MuscleMeat

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Na de 12 Bel20’ers die de voorbije vijfdaagse met resultaten kwamen, luwt de stroom cijfers komende week. De klemtoon ligt op de financiële sector. Op woensdag komt de verzekeraar Ageas met zijn resultaten. Die zullen goed zijn. Afgelopen week kwam de Chinese partner Taiping al met een sterke winststijging. Ageas liet weten dat Taiping, waarin de verzekeraar voor 24,9 procent participeert, het eigen halfjaarresultaat een boost van 100 miljoen euro zal geven.

Ook KBC zou een sterk rapport voorleggen: analisten rekenen voor het tweede kwartaal op een nettowinst van 557 miljoen. Dat is fors meer dan de 387 miljoen een jaar eerder, toen de groep een provisie voor de Hongaarse tak in de boeken moest nemen.

Kzen benieuwd

---------- Toegevoegd om 18:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:59 ----------

8.176.085 stuks. Dat is het aantal aandelen dat Ageas sinds 11 augustus vorig jaar insloeg met het inkoopprogramma van 250 miljoen euro. Dat bedrag is met de jongste inkopen op 31 juli bereikt.

De 3,19 miljoen vóór 31 december ingekochte stuks zijn al vernietigd, ook de 4,98 miljoen overblijvende aandelen gaan de papierversnipperaar in van zodra de aandeelhouders groen licht geven.

De verzekeraar koopt al enkele jaren met de regelmaat van de klok in bulk eigen aandelen in. Dat is een fiscaal voordelige wijze om cash - indirect - naar de aandeelhouders te laten vloeien. Door mondjesmaat eigen aandelen in te kopen, moeten toekomstige dividenden immers over minder 'hongerige mondjes' verdeeld worden.

Het is nu uitkijken naar woensdag, als Ageas met de halfjaarcijfers komt. De voorbije paar jaar kondigde de groep bij die gelegenheid telkens een nieuw inkoopprogramma aan.

Angus is peppered

Apple officieel in correctie

---------- Toegevoegd 5 August 2015 om 08:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst 4 August 2015 om 21:08 ----------

ING boekt stevige winstgroei
07:29 -
De Nederlandse bankgroep ING zag de kwartaalwinst stevig toenemen.

Ageas koopt opnieuw voor kwart miljard zichzelf op
07:25 -
Geheel onverwacht is het niet: voor het derde jaar op rij kondigt Ageas samen met de halfjaarcijfers aan fors eigen aandelen te zullen inslaan. Een kwart miljard, meer bepaald. Het vorige inkoopprogramma van een kwart miljard was net, op 31 juli, afgelopen.

Jackpot!

---------- Toegevoegd om 08:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:43 ----------

En toch ing min 3 :(

Ageas plus 0,6 al is de remonte weken bezig en tikt het bijna de 40 aan.

---------- Toegevoegd om 08:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:44 ----------

ING ziet winst flink stijgen
De Nederlandse bankgroep ING heeft in het tweede kwartaal ruim een kwart meer winst geboekt dan een jaar eerder. Er bleef bijna 1,4 miljard euro over. Het bedrijf keert na een goede eerste jaarhelft een interimdividend van 0,24 euro per aandeel uit.

De bank, die ook actief is in België, verstrekte meer leningen en trok meer spaargeld aan, terwijl de kosten voor probleemleningen daalden. ING meldde woensdag een nettowinst van 1,36 miljard euro over de periode april-juni. Dat is ruim 27 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2014. De onderliggende nettowinst, waarin eenmalige posten niet zijn meegeteld, steeg met 21 procent naar 1,1 miljard euro.

Matthias De Wit van KBC Securities vindt de cijfers 'een beetje teleurstellend' en denkt eraan zijn winstverwachtingen te herzien. Hij houdt wel vast aan zijn koopadveis met een koersdoel van 15 euro. Kort na de opening van Euronext Amsterdam ging het aandeel twee procent lager.

De retailbank in België boekte een onderliggende kwartaalwinst van 204 miljoen euro, tegen 242 miljoen een jaar eerder. De daling is onder meer toe te schrijven aan lagere intrestinkomsten. Het volledige, geconsolideerde beeld van ING in België wordt pas donderdag duidelijk, met de publicatie van de eigen halfjaarcijfers.

Nieuwe klanten
De groep trok vorig kwartaal voor 9,3 miljard euro nieuw spaargeld aan en verstrekte voor 8,7 miljard euro aan nieuwe leningen. De bank verwelkomde in de eerste helft van dit jaar 600.000 nieuwe klanten. Die ontwikkelingen wijzen erop dat de winst van ING wordt gestuwd door 'sterke commerciële prestaties', zei directievoorzitter Ralph Hamers in een toelichting. De klantengroei, die in heel Europa zichtbaar is, toont volgens hem dat ING zijn rol uit 'uitdager' in de markt goed weet te vervullen. De klantenaanwas was vorig halfjaar ongeveer even sterk als in 2014 en volgens Hamers is dat tempo de komende tijd vol te houden.

ING had volgens Hamers de afgelopen tijd weinig last van de onrust rond Griekenland. De situatie op de financiële markten was wel onrustig, maar 'onderliggend bleef de stemming behoorlijk positief', stelde hij. Dankzij het economische herstel in Europa nemen de risico's en de daaraan verbonden kosten voor ING af. Vorig kwartaal scheelde dat de bank 13 procent aan kosten ten opzichte van het tweede kwartaal van 2014.

Verzekeraar NN
Ook verzekeraar NN, de gewezen verzekeringsdochter van ING die eveneens aanwezig is in België, komt woensdag met resultaten. NN Group (Nationale-Nederlanden) heeft de winst in het tweede kwartaal stevig weten op te voeren ten opzichte van een jaar eerder. NN boekte vorig kwartaal een nettowinst van 392 miljoen euro. Dat is 56 procent meer dan een jaar eerder. De operationele winst uit voortgezette activiteiten verdubbelde bijna, naar 488 miljoen euro.

Even een noob vraag van mij, heren. Ik zit af en toe te denken om grondstoffen aan mijn portefeuille toe te voegen. Maar wat ik alleen maar vind in het zoekscherm zijn ETF's. Ik zit bij degiro met een standaard account. Zijn grondstoffen alleen te verhandelen als CFD's?
Ik weet niet hoe het bij de Giro zit, maar bij Binck Basis (of hoe dat ook heet) kan ik dat ook niet.
Je kunt wel een een tracker voor zilver / goud / ... stappen. Bijvoorkeur fysiek gedekt, aangezien er bij bijvoorbeeld goud 124x meer futures zijn dan onderliggend goud. En kies een munteenheid waar je vertrouwen in hebt. Een andere oplossing is om in de mijnbedrijven te stappen, de bedrijven die het spul uit de grond halen dus.

IMHO is er geen beter moment om in goud/zilver te stappen dan nu.

KBC presteert fors beter dan verwacht
Bank-verzekeraar KBC heeft op het eerste zicht een erg goed tweede kwartaal achter de rug. De nettowinst klokte af op 666 miljoen euro. Dat is zowat een verdubbeling tegenover een jaar eerder en aanzienlijk beter dan de 557 miljoen die verwacht werd door analisten. Het is zelfs het beste cijfer sinds het vierde kwartaal van 2010.

Muh stock picking skills :)

Gewoon ALLES IMTECH!!

Vandaag ook weer het succesnummer van de AEX. Muh Shiller.

Imtech in staking van betaling
De verlener van technische diensten en engineering kan niet langer aan zijn financiële verplichtingen voldoen en wil nu een gerechtelijk akkoord om een deel van de meubelen te redden. Eerdere vroeg de Duitse dochter van Imtech al het faillissement aan

De geplaagde technisch dienstverlener Royal Imtech heeft uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank in Rotterdam. Het verzoek is goedgekeurd en de rechter heeft bewindvoerders aangesteld. Dat maakte Imtech dinsdag zelf bekend. De procedure is vergelijkbaar met de wet op de continuïteit van de ondernemingen in ons land, de opvolger van het gerechtelijk akkoord. De 'surseance' van betaling volgt op de faillissementsaanvraag van Imtech Duitsland, vorige week donderdag.

Volgens de raad van bestuur en raad van commissarissen van Imtech was de aanvraag voor uitstel van betaling onvermijdelijk. 'Het is zeer teleurstellend dat na alle inspanningen het niet mogelijk is gebleken om deze situatie te voorkomen. Door uitstel van betaling aan te vragen, kunnen we de kans vergroten dat aanzienlijke delen van Imtech door kunnen gaan in het belang van alle belanghebbenden en in het bijzonder onze werknemers'', aldus een verklaring van bestuursvoorzitter Gerard van de Aast en president-commissaris Frans Cremers.

Wellicht is het faillissement de volgende stap. Tijdens een korte persconferentie verklaarde CEO van de Aast dat Imtech statutair het faillissement niet direct kan aanvragen en dat er daarom eerst het uitstel van betaling komt.

Door de nieuwe ontwikkelingen bij Imtech is de taak van de Belgische herstructureerder Stefaan Vansteenkiste al na amper enkel dagen afgelopen. Vansteenkiste van het consultingbureau Alvarez & Marsal werd aangesteld tot Chief Restructuring Officer.

België
Ondertussen benadrukt de Belgische directie dat Imtech Belgium een gezond bedrijf is en dat het uitstel van betaling enkel betrekking heeft op het Nederlandse moederbedrijf. 'We kunnen onze activiteiten verderzetten ondanks de surseance van Royal Imtech', zegt Bjorn Borghs, de ceo van Imtech Belgium. Het bedrijf telt hier ruim 1.000 werknemers en zo'n 200 miljoen euro omzet.

Lening
Imtech had maandag al aangegeven dat de gesprekken over een nieuwe lening van 75 miljoen euro definitief op niks waren uitgedraaid. Het installatiebedrijf liet toen weten de situatie en consequenties te evalueren en de opties te bekijken om zo veel mogelijk van de groep te behouden. Het aandeel Imtech ging maandag op de beurs in Amsterdam met 40 procent omlaag tot 0,43 euro. Imtech verloor vorige week al ruim 80 procent van zijn beurswaarde door zorgen over de toekomst van de onderneming.

Ze hebben al op 0.0096 gestaan. Minder dan 1 cent dus, daarna een reverse split waarbij 500 aandelen naar 1 aandeel ging en nu weer dezelfde ellende.

Denk dat ze deze week nog de 1 cent gaan aantikken als het zo door gaat, durf wel een gokje te nemen dan... 27 cent atm...

Denk dat ze deze week nog de 1 cent gaan aantikken als het zo door gaat, durf wel een gokje te nemen dan... 27 cent atm...
Heeft mijn vader vandaag ook gedaan. Maar ik niet. Ik ben sinds januari actief op de beurs en ik moet mijn gematigde verlies nog terugverdienen. Ben allang blij dat ik geen hefboomproducten gebruikt heb.

Heeft mijn vader vandaag ook gedaan. Maar ik niet. Ik ben sinds januari actief op de beurs en ik moet mijn gematigde verlies nog terugverdienen. Ben allang blij dat ik geen hefboomproducten gebruikt heb.

Ik ben nu een jaar bezig en de portefeuillewaarde is +/- 35 % gestegen.

Op welke aandelen heb je verloren?

De Nederlandse markt trekt mij totaal niet.

Heb dit jaar aandelen van Alibaba, Apple, Microsoft, Netflix, Tesla en Yahoo gehad, en heb alleen op Apple verloren, terwijl ik er nog wel goed mee in de winst heb gezeten...

Heb nu even niets, wacht nog even tot Netflix en Telsa wat verder zakken en ga der dan weer vol in...

Netflix is sowieso een winner, zeker nog de komende jaren, en met Tesla valt te spelen...

Apple is ook een winner. Mooi koopmoment nu

Die koop ik niet meer...

Google moet je in de gaten houden, ik verwacht dat die dit jaar ook met een splitsing gaan komen, ze worden namelijk te duur, zijn hard gestegen dit jaar en die gaan nog verder...
Kijk voor de grap eens hoeveel Apple twee jaar geleden waard was ;) Je hebt gewoon verkeerde moment gekocht

Apple is ook een winner. Mooi koopmoment nu
Even kijken wat de professionals verklaren over dit aandeel http://www.nasdaq.com/symbol/aapl/guru-analysis En als we naar de grafiek kijken
zo5mp.png
Nu de weg naar beneden is ingezet enkel hen die ze al gekocht hebben zullen zulk een verklaring doen in de hoop zelf snel terug te kunnen verkopen. En wie op lange termijn wil beleggen denk er aan dat bewaarloon van aandelen ook van de winst af gaat.

Laatst bewerkt:
ah ik zat al te wachten op de technische analyse van een debiele complottheorist die over zichzelf in de derde persoon praat

Kijk voor de grap eens hoeveel Apple twee jaar geleden waard was ;) Je hebt gewoon verkeerde moment gekocht

Inderdaad op het verkeerde moment gekocht... zijn ook gruwelijk hard gestegen, daarom kocht ik ze, maar het hield op naderhand...

Ze gingen zo hard omhoog omdat de iphone verkoop in China enorm steeg, nu dat dat een beetje "stil" valt, valt het aandeel ook stil, en stilstaan is achteruitgaan...

Terug
Naar boven