijgt.

Wat was je kuur?
 
Eerst 12weken test only 450mg per week
Daarna 10 weken test/primo 500/600

Volgende kuur wordt test tren mast dus zal van te voren al flink aan de roa moeten. Heb geen zin om helemaal onder de acne te lopen en al helemaal niet midden in de zomer
 
Eerst 12weken test only 450mg per week
Daarna 10 weken test/primo 500/600

Volgende kuur wordt test tren mast dus zal van te voren al flink aan de roa moeten. Heb geen zin om helemaal onder de acne te lopen en al helemaal niet midden in de zomer

Je hebt groot gelijk.

Had je met test - primo ook acne dan? (Welk merk?€
 
Je hebt groot gelijk.

Had je met test - primo ook acne dan? (Welk merk?€

Ja met test primo ook en het gekke was dat ik van winstrol amper acne kreeg op een paar puistjes na. Heb tot nu toe alleen nog up gebruikt. Had trouwens een vermoeden dat in die primo bold zat want had heel de dag door honger. Op test only had ik dat niet.
 
Als iemand nog een doosje roa heeft, dan hoor ik dat graag via pm
 
Beste dbbers,

Weet iemand uit ervaring welke lippenbalsum goed werkt?

mvg
 
-
 
Laatst bewerkt:
Iemand die me een handige tip kan geven waar ik Roaccutane kan krijgen, zonder tussenkomst van huisarts/dermatoloog?

Diverse keren al moeten hebben en zit een te lange wachtrij voor, wil het voorkomen en niet compleet onderzitten en uiteindelijk littekens eraan over houden zoals al vaker gebeurd is

thanks!
 
Iemand die me een handige tip kan geven waar ik Roaccutane kan krijgen, zonder tussenkomst van huisarts/dermatoloog?

Diverse keren al moeten hebben en zit een te lange wachtrij voor, wil het voorkomen en niet compleet onderzitten en uiteindelijk littekens eraan over houden zoals al vaker gebeurd is

thanks!

Je vraagt dus of iemand je aan een dealer kan helpen?
 
Beste dbbers,

Weet iemand uit ervaring welke lippenbalsum goed werkt?

mvg

Blistex Med plus!! Wordt ook geadviseerd door de dermatoloog, uit ervaring van vele patiënten

Purrol werkt voor geen meter (bij mij)
 
Zoals je zelf ook vast weet bestaan er ook online bronnen, weet zelf niet welke de beste is qua prijs/kwaliteit (lees: fakes)

Nog nooit online ROA gekocht.

Tijdens mijn laatste cycle ROA gebruikt en nergens last van gehad. Prachtig product :)
 
Nog nooit online ROA gekocht.

Tijdens mijn laatste cycle ROA gebruikt en nergens last van gehad. Prachtig product :)

Welke dosis roa en wel AAS?

Ik geloof niet dat roa bij mij gaat helpen tijdens een tren kuur :(
 
Back
Naar boven