MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Wat te doen met mijn surplus kapitaal? Sparen is interen, beurs te labiel en vooruitzichten slecht. Hypotheek aflossen dan? Bij 6% toch een rendement van 4.2% (incl 1.2 vermogensrendementsheffing) aan de andere kant wat gaat die euro doen? Gaan we terug naar de gulden en wat wordt de wisselkoers dan? Europese QE gaat dat op de lange termijn inflatie van>5% opleveren en vreet dat mijn hypotheek wel weg? Whats up bro's?

Wat te doen met mijn surplus kapitaal? Sparen is interen, beurs te labiel en vooruitzichten slecht. Hypotheek aflossen dan? Bij 6% toch een rendement van 4.2% (incl 1.2 vermogensrendementsheffing) aan de andere kant wat gaat die euro doen? Gaan we terug naar de gulden en wat wordt de wisselkoers dan? Europese QE gaat dat op de lange termijn inflatie van>5% opleveren en vreet dat mijn hypotheek wel weg? Whats up bro's?

geen idee....

wel weer lekker dagje zo. Daling deze week is nog niet zo snel gegaan als ik verwacht had

BTW onder de €20 in RDS stappen. Ga met 60% van mijn vermogen erin. Speculeren ftw en anders mooi dividend en een super k/w.

---------- Post toegevoegd Fri 26 Aug 2011 om 15:40 ----------

En ik ga ZEKER NIET long in financials

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.764
Tsja, maar zal RDS ooit weer eens goed naar boven uitbreken?

Tsja, maar zal RDS ooit weer eens goed naar boven uitbreken?

Afgelopen 2 jaar laag 17 euro en hoog 25 euro. Onder de 20 euro is de k/w zo idioot goed dat ik het niet kan laten liggen. Bescheiden koersrendement van 10% binnen 12 maanden vind ik goed genoeg en dat is een redelijk zekerheidje voor rond de 20 euro. Plus een goed dividend en ik ben dik tevreden.

Waarom RDS? Pakken kleine marge op de olieprijs en verder valt het allemaal tegen. 60% zou ik nooit doen.

Waarom RDS? Pakken kleine marge op de olieprijs en verder valt het allemaal tegen. 60% zou ik nooit doen.

Stabiel bedrijf, geen gekke verassingen (nu niet meer mogen we hopen igg) en een uiterst gunstige KW. Ik doe het zo al jaren met uiterst defensieve aandelen als Unilever en RDS. Gemiddeld rendement afgelopen 8 jaar een kleine 5% inclusief dividend. No highs no lows maar een keurige plus van 2/3% boven de inflatie, meer heb ik niet nodig. Ook goed voor de nachtrust.

60% van je vermogen in RDS lijkt mij niet echt goed voor je nachtrust. Al helemaal niet als je het voor net onder de 20 euro koopt, terwijl de hele wereld in de financiële problemen zit.

60% van je vermogen in RDS lijkt mij niet echt goed voor je nachtrust. Al helemaal niet als je het voor net onder de 20 euro koopt, terwijl de hele wereld in de financiële problemen zit.

Ach valt wel mee, ik handel binnen een bepaalde bandbreedte gebaseerd op de k/w verhouding van de meest conjunctuur ongevoelige bedrijven. Tot nu toe alleen maar met positief resultaat ondanks 2007 en de aftermath.

Misschien een beetje offtopic.. maar heeft misschien iemand een goede site waar ze het 'beleggen' etc. duidelijk uitleggen? Want wil mezelf gaan verdiepen in het handelen van aandelen en beleggen etc. En als het ook nog kan eventueel een site waarmee je fictief kunt beleggen om te oefenen als het ware.
Karma zal vloeien :)

• #2.771
MT lekker onderuit, morgen exdividend dus zakt t nog wat door.

Call Dec 2012 @ 16 wordt dan wel erg aantrekkelijk.

Call Dec 2012 @ 14 geworden. Nu met een trailingorder erachteraan (20ct zakken = sell).

Hij loopt nu prima. :D

MT C DEC 2012 14,00
3,45
2,629
31,23%

• #2.772
Non-Farm Employment Change: 0 K

Zo ben benieuwd waar dit eindigt vandaag :D

Gaat lekker vandaag :)

HANG SENG INDEX 17,911.90 -912.22 -4.85%

China's belangrijkste beurs index ging door alle support levels vannacht :eek:

Europa ook weer diep in het rood.

Amerika moet nog openen, maar DOW futures ook -215

Kan nog leuk worden vanmiddag..

HANG SENG INDEX 17,911.90 -912.22 -4.85%

China's belangrijkste beurs index ging door alle support levels vannacht :eek:

Europa ook weer diep in het rood.

Amerika moet nog openen, maar DOW futures ook -215

Kan nog leuk worden vanmiddag..

ja hij gaat weer lekker. we komen ooit nog wel weer bij die 200. Duurt alleen allemaal wat langer als gedacht :D

Vrijdagmiddag alle aandelen verkocht (rda & aeg) uit onzekerheid over de eurotop. Nu er weer erg slechte berichten over Griekenland binnenkomen vandaag ben ik erg blij met die beslissing. Toch mooi 10% winst gepakt in een dikke maand. Ik verwacht dat de beurzen maandag bloedrood openen. Even afwachten en dan kan ik hopelijk weer lager instappen.

Heeft iemand nog tips qua aandelen?

Vrijdagmiddag alle aandelen verkocht (rda & aeg) uit onzekerheid over de eurotop. Nu er weer erg slechte berichten over Griekenland binnenkomen vandaag ben ik erg blij met die beslissing. Toch mooi 10% winst gepakt in een dikke maand. Ik verwacht dat de beurzen maandag bloedrood openen. Even afwachten en dan kan ik hopelijk weer lager instappen.

Heeft iemand nog tips qua aandelen?

zeker goede actie!!!!!!

Shell staat weer op ongeveer hetzelfde als begin van het jaar. Vrijwel alle andere aex fondsen staan op dik verlies. Shell is een van mijn favorieten omdat dankzij het dividendrendement en relatieve ongevoeligheid voor crises dit een redelijk veilige haven is. En korte termijn winsten zijn ook mogelijk. Ik heb er in een maand goed aan verdiend iig!

Ik had me voorgenomen bij een bepaald rond bedrag aan winst de winst te verzilveren en daar kwam bij dat ik gewoon de zenuwen kreeg van die top. Beetje geluk gehad dat ik die winst op vrijdagmiddag bereikte anders had ik mischien nog getwijfeld over de verkoop!

Terug
Naar boven