idd mombert, maar het ligt niet zo aan de federatie zelf, eerder aan de atleten. Het is de keuze van de atleet waar hij meedoet, en een atleet moet dan ook zo eerlijk zijn naturel te zijn als hij in een tested federation meedoet. Ik heb veel meer respect voor lifters die voor hun gebruik uitkomen en bv bij GPC liften, dan lifters die het verzwijgen maar toch gebruiken en bv bij IPF liften. Je moet de tegenstanders respecteren, en als die natural is in een geteste federatie is het onrechtvaardig om daar ook mee te doen als je gebruikt, zo simpel is het.
In die zin is powerlifting wel een goede sport, het gebruik van doping wordt tenminste erkend, terwijl er in andere sporten waarschijnlijk evenveel gebruikt wordt maar er heel schijnheilig over gepraat wordt. Waarom vind niemand het schokkend als Musseeuw toegeeft dat hij gebruikt heeft lol
Het systeem zal nooit waterdicht zijn, maar het zou veel leuker zijn moesten de gebruikers meedoen waar het mag, ipv proberen de sport op te lichten om zo een medaille te halen.
Het ligt eerder aan de atleet, wel ja en nee:
Het is zo dat er sommige werden geschorst en ze deden dan mee in de WPC.
tegelijkertijd is het belangrijk om d"e athleet bewust te maken van de negatieve effecten van doping:
Waar doe je dat best, bij de teenagers en juniors.
Wat doping is niet zomaar verboden omdat je een super prestaties mee behaald maar omdat het ONGEZOND is..er zijn sterfgevallen, tumors, allerlei aandoeningen verbonden aan deze producten..
Als mijn zoon ooit zou Powerliften , dan zou ik hem daar zeer bewust over inlichten (zoals mijn vader dit met mij heeft gedaan)
Dus de federatie heeft de verantwoordelijkheid om de athleet te begeleiden daarin.. niet simpel maar toch moet het.
Nu idd , als je nu toch die mensen moet hebben die doping pakken, laat ze dan allemaal samen strijden , zo is het ergens eerlijk.
Maar vergelijk dan ook geen Powerlifter die drugs neemt met ene die gene neemt!
Stuur dan ook geen drug gebruiker naar de olympische games..
(als die er ooit komt, dankzij de gewichtheffersbond die het tegenwerkt)

, maar blij dat het goed gaat!