MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Ziezo, beetje schulden kwijtschelden, banken die de buffers wat moeten verhogen, noodfonds optrekken tot 1000 miljard euro en er is weer een nieuwe muur opgetrokken tegen de shorters.

1000 miljard, een leuk bedrag. Totdat Spanje of Italie écht in de problemen komt, dan is het niks.

Leuk hoor, zo'n noodfonds, jammer dat het niets oplost, maar wel weer wat extra tijd gekocht. Goed bezig, Jan Kees. :roflol:

1000 miljard, een leuk bedrag. Totdat Spanje of Italie écht in de problemen komt, dan is het niks.

Leuk hoor, zo'n noodfonds, jammer dat het niets oplost, maar wel weer wat extra tijd gekocht. Goed bezig, Jan Kees. :roflol:

ja goed bezig met holle oplossingen........hoop voor ze dat het werkt.......

Spanje en Italië kunnen zichzelf wel redden, maar voorlopig een mooie buffer die klaarligt :D

---------- Post toegevoegd Thu 27 Oct 2011 om 18:47 ----------

ja goed bezig met holle oplossingen........hoop voor ze dat het werkt.......

Is geen holle oplossing, het werkt sowieso. De vraag is alleen hoe lang het zal werken.

Het werkt helemaal niet. Stel iemand zit al jaren in de schulden en vraagt extra krediet aan omdat hij zijn schulden niet kan afbetalen. Klinkt logisch of toch niet? In de Eurozone vinden alle politici het wel een goed idee.

Ik begrijp niet wat je wil zeggen. Bedoel je dat een land geen extra kredieten mag krijgen?

Ik begrijp niet wat je wil zeggen. Bedoel je dat een land geen extra kredieten mag krijgen?

Iemand die een schuld opbouwt, geeft structureel te veel uit terwijl er te weinig binnen komt. Als degene nou een kapitaal injectie krijgt, kan hij het wellicht de komende 2 jaar weer uit zitten. Echter omdat hij structureel teveel uitgeeft, staat degene over een tijd weer op 0.

Griekenland gaat dan wel bezuinigen, echter bezuinigen lijden tot minder economische groei = laag conjunctuur. Laag conjunctuur betekent minder inkomsten voor de overheid ( uit de verschillende belastingen etc ) waardoor men nog meer moet bezuinigen om de begroting op orde te krijgen. Griekenland komt hierdoor in een soort vicieuze cirkel waardoor kapitaalinjecties steeds weer nodig zijn.

Dat zou alleen mogelijk mogen zijn als dat land heel duidelijk kan aantonen hoe het van plan is om de structurele tekorten en schulden op een verantwoorde manier af te bouwen. Op dit moment is het gewoon een pervers systeem, en daarom zal het waarschijnlijk ook zichzelf vernietigen.

Nieuw jaar. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Vooral voor klanten bij Binckbank is er goed nieuws:
Op 1 januari begint het nieuwe fiscale jaar. Dit betekent dat wij op deze datum uw portefeuille automatisch voor u herwaarderen. Concreet betekent herwaarderen (ook wel herijken) dat de resultaten van uw posities worden gebaseerd op de koers van 1 januari en niet meer op de historische aankoopkoers.

Ik ben zelf klant bij Binckbank en vind het een gare optie. Stel dat je in een jaar 15% verliest, vervolgens wordt de portefeuille geherwaardeerd in het nieuwe jaar, dan is het net of je weer ''opnieuw'' begint.

Overigens wel een goed bedrijf. Als we eindelijk weer eens zakken wil ik wel wat aandelen Binckbank. Ondanks de crisis nog steeds een groeiend aantal klanten en bovendien ook winst behaald in de slechte jaren. Dividend is ook redelijk stabiel. Verder zie ik de uitbreiding in andere Europese landen positief tegemoet, tenzij de euro uitelkaar valt, maar laten we daar voorlopig niet vanuit gaan.

Yo iedereen, hoe zit het met jullie aandelen? Staan die al terug in het groen na de vlotte start van 2012?

Laatst bewerkt:
Die aandeelsszzz gaan lekkerszz jwz11.
http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:HLF#

Ik ben overigens niet zo heel actief hier mee bezig.
Vorig jaar geld geinvesteerd en dat laten groeien.
Ondertussen heb ik het originele bedrag er al weer uit gehaald en laat ik de rest gewoon staan en zie ik wel wat er gebeurd.

Nice man. Ik ben 2 jaar geleden ingestapt en ik laat het gewoon staan. Ergste tot nu toe was tussen -35% en -40%, ondertussen sta ik weer in het groen.

net weer ingestapt,hopelijk niet te laat. vorig jaar nog 20% verloren en er uit gestapt.
heb er blijkbaar de zenuwen niet voor,maar nu wil ik vlug nog op de trein springen om hopelijk mijn verlies goed te maken.

Je moet wat dat betreft gewoon een killermentaliteit vooropstellen. Ik kon het geld sowieso wel een paar jaar missen dus mijn plan was om het minstens 2 jaar te laten staan en sowieso NOOIT te verkopen met verlies, want eenmaal je verkoopt met verlies, ben je geld kwijt. Zolang je niet verkoopt, ben je nog niks kwijt. Je kan natuurlijk ook verkopen als je verwacht dat het nog slechter zal gaan met de beurs maar daar zit hem juist het risico, want eenmaal je verkoopt en je hebt verlies dan wordt je bang om terug in te stappen uit angst om nog meer te verliezen.

Natuurlijk heb ik wel spijt dat ik niet een tijdje geleden ben ingestapt i.p.v. 2 jaar terug, dan zat ik nu aan +40%, maar ik ga er zeker niet om treuren, ik denk dat ik nog steeds +40% ga halen tegen dat ik dat geld nodig heb :D

ING en Ageas gaan lekker bij mij.

Weet alleen niet wat ik met Antonov aan moet, vond het wel een leuk gokje voor 5 cent.
Iemand met verstand van zaken die een voorspelling over Antonov durft te doen, EricR misschien?

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 20:02 ----------

Antonov stond 5 jaar geleden gewoon op 15 euro, zou wel leuk zijn van 5 cent per aandeel terug naar 15 :D
Zou een beste klapper zijn.

ING en Ageas gaan lekker bij mij.

Weet alleen niet wat ik met Antonov aan moet, vond het wel een leuk gokje voor 5 cent.
Iemand met verstand van zaken die een voorspelling over Antonov durft te doen, EricR misschien?

---------- Post toegevoegd Fri 3 Feb 2012 om 20:02 ----------

Antonov stond 5 jaar geleden gewoon op 15 euro, zou wel leuk zijn van 5 cent per aandeel terug naar 15 :D
Zou een beste klapper zijn.

Helaas kan ik mede delen dat ik ook Antonov heb, gekocht op 67 eurocent, kan je vertellen, tis een verloren zaak.
Het enige wat ze doen is nieuwe aandelen blijven uitgeven, ookal krijgen ze daadwerkelijk een contract met een chinese autofabrikant (iets wat ik ondertussen ernstig betwijfel) dan zullen die aandelen nooit echt veel waardevoller worden dan een euro.. enige wat ze doen en ooit hebben gedaan is verlies maken.

Jepz maar ondanks alles pleuren ze maar niet om lijkt het.
1 euro = 2000% winst voor mij, kan ik wel mee leven.

04-01-2012
Antonov geeft aandelen uit
14-12-2011
06-12-2011
27-10-2011
27-09-2011

Ik meen mij ook te herinneren dat ze bijna allemaal door 1 en de zelfde investeerder worden opgekocht, de vraag is, wanneer denkt hij dat het nooit meer goed gaat komen en neemt zn verliezen voor lief.

Het slechte verleden ken ik, hoopte op wat goed nieuws wat ik over het hoofd gezien zou hebben.

Het goede nieuws is dat Antonov hele revolutionaire versnellingsbakken gaat ontwikkelen. Het slechte nieuws is dat dit al jaren niet gebeurt.

Terug
Naar boven