XXL Nutrition

Belgische powerlifting

• Topic Starter Topic Starter
idd mombert, maar het ligt niet zo aan de federatie zelf, eerder aan de atleten. Het is de keuze van de atleet waar hij meedoet, en een atleet moet dan ook zo eerlijk zijn naturel te zijn als hij in een tested federation meedoet. Ik heb veel meer respect voor lifters die voor hun gebruik uitkomen en bv bij GPC liften, dan lifters die het verzwijgen maar toch gebruiken en bv bij IPF liften. Je moet de tegenstanders respecteren, en als die natural is in een geteste federatie is het onrechtvaardig om daar ook mee te doen als je gebruikt, zo simpel is het.

In die zin is powerlifting wel een goede sport, het gebruik van doping wordt tenminste erkend, terwijl er in andere sporten waarschijnlijk evenveel gebruikt wordt maar er heel schijnheilig over gepraat wordt. Waarom vind niemand het schokkend als Musseeuw toegeeft dat hij gebruikt heeft lol ;)

Het systeem zal nooit waterdicht zijn, maar het zou veel leuker zijn moesten de gebruikers meedoen waar het mag, ipv proberen de sport op te lichten om zo een medaille te halen.

Het ligt eerder aan de atleet, wel ja en nee:
Het is zo dat er sommige werden geschorst en ze deden dan mee in de WPC.
tegelijkertijd is het belangrijk om d"e athleet bewust te maken van de negatieve effecten van doping:
Waar doe je dat best, bij de teenagers en juniors.
Wat doping is niet zomaar verboden omdat je een super prestaties mee behaald maar omdat het ONGEZOND is..er zijn sterfgevallen, tumors, allerlei aandoeningen verbonden aan deze producten..
Als mijn zoon ooit zou Powerliften , dan zou ik hem daar zeer bewust over inlichten (zoals mijn vader dit met mij heeft gedaan)
Dus de federatie heeft de verantwoordelijkheid om de athleet te begeleiden daarin.. niet simpel maar toch moet het.
Nu idd , als je nu toch die mensen moet hebben die doping pakken, laat ze dan allemaal samen strijden , zo is het ergens eerlijk.
Maar vergelijk dan ook geen Powerlifter die drugs neemt met ene die gene neemt!

Stuur dan ook geen drug gebruiker naar de olympische games..
(als die er ooit komt, dankzij de gewichtheffersbond die het tegenwerkt)

Beste mombert ik train nu al 1.5 bij Hugo en doe al een jaar mee aan wedstrijden en ik ben nog nooit! met doping in contact gekomen! Dus uitspraken als...

"Ik herinner mij de club merchtem nog zeer goed en je moest goed zoeken om eentje te vinden die niet aan de "fles" zat.."

vind ik onterecht want op de laatste interclub is elke atleet van PPC Merchtem naar de dopingcontrole moeten gaan en geen enkel van ons had iets in zijn lijf!

Beste mombert ik train nu al 1.5 bij Hugo en doe al een jaar mee aan wedstrijden en ik ben nog nooit! met doping in contact gekomen! Dus uitspraken als...

"Ik herinner mij de club merchtem nog zeer goed en je moest goed zoeken om eentje te vinden die niet aan de "fles" zat.."

vind ik onterecht want op de laatste interclub is elke atleet van PPC Merchtem naar de dopingcontrole moeten gaan en geen enkel van ons had iets in zijn lijf!

Zoek ze maar eens op, er zijn er wel degelijk die gepakt zijn ook.
Ik spreek over de tijd toen ik actief was en wat ik goed herrinerde toen mij vader daar voor een keertje moest "waken" als scheidsrechter over de urine stalen van de wedstrijd...

Maar kom, ik hoop en ben blij dat alles ok is en wens u proficiat door daar niet voor te kiezen. zo moet het zijn ook.
Welke zijn uw resultaten zo aub, en doet u mee aan de internationale wedstrijden?

Bedankt ik ben nog maar een jaar bezig met wedstrijden en ik ben nog sub-junior in de -110 kg klasse

Mijn beste op de grote 3 officieel zijn

Sq: 250
B: 142.5
Dl:230

Over goed materiaal beschik ik enigzins nog niet en internationale wedstrijden zijn nog niet in zicht maar ik hoop ooit mee te kunnen draaien!

Bedankt ik ben nog maar een jaar bezig met wedstrijden en ik ben nog sub-junior in de -110 kg klasse

Mijn beste op de grote 3 officieel zijn

Sq: 250
B: 142.5
Dl:230

Over goed materiaal beschik ik enigzins nog niet en internationale wedstrijden zijn nog niet in zicht maar ik hoop ooit mee te kunnen draaien!

Blijven volhouden, en je zal er geraken..de onderscheid houden door drug free te zijn.
Inzake matriaal vind ik Inzer (Z suit) zeer goed , de bench shirt vond ik niet zo effectief

Success man

Alhoewel Titan redelijk gelijk om niet te zeggen een beetje erboven staat

Idd, zijn veel goede lifters die naturel nog zijn hoor.
Zelf heb ik men eerste wedstrijd op 17 maart gedraaid bij bdfpf.
Mijn stats zijn:
18 jaar
2 augustus train ik twee jaar waarvan een jaar powerlifting
71.5 kg (op wedstrijd gemeten)
172.5 deadlift
135 squat
85 bench
(unequiped)

Zijn NOG niet zo indrukwekkend maar dat komt wel met de jaren!

Waarvan ik spreek is een tijdje geleden natuurlijk :), maar blij dat het goed gaat!

Alhoewel Titan redelijk gelijk om niet te zeggen een beetje erboven staat

Titan was redelijk maar die z suit van Inzer was echt krachtig
Ook hun kniebanden waren zeer sterk , maar verslijten wel iets vlugger.

Persoonlijk vond ik dat toch..

Denk natuurlijk dat het ook sterk afhankelijk is van uw sT (nauwstaande, medium, sumo style, enzov..)

Idd, zijn veel goede lifters die naturel nog zijn hoor.
Zelf heb ik men eerste wedstrijd op 17 maart gedraaid bij bdfpf.
Mijn stats zijn:
18 jaar
2 augustus train ik twee jaar waarvan een jaar powerlifting
71.5 kg (op wedstrijd gemeten)
172.5 deadlift
135 squat
85 bench
(unequiped)

Zijn NOG niet zo indrukwekkend maar dat komt wel met de jaren!

Keep it up ;), hoe gaat het nu nog?

Ewel ik moet zeggen dat er hier goede zakens besproken worden .

Jullie hebben daar nu juist de 2 grootste federaties aangehaald die doping gebruikenn sta mij toe om de oude federatie namen te gebruiken aub:

De IPF, alias gewichtheffers bond.
De bond die gewichtheffen in zijn vaandel draagt en soms Powerlifting stiefmoederlijk behandeld..
Of in de woorden van Mr Degrauwe: Powerlifting is voor wanneer je niet meer zo flexibel bent...
Ik vind het geweldig hypocriet van Mr Degrauwe om over drug free te spreken..
Ik herinner mij de club merchtem nog zeer goed en je moest goed zoeken om eentje te vinden die niet aan de "fles" zat..
Maar bewijzen komen er niet altijd
Dus wel zeer schijnheilig van hem sorry!
Er zijn genoeg athleten op doping betrapt op die federatie en bekijk maar eens goed de totalen op internationaal vlak. komaan zeg!

De WPC (wereld fed van GPC) is een federatie dat doping toelaat, ze zijn er ergens wel niet schijnheilig over..
Nu in deze federatie zag ik mensen met baxters van de trap lopen , echt!!
ik deed er mee als teenager en junior, waar het dopingehalte minder was..

Maar bij de senioren, kan je er niet meer naast kijken.. dat zal niet veranderd zijn denk ik.
Maar inde tijd was Ernie Frantz de president (sympatieke man) en de organisatie was zeer goed, en ze kreeg terecht de naam als "een federatie voor de athleet"..
Ze hebben ook een federatie waar de drug free athleet mee kan doen echter dit heeft de naam van Amateur Powerlifting Federation. Dan wordt je dus als amateur bestempeld

Conclusie: IPF en WPC zijn federaties waar doping zeer goed actief is!
De ene wilt het niet zien en de andere komt er voor uit :)

Eentje zoeken die niet aan de fles zat bij hugo? komaan zeg, hoeveel keer ben je er dan geweest? Ik train al 5,5 jaar aan een stuk 3 keer per week en het zijn echt maar een paar die iets pakken. Je denkt zeker even een uitspraak te doen op basis van je paar bezoekjes.

Eentje zoeken die niet aan de fles zat bij hugo? komaan zeg, hoeveel keer ben je er dan geweest? Ik train al 5,5 jaar aan een stuk 3 keer per week en het zijn echt maar een paar die iets pakken. Je denkt zeker even een uitspraak te doen op basis van je paar bezoekjes.

Het zou verkeerd zijn inderdaad om een uitspraak te doen over alle mensen indien het enkel door enkele gedaan is.
Waarschijnlijk heeft elke club er vroeger of later mee te kampen.

Ik ben blij dat u dit niet doet en zo moet het blijven ;)

---------- Toegevoegd om 12:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:32 ----------

lang geleden dat ik dit heb gepost :)
nu is het momenteel
150 squat (bijna jaar geblesseerd geweest aan men lies)
90 bench
220 deadlift

Een sterke Deadlifter zie ik toch wel!

Het zou verkeerd zijn inderdaad om een uitspraak te doen over alle mensen indien het enkel door enkele gedaan is.
Waarschijnlijk heeft elke club er vroeger of later mee te kampen.

Ik ben blij dat u dit niet doet en zo moet het blijven ;)

Een beetje meer grijs in deze zwart-witte wereld brengen kan geen kwaad :).

Ieder heeft zo zijn principes en daar horen die van mij inderdaad bij, goed opgemerkt beste Mombert ;)

Bedankt!

Doet u eigelijk nog aan wedstrijden? (Ik ken u naam enkel van record lijsten maar volg niet alle bonden op in België)

Wel ik was ook een sterke deadlifter en dat kan zijn voordeel geven aangezien de laatste beweging toch wel beslist wie wint of niet!

Ik doe momenteel geen wedstrijden meer door een te druk leven, alhoewel de goesting nog ergens aanwezig is in een klein interne waakvlammetje ;)

Ik heb voldoende matriaal thuis om eigenlijk alles te doen wat ik moet doen inzake training en die tempo wil ik toch een beetje opdrijven indien het druk leven het toe zou laten. Maar waar een wil is, is een weg !

Ik kom toch graag eens kijken op dit forum wat volgens mij de beste is voor Powerlifting in Belgïe-Nederland.

Waar doe jij mee (federatie)?

Wel ik was ook een sterke deadlifter en dat kan zijn voordeel geven aangezien de laatste beweging toch wel beslist wie wint of niet!

Ik doe momenteel geen wedstrijden meer door een te druk leven, alhoewel de goesting nog ergens aanwezig is in een klein interne waakvlammetje ;)

Ik heb voldoende matriaal thuis om eigenlijk alles te doen wat ik moet doen inzake training en die tempo wil ik toch een beetje opdrijven indien het druk leven het toe zou laten. Maar waar een wil is, is een weg !

Ik kom toch graag eens kijken op dit forum wat volgens mij de beste is voor Powerlifting in Belgïe-Nederland.

Waar doe jij mee (federatie)?

Voornamelijk doe ik mee bij BDFPF, maar ik wil in de toekomst ook naar een andere bond gaan. Bij GPC ken ik Marc Goovaerts en Beny en Gianni Vermote. Mede omdat deze drie ook bij BDFPF zijn aangesloten. Eventueel later ook bij IPF maar dan eerst wachten tot men stats met een 30-50 tal kg zijn gestegen.

Gewoon clean blijven vooral, kies de federatie die je het best doet motiveren en geniet ervan :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven