- Waardering
- 2.879
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wie is flipsen?
deze week komen er wel veel cijfertjes dus het wordt spannend![]()

maar die cijfers waren toch goed?
Goed slecht ja
Dat ze er nog een klein winstje uit gehaald hebben is puur het saneren.
Maar de mensen geven echt geen drol meer uit.
Je kan niet blijven saneren natuurlijk.
Ik blijf erbij de klapper moet nog komen.
de omzet bleef gelijk met die van het eerste kwartaal en ze verwachten niet dat die stijgt in de volgende kwartalen maar toch gaan ze door met kostenbesparende maatregelen dus ik verwacht wel dat philips zelf in de plus blijft.

vraagje:
als je de TA grafiek volgt op binckbank staat alles in candlesticks.
De bodem van zo een streepje is de laagste koers op die dag/uur/.. en de top van dat streepje de hoogste koers dat het aandeel aantikte op die dag/uur/..
Wit is dan als er die dag/uur/.. een stijging was in de koers en zwart een daling.
Maar waarop slaat de verticale dikte van het balkje in het midden van het streepje nu precies? Kan iemand me dat vertellen?
edit: bijkomende vraag: in wat handelen daytraders vooral? zijn dat turbo's?

Smurfo, beetje meer moeite doen, met wat meer googlen had je het wel gevonden.
Wat jij op google vond, zijn bar charts, links streepje voor opening en rechts eentje voor slotkoers. De tekening hierboven echter zijn candlesticks. Jouw idee klopt inderdaad, de 'balk' (real body) slaat op begin- en eindkoers, de eventuele lijntjes erboven en/of eronder ('shadows') zijn de highs en lows van de dag. Als de balk donker is, dan is de slotkoers lager dan de beginkoers, witte balk is net andersom. En soms zijn begin- en slotkoers (bijna) gelijk, dan krijg je enkel een streepje ('doji').
Die groene lijn is de RSI, relative strength index. Wat dat precies is, daar google je maar es op. Sites genoeg die daar uitleg over kunnen verschaffen![]()

De goede optie hangt er vanaf hoeveel risico wil nemen. Stel Arcelor Mittal staat op 19 euro, maar jij denkt dat de koers naar 25 euro gaat. Dan neem je bijvoorbeeld een optie met een uitoefenprijs van 21, want deze levert je meer geld op dan een optie met een uitoefenprijs van bijvoorbeeld 18, want het risico is groter.![]()
Dit zijn de opties voor volgende augustus van arcelor mittal. En ik heb google gebruikt maar ik vind alleen omschrijvingen van wat opties zijn en binckbank biedt precies ook nergens een goede helpfunctie dus ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen.
Mijn vraag is hoe ik er een goede optie uit kies en waarop ik dan moet letten of wat ik moet berekenen.
En mijn tweede vraag is hoe het kan dat calloptie van 20 euro in het rood staat terwijl de koers gestegen is.
En mijn derde vraag is hoe de inlegpremie bepaald wordt. Is dit steeds de prijs die je ziet staan X 100?
Ik begrijp best dat dit geen noobvraagtopic is maarjah.. het is zonde van een nieuw topic te starten voor dit klein vraagje![]()
De goede optie hangt er vanaf hoeveel risico wil nemen. Stel Arcelor Mittal staat op 19 euro, maar jij denkt dat de koers naar 25 euro gaat. Dan neem je bijvoorbeeld een optie met een uitoefenprijs van 21, want deze levert je meer geld op dan een optie met een uitoefenprijs van bijvoorbeeld 18, want het risico is groter.
De tweede vraag heb ik geen antwoord op.
Jep, opties gaan altijd keer 100. Dus stel dat jij MT CALL AUG 2009 16,00 koopt voor 8,50, dan koop je dus 100 opties x 8,50 = 850 euro.
Opties zijn best ingewikkeld, dus ik zou je er maar goed over inlezen voor je begint.
Van de opties die je hebt gepost zou ik trouwens geen kopen, want er zit amper volume in. Je raakt ze dus niet snel kwijt.