AndroidHealthClinic

Ben jij voorstander van de doodstraf?

Peiling Peiling Bent u voorstander van de doodstraf bij zware criminelen?

• Totaal stemmers
    61

tbeest

Competitive Bodybuilder
Waardering
76
Vaak hoor je dat als iemand een gruwelijke daad heeft gedaan (zoals Kim De Gelder, Dutroux) dat zo'n mensen hard moeten aangepakt worden

Maar zeggen zo'n mensen dat vaak gewoon uit emotie van net na de daad, of menen deze dat echt?

Doodstraf vind ik barbaars en daar ben ik geen voorstander van. Langs de andere kant vind ik ons huidig systeem ook niet ideaal. Iemand als Dutroux bv z'n hele leven verder onderhouden is nutteloos en zonder zijn kosten kan je misschien gewoon wel enkele mensen uit de armoede helpen.

Toch gaat mijn voorkeur nog altijd naar "Nee, gewoon levenslang opsluiten in een cel" omdat de andere opties mij nog minder aanspreken

Ik ben voor de doodstraf en ik denk dan doormiddel van de gaskamer of ophangen, zodat de staat de organen nog kan oogsten. Uiteraard alleen in de uitzonderlijke gevallen.

Al ben ik er in gevallen zoals Kim de Gelder en Dutroux meer de voorstander van om ze niet in bescherming te nemen tegen medegevangenen. Het recht op veiligheid en bescherming vervalt zodra je dat bij een kind weghaald.

Sowieso zo gruwelijk mogelijk dan denken criminelen wel beter na voor ze een misdrijf plegen.

Nee, want 1 onschuldig terecht gestelde kan nooit opwegen tegen eventuele voordelen zoals geld en gevoelens van wraak/rechtvaardigheid.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 23:45 ----------

Sowieso zo gruwelijk mogelijk dan denken criminelen wel beter na voor ze een misdrijf plegen.

Is bewezen dat dit argument niet opgaat. Why? Omdat t geen rationele actoren zijn maar idioten. Of zijn er geen mensen die drugs gaan handelen in thailand? Oid...

Nee, want 1 onschuldig terecht gestelde kan nooit opwegen tegen eventuele voordelen zoals geld en gevoelens van wraak/rechtvaardigheid.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 23:45 ----------

Is bewezen dat dit argument niet opgaat. Why? Omdat t geen rationele actoren zijn maar idioten. Of zijn er geen mensen die drugs gaan handelen in thailand? Oid...

Dat land is corrupt in een transparant land als Nederland zou het de oplossing zijn.

Zeker en vast . Snel en goedkoop . Toch in het geval van ophanging .

Nee, want 1 onschuldig terecht gestelde kan nooit opwegen tegen eventuele voordelen zoals geld en gevoelens van wraak/rechtvaardigheid

Het gaat ook niet om de bovengenoemde punten, maar omdat de kans van herhaling bij de dader zo groot is dat deze een blijvend gevaar vormt voor de samenleving (of mede gevangenen) waarbij het leven van de dader niet opweegt tegen de veiligheid van de samenleving.

Dat land is corrupt in een transparant land als Nederland zou het de oplossing zijn.

Wat heeft dat ermee te maken? Mensen zullen ongeacht de straf dingen blijven doen die niet mogen.

---------- Post toegevoegd Mon 18 Mar 2013 om 23:52 ----------

Het gaat ook niet om de bovengenoemde punten, maar omdat de kans van herhaling bij de dader zo groot is dat deze een blijvend gevaar vormt voor de samenleving (of mede gevangenen) waarbij het leven van de dader niet opweegt tegen de veiligheid van de samenleving.

Levenslang is dan de oplossing (gevaar voor mede gevangenen, come on..) En heb je nog steeds mn argument..

Hij is weer terug hoor... sjesus.

maar nee, geen voorstander van.
Ik zie ze liever lijden.

Jouw hele tegen argument valt en staat daarmee de vergelijking met Thailand is totale lariekoek.

Huh? Wat heeft corruptie te maken met de aard van mensen?

Als je in die landen drugs smokkelt kan je de doodstraf krijgen. Dat risico is die 1000e niet waard. Toch doen mensen het= mijn argument.

Leidt in sommige gevallen tot zelfs zwaardere escalatie bij de misdaad.

vb. pedofiel die kind misbruikt/ontvoert zal meer aanleiding hebben tot overgaan tot de moord van het kind of het niet meewerken als hij gevat wordt en het kind nog niet.

Verder vind ik dat je er makkelijker vanaf komt met de dood.

Levenslang is dan de oplossing (gevaar voor mede gevangenen, come on..) En heb je nog steeds mn argument..

Hoezo is levenslang dan de oplossing, dan heeft deze persoon nooit meer contact met wie dan ook, ook niet met bewakers? En ja, gevaar voor mede gevangenen, niet iedereen die vast zit is een doorgewinterde crimineel met het formaat van Arnold.

Je vergelijkt graag met de VS, ooit wel eens naar de prisonriots daar gekeken, hoeveel mensen er worden omgelegd in enkele minuten. Dus ja, gevaar voor mede gevangenen.

Voor homo's wel, mannelijke dan.

:trollface:

• Topic Starter Topic Starter
Heb je in de gevangenis 24 op 24 internet?

Terug
Naar boven