XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
High beta aandelen = hefboomeffect
Nou is alles duidelijk

:roflol:

Het zou me overigens niet verbazen als hij, on margin, aandelen met skyhigh Implied Volatilities handelt.

Ga maar vast bij de telefoon zitten, de margin calls komen er aan.

Inb4 geen cash meer voor margin requirements en al je posities gesloten

Shuffle heeft zelfs een eigen Wiki-pagina :roflol:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Shuffle_(economie)

Ouderwetse pump and dump overigens maar samen met de eerste beleggingsfora en chats ging het toen een stuk harder. Heb shuffles meegemaakt die echt binnen een half uur klaar waren, pennytroep die dan al meer dan verdubbeld was en ook in no time weer terugviel.

Hier nog de rechtszaak tegen 'Hercules', de eerste zitting heb ik toen nog bijgewoond:

http://www.blikopdewereld.nl/econom...91-koersmanipulatie-martijn-k-hercules-deel-1
http://www.blikopdewereld.nl/econom...92-koersmanipulatie-martijn-k-hercules-deel-2

Jammer dat pedo Tonino eigenhandig die shuffles de nek omdraaide. Zaak liep dan wel met een sisser af maar de meesten waagden zich niet meer aan shuffelen.

Jij snapt er ook nog steeds bijzonder weinig van.

Jij komt ook nooit verder dan one liners. Je geeft anderen de schijn dat ge veel weet en probeer niet uit de boot te vallen door zo weinig te zeggen altijd.

Als een aandeel hard is gestegen en dus duurder en duurder wordt, dan zullen sommige mensen hun winsten veilig stellen, zeker als de resultatenperiode dichterbij komt en men niet zeker is of men de verwachtingen zullen kloppen. En dus spreekt men van correcties.
Dit wilt niet zeggen dat na elke stijging van 50 procent er dan een daling komt van 10 procent ofzo, maar dat als een aandeel heel snel is gestegen (en een beetje onverantwoord snel), dat er dan vaak genoeg een correctie komt. Ikzelf heb vaak genoeg mn winsten veilig gesteld bij Twitter, Delhaize en Ancora omdat ze hard gestegen waren in 3tal maanden.

Leg nu eens uit wat hier verkeerd aan is :)

Laatst bewerkt:
Jij komt ook nooit verder dan one liners. Je geeft anderen de schijn dat ge veel weet en probeer niet uit de boot te vallen door zo weinig te zeggen altijd.

Als een aandeel hard is gestegen en dus duurder en duurder wordt, dan zullen sommige mensen hun winsten veilig stellen, zeker als de resultatenperiode dichterbij komt en men niet zeker is of men de verwachtingen zullen kloppen. En dus spreekt men van correcties.
Dit wilt niet zeggen dat na elke stijging van 50 procent er dan een daling komt van 10 procent ofzo, maar dat als een aandeel heel snel is gestegen (en een beetje onverantwoord snel), dat er dan vaak genoeg een correctie komt. Ikzelf heb vaak genoeg mn winsten veilig gesteld bij Twitter, Delhaize en Ancora omdat ze hard gestegen waren in 3tal maanden.

Leg nu eens uit wat hier verkeerd aan is :)

Niets, maar wat probeer je hier precies mee te zeggen?

Volgens mij probeert hij te zeggen:

ALLES IMTECH!!!!!!!!!!!!!!!!

toch best knap zo keer op keer de grootste dalers kunnen voorspellen

Ik stel voor dat Jeroen "Het Orakel" Dijk hier elke ochtend, voorbeurs, zijn voorspelling doet voor de dag.

Dan neem ik de tegenovergestelde posities in. Gratis geld.

Inmiddels bijna 7,5% er af.

markt is ook wel bezig met een vrije val de afgelopen paar dagen. als dit een flinke correctie wordt en het status quo blijft qua Rusland enzo waag ik me misschien wel aan wat indextrackers.

markt is ook wel bezig met een vrije val de afgelopen paar dagen. als dit een flinke correctie wordt en het status quo blijft qua Rusland enzo waag ik me misschien wel aan wat indextrackers.

Het zou eens tijd worden, overigens blijf ik voorlopig lekker maandelijks inleggen in mijn twee trackers. Daarbij hou ik genoeg achter de hand om daadwerkelijk serieus te kunnen instappen. Ik zit te twijfelen of ik een tracker met bedrijfsobligaties erbij ga nemen.

Het zou eens tijd worden, overigens blijf ik voorlopig lekker maandelijks inleggen in mijn twee trackers. Daarbij hou ik genoeg achter de hand om daadwerkelijk serieus te kunnen instappen.
vond het eerst ook nooit zo nodig omdat ik een arme student ben maar heb dankzij vakantiewerk nou wel te veel om het tegen die armetierige 1% rente op de bank te laten staan

vond het eerst ook nooit zo nodig omdat ik een arme student ben maar heb dankzij vakantiewerk nou wel te veel om het tegen die armetierige 1% rente op de bank te laten staan

Ogen dicht, Turbo short op de DAX met leverage 100, on margin.

Het zou eens tijd worden, overigens blijf ik voorlopig lekker maandelijks inleggen in mijn twee trackers. Daarbij hou ik genoeg achter de hand om daadwerkelijk serieus te kunnen instappen. Ik zit te twijfelen of ik een tracker met bedrijfsobligaties erbij ga nemen.

Waarom verkies jij trackers over een beleggingsfonds?

Wat zijn jouw werkelijke kosten ongeveer? En wat voor rendement?

Het is uit interesse, geen kritiek.

En welke heb je, als ik vragen mag?

Vanguard S&P 500. 0,09% kosten per jaar. Goedkoper dan dit zijn ze er volgens mij (nog) niet. Rendement is gelijk aan de S&P 500. Ik ben dit jaar begonnen met maandelijks inleggen dus het rendement is nog niet bijzonder. Meer informatie:
https://www.vanguard.co.uk/uk/portal/loadPDF?docId=2108

iShares MSCI Europe. 0,35% kosten per jaar. Deze is wat duurder, maar met een gemiddelde van 0,22% over de twee trackers is het prima. Ook dit jaar pas begonnen dus nog geen hoog rendement. Meer informatie:
http://www.ishares.com/nl/particuli...s-msci-europe-ucits-etf-inc-fund?locale=nl_NL

Interessant. Ben er zelf niet zo heel bekend mee. Maar, ben wel van mening dat je als kleine investeerder beter die richting uit gaat.

Ken je (of iemand anders) toevallig goede boeken over dit onderwerp?

Terug
Naar boven