AndroidHealthClinic

belt squats

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mister TN

True Natural BodyBuilder
Elite Member
15 jaar lid
True Natural
Waardering
470
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Wie doet er wel eens belt squats?
En wat vinden jullie ervan?
Welk toestel of materiaal gebruiken jullie ervoor?

Het grote voordeel van de belt squat is dat ie de rug veel minder belast dan de barbell squat. Verder is de beweging erg gelijkaardig.

Als je de belt squat niet kent doe dan maar een een search op youtube http://www.youtube.com/results?search_query=belt+squats&search_type=&aq=f

Er bestaan verschillende varianten om het te doen: met speciale machines of met halterschijven of eeb barbell tussen de benen etc.

Ja wel eens gebrobeerd vond het een beetje onwennig en ik werd verzocht door het sportschool personeel niet met mijn vieze schoenen op de bankjes te gaan staan. Misschien volgende keer eens de steps opstapjes proberen als die tenminste hoog genoeg zijn.

Nooit gezien, lijkt me ook niet fijn al het gewicht aan die riem.

Denk dat je dan toch 50kg schijven moet hebben

Ooit eens gelezen dat het goed is om nu en dan 2-3 weken de barbell van je rug te halen, maw geen back squats en deze als 'vervanging' doen. Ik vind dat je net zo goed trap bar squats kan gaan doen. :)

Ik doe het met enige regelmaat. Je kan met deze squat variant met minder totaal gewicht de benen prima belasten en voor mensen met lage rug klachten is het ook een uitkomst

Ik heb alleen altijd ruzie met de keting die in m'n liezen snijd waardoor ik de reps laag houd.

Er is trouwens ook een variant waarbij je een riem gebruikt waaraan je een stang tussen je benen kan hangen en je geen last van de snijden heb

Mischien iets voor een nieuw topic. Voor deze een megabumpslotje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven