Fitness Seller

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Al hoeft groei niet per se uit dergelijke innovaties te komen. Er zijn legio bedrijven te noemen die een bestaand concept een beetje verkrachten en dat aan slaat als een bom.

Heb ook geen verstand van die zaken dus zou er niks over kunnen zeggen :o

Is best interessant, zodra een quantum-computer daadwerkelijk in de praktijk gebouwd zou kunnen worden zal dit de complete wetenschap op zijn kop zetten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_computer

Toevallig is er laatst een heel belangrijke ontdekking gedaan bij Technische Natuurkunde.

http://www.youtube.com/watch?v=sCU4ssMtfUM

Is best interessant, zodra een quantum-computer daadwerkelijk in de praktijk gebouwd zou kunnen worden zal dit de complete wetenschap op zijn kop zetten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_computer

Toevallig is er laatst een heel belangrijke ontdekking gedaan bij Technische Natuurkunde.

http://www.youtube.com/watch?v=sCU4ssMtfUM

Ik ga in de zomer een cursus volgen in "Quantum Mechanics and Quantum Computation" om me eens te verdiepen :)

Ik ga in de zomer een cursus volgen in "Quantum Mechanics and Quantum Computation" om me eens te verdiepen :)

haha nice bro, waar volg je courses?

Op de TU? of gewoon internet.

Ben paar maanden terug toevallig begonnen met Quantum Physics en String Theory, erg interessant van de zomer na de tentamens ga ik er weer mee verder.

haha nice bro, waar volg je courses?

Op de TU? of gewoon internet.

Ben paar maanden terug toevallig begonnen met Quantum Physics en String Theory, erg interessant van de zomer na de tentamens ga ik er weer mee verder.

Via Coursera!
https://www.coursera.org/course/qcomp

Ik heb Coursera nog niet geprobeerd, maar heb hoge verwachtingen :). Als de cursus voldoet aan mijn verwachtingen ga ik ook Algorithms (Princeton), Gamification (UPenn), Automata (Stanford), Machine Learning (Stanford), Probabilistic Graphical Models (Stanford) proberen.

Ben wel een beetje bang dat sommige cursussen misschien te toegankelijk zijn en daardoor weinig geavanceerd..

Laatst bewerkt:
Via Coursera!

Ik heb Coursera nog niet geprobeerd, maar heb hoge verwachtingen :). Als de cursus voldoet aan mijn verwachtingen ga ik ook Algorithms (Princeton), Gamification (UPenn), Automata (Stanford), Machine Learning (Stanford), Probabilistic Graphical Models (Stanford) proberen.

Ben wel een beetje bang dat sommige cursussen misschien te toegankelijk zijn en daardoor weinig geavanceerd..

Bedankt voor de link bro

Op MIT hebben ze ook mooie courses, heb daar Differential Equations en multivariable Calculus gevolgd, erg goede leraren hebben ze daar.

http://ocw.mit.edu/index.htm

Ik ga me misschien ook wel voor die course inschrijven, ziet er wel leuk uit zal even kijken:)

Bedankt voor de link bro

Op MIT hebben ze ook mooie courses, heb daar Differential Equations en multivariable Calculus gevolgd, erg goede leraren hebben ze daar.

http://ocw.mit.edu/index.htm

Ik ga me misschien ook wel voor die course inschrijven, ziet er wel leuk uit zal even kijken:)

Die OCW Scholar courses zien er wel mooi uit. Denk dat ik Multivar Calculus en Diff Eq's ga doen, ik vond mijn analyse vakken namelijk niet echt compleet.

Voordeel van coursera is de mogelijkheid om een certificaat met resultaat te krijgen.

Die OCW Scholar courses zien er wel mooi uit. Denk dat ik Multivar Calculus en Diff Eq's ga doen, ik vond mijn analyse vakken namelijk niet echt compleet.

Voordeel van coursera is de mogelijkheid om een certificaat met resultaat te krijgen.

Bij MIT kan je ook certificaten halen als het goed is, maar daar moet je wel voor betalen.

http://web.mit.edu/newsoffice/2012/mit-harvard-edx-announcement-050212.html

Coursera zal ook niet gratis zijn zeker? :D

Wel dus, interessant. Heb me ook ingeschreven voor QM and QC

Via Coursera!

Maar LEER EN BEGRIJP je er ook wel van? Ik kan ook wel complexe Maxwellvergelijkingen maken en alles wat met EMC te maken heeft, maar ik begrijp er geen reet van :o

p.s. Gaat SBM Offshore failliet ofzo? In een jaar tijd zijn is de koers van 20 naar 10 gezakt :kots:

Maar LEER EN BEGRIJP je er ook wel van? Ik kan ook wel complexe Maxwellvergelijkingen maken en alles wat met EMC te maken heeft, maar ik begrijp er geen reet van :o

p.s. Gaat SBM Offshore failliet ofzo? In een jaar tijd zijn is de koers van 20 naar 10 gezakt :kots:

Ik studeer Econometrie en Operationele Research. Kwantummechanica is voor mij dus niet zo relevant, maar kwantum computing/processen dan weer wel. Stel de eerste QM komen op de markt en ik heb daar verstand van in combinatie met Econometrie/OR processen, dan kan ik bvb profijt halen uit een first mover effect .

Algoritmes, probability (kansrekening) en dat soort zaken zijn essentieel voor mijn studie.

Voor mij zijn dit een soort van extracurriculaire interesses gelijk aan het volgen van extra vakken (wat bij ons niet mogelijk is door het gebrek aan een wiskunde/informatica faculteit), waardoor ik uiteindelijk een vakgebied kan uitkiezen waar ik me het beste bij voel :)

Ik studeer Econometrie en Operationele Research. Kwantummechanica is voor mij dus niet zo relevant, maar kwantum computing/processen dan weer wel. Stel de eerste QM komen op de markt en ik heb daar verstand van in combinatie met Econometrie/OR processen, dan kan ik bvb profijt halen uit een first mover effect .

Algoritmes, probability (kansrekening) en dat soort zaken zijn essentieel voor mijn studie.

Voor mij zijn dit een soort van extracurriculaire interesses gelijk aan het volgen van extra vakken (wat bij ons niet mogelijk is door het gebrek aan een wiskunde/informatica faculteit), waardoor ik uiteindelijk een vakgebied kan uitkiezen waar ik me het beste bij voel :)

De beurs reageert niet logisch daarom zijn grafieken niet altijd een goede basis om beleggingen op te funderen. Winstcijfers van bedrijven zijn heel belangrijk maar die winstcijfers komen maar eens per kwartaal de rest van de tijd schommelen de beurskoersen volgens het sentiment van de beurs.

Beleggen kan enkel veilig via voorkennis. Wie heeft er voorkennis over bedrijven die beurs genoteerd zijn? ... Precies anders blijft het gokken.

Als je vandaag de dag nog een beetje succesvol wilt beleggen volstaat het niet meer om een beetje op een afstand de zaken te volgen en wat te kopen en er verder niet meer naar om te kijken. Je moet de technische kant bekijken maar ook macro niveau goed begrijpen. Je moet bijna econoom worden en vervolgens elke dag zoveel mogelijk bronnen opvolgen. De gewone huisvader kan beter naar een broker gaan anders is de kans groot dat het slecht afloopt. Best mogelijk dat de shit weer de fan gaat raken in 2013 wat de beurzen betreft (misschien zelfs dit najaar al). Ik blijf in cash (dollar) en hard assets momenteel. Raad anderen aan hetzelfde te doen.

Als je vandaag de dag nog een beetje succesvol wilt beleggen volstaat het niet meer om een beetje op een afstand de zaken te volgen en wat te kopen en er verder niet meer naar om te kijken. Je moet de technische kant bekijken maar ook macro niveau goed begrijpen. Je moet bijna econoom worden en vervolgens elke dag zoveel mogelijk bronnen opvolgen. De gewone huisvader kan beter naar een broker gaan anders is de kans groot dat het slecht afloopt. Best mogelijk dat de shit weer de fan gaat raken in 2013 wat de beurzen betreft (misschien zelfs dit najaar al). Ik blijf in cash (dollar) en hard assets momenteel. Raad anderen aan hetzelfde te doen.

Ik ga ook de beursmarkt niet meer op. Ik laat het liever door een broker doen voor een bijdrage dan dat ik steeds meer en meer in de min zak want SBM schijnt ook failliet te gaan...

Shiller p/e + veel geduld, alles wat je nodig hebt. Kan geen broker tegenop.

Ik ga ook de beursmarkt niet meer op. Ik laat het liever door een broker doen voor een bijdrage dan dat ik steeds meer en meer in de min zak want SBM schijnt ook failliet te gaan...

SBM gaat niet failliet. Ze hebben een enorme orderportefeuille die uitpuilt.
Het fonds is in de greep van onzekerheid over de 'onveiligheid' van de boorplatformen en de grote afschrijvingen die ze hebben moeten doen op een mislukt project. Zodra er meer nieuws naar buiten komt over de veiligheid van de platformen kan het aandeel weer makkelijk naar 15 euro. Verwacht geen hogere koersen aangezien ze nog steeds tientallen/honderden miljoenen afschrijven op een project.

---------- Post toegevoegd Sat 28 Jul 2012 om 20:07 ----------

In deze tijden hoef je geen econoom te zijn om nog winst te kunnen maken.
Nu de crisis zelfs complete landen treft (griekenland/spanje/italie etc) is de beurs een politieke speelbal geworden. De EU leiders blijven alles maar goedpraten en pompen nog steeds honderden miljarden in bodemloze putten. Ik verwacht zelf dat we een crash dit najaar al kunnen verwachten (oktober/november) omdat dan zal blijken dat Spanje te groot is om te redden en het ESM fonds simpelweg te klein is. Met als gevolg dat er WEER meer geld in het ESM fonds gepompt word waardoor de ratings van de noordelijke landen zullen zakken waarmee het domino effect compleet is. Nee, zelfs de meest geharde econoom heeft het lastig. Het is nu puur politiek en psychologie

Een econoom moet natuurlijk ook goed de politiek volgen en de menselijke psyche een beetje begrijpen dat spreek voor zich. ;)

Crash zou idd dit jaar al kunnen komen, en anders wel in 2013.

We crashen nog 1x, tikken de 180 nog is aan met de AEX daarna de weg weer omhoog :)

Terug
Naar boven