Fitness Seller

Ben jij volgens deze krachtnormen een beginner, intermediate, advanced of een elite?

Dit staat er over de term elite (in PPST):

"The term "elite"refers specifically to athletes competing in the strength sports. Less than 1% of the weight training population will attain this level."

Ik denk dat de verschillende categorieën ook erg betrekkelijk moeten worden bekeken. Voor de meeste mensen die 'gewoon' trainen met gewichten zijn deze standaarden aardig accuraat. Als je kijkt naar strongman/powerlift events zijn dit grote bijeenkomsten van een hoop elite lifters, waardoor het natuurlijk lijkt alsof die elite status niet zo elite is.

Idd, kijk eens naar het gemiddelde van het hele board. Hoeveel mensen squatten er werkelijk 2xBW? Hier in het PL-hok is dat geen uitzondering, maar de "krachtstats boeien niet"-bende zullen dat nooit halen, tenzij met hun e-stats.

En snoob, als je 2e wordt op de sterkste man van België, dan hoor je toch wel in de elite-categorie.

deadlift elite
squat advanced
bench advanced
press advanced +

Intermediate noobzor

Ik ben elite. Maakt niet uit wat die charts zeggen.

hmm ik ben nu nog maar intermediate of in sommige gevallen iets verder :scratch: in de versie van het boek wat ik zelf heb zou ik al elite zijn!!:D:p
maar toen dacht ik al van dream on, ik zit echt nog lang niet bij de beste 1%
zouden de uitgevers nu ook tot dat inzicht gekomen zijn :dunno:

Dit schema is alleen voor mannen denk ik.

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.htm
Hier staat er ook 1 voor vrouwen alleen dan in lbs, even delen door 2,2 en je weet waar je zit.

Zelf ben ik intermediate. Nog een lange weg te gaan dus.

Alle lifts meer dan intermediate maar minder an advanced

Nu tussen novice en intermediate. Getraind tussen intermediate en advanced.

Dit schema is alleen voor mannen denk ik.

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.htm
Hier staat er ook 1 voor vrouwen alleen dan in lbs, even delen door 2,2 en je weet waar je zit.

oh zou dat het zijn :nut:
maar ja aangezien minder dan 1% van de vrouwen die "traint" ook probeert om zware gewichten te tillen omdat de meeste te bang zijn dat ze er spieren van krijgen ( een vrees die als ik naar mezelf kijk geheel ongegrond lijkt te zijn:rolleyes:) vraag ik me af in hoeverre het lukt om een goede tabel samen te stellen geldig voor vrouwen. Maar ja om me dan maar met mannen te vergelijken, kom ik er ook wel weer erg matig van af natuurlijk:o

Op alles elite. Grappig wel om te zien toen ik net begon (90 BW) op vele oefeningen al intermediate was en deadlift zelfs advanced.Tenminste volgens dat schema...
Ik denk dat die waardes echt hoger moeten zijn. Dus hecht ik niet zo veel waarde aan zo'n schema.

Tussen intermediate en advanced. Bij de meeste oefeningen korter bij advanced dan bij intermediate.

Elite
Advanced
Advanced
Elite

Verdomme die bench is bijna elite.

alles tussen intermediate en advanced

ik neem dat tabelletje maar met een korreltje zout

volgens mij klopt deze beter, gaat echter dan weer alleen over total:
elite.jpg

Er zitten hier nationale toppers in strongman in dit topic die net de elite-standards halen of zelfs niet, en toch zijn ze niet hoog genoeg? Het is niet wereldelite dat hier staat eh... minder dan 1% van de lifters staat er, dat klopt wel goed denk ik. Er staat trouwens ook bij "natural" in het boek.

Mikediesel, als je met jou stats niet elite bent is niemand in België elite. Ik denk dat je de mensen die je stats kunnen evenaren op 1 hand op te sommen zijn. Ik kan alleen Jimmy opnoemen.

for what it's worth...

squat, dead, overhead = elite
bench = advanced

hangt inderdaad sterk af van met wie je vergelijkt...
in vergelijking met het fitnessvolkje, OK...
maar verder betekenen die cijfers niets

'elite' associeer ik persoonlijk met degelijk internationaal niveau, bv een top tien plaats in de IPF, en dan kom je met die cijfers totaal niet in de buurt

deadlift elite
squat advanced
bench advanced
press advanced +

Dat is zeker netjes, alleen er klopt één dingetje niet aan die tabel. Namelijk dat je bij een lichaamsgewicht van 75 kg met een deadlift van 190 kg tot de elite behoort. Kijk maar eens goed, bij de lichtere gewichtsklasses staan veel hogere gewichten om tot de elite te behoren...

Novice, met intermediate in zicht.
Nog ff doorwerken dus.

overal tussen advanced en elite
vind het maar een softie lijst

Terug
Naar boven