- Waardering
- 2.490
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 91kg
Traden doe ik nu gewoon idd om wat mee te zijn in de termen (pips, stop-limiet, stop-loss, etc.), probleem is dat ik een echt harde n00b ben op het gebied van investeren/beleggen/traden en ik zelfs het verschil niet eens weet tussen de 3 voorgenoemde zaken.
Enkele boeken buiten "The Intelligent Investor" die je me kan aanraden? Ben nu ook bezig met "Beleggen voor dummies" (srs) en probeer wat basic dingen te leren uit m'n boek Economie A van de unief(Ze leren hier die interessante dingen niet aan, enkel stuff zoals V&A curves en varianten hierop en wat oninteressante geschiedenis
)
Ja precies ik ben ook ooit begonnen met "The Intelligent Investor" en "Beleggen voor Dummies", daar leer je de basics van het investeren en beleggen.
Daarna kan je gaan kijken naar derivaten zoals Opties, Turbo's, Futures etc. waar ook weer honderden boeken over geschreven zijn en zo leer je vrij snel bij. Als je het leuk vindt is het natuurlijk altijd goed om te doen.
De financiële wereld is een lastige en harde wereld, waak er alleen voor dat je jezelf niet overschat en maar wat gaat handelen zonder dat je weet wat je doet, want de professionals straffen je genadeloos af. Zeker in deze onzekere tijden. Niet dezelfde fouten maken als 95% van de particuliere beleggers maken kan je een hoop geld schelen

(Ze leren hier die interessante dingen niet aan, enkel stuff zoals V&A curves en varianten hierop en wat oninteressante geschiedenis