XXL Nutrition

Ben jij voorstander van de doodstraf?

Peiling Peiling Bent u voorstander van de doodstraf bij zware criminelen?

• Totaal stemmers
    61
tuurlijk, de helft van dbb zit in den bak

+1

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 15:02 ----------

Bedankt dat Groningen wordt overgeslagen, of verwacht je dat we binnenkort van de kaart verdwijnen door een aardbeving?
nee nee groningen heeft de mooiste vrouwelijke studenten, dus vandaar ik ze met rust laat :D
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederla...8/Mooiste-studentes-komen-uit-Groningen.dhtml

Laatst bewerkt:
Ik ben voor lange gevangenisstraffen met als gevolg de doodstraf, bijvoorbeeld 30 jaar cel + de doodstraf of 15 jaar cel + de doodstraf, als de dader dan zijn straf heeft uitgezeten na 30 jaren, word de doodstraf ten uitvoer gelegd, ik vind dat er 2 methode's kunnen volgen, de electrische stoel voor de gematigde criminelen, of verbranding voor de extremen, hierbij word de dader in een kleine cel gestopt, en vastgebonden, overgoten met benzine en volgt een vlam.

de nabestaanden van de slachtoffers moeten het recht hebben om de schakelaar van de electrische stoel over te halen en moeten hiervoor tekenen.

Hier spreek ik dan voor extreem geweldadige mensen die heel veel leed hebben toegebracht, dus niet voor mensen met een psychische stoornis en toch iets ernstigs hebben gedaan zoals robert M, een lange gevangenisstraf en tbs is een passende straf voor mensen met een ziekte.

Ik ben voor lange gevangenisstraffen met als gevolg de doodstraf, bijvoorbeeld 30 jaar cel + de doodstraf of 15 jaar cel + de doodstraf, als de dader dan zijn straf heeft uitgezeten na 30 jaren, word de doodstraf ten uitvoer gelegd, ik vind dat er 2 methode's kunnen volgen, de electrische stoel voor de gematigde criminelen, of verbranding voor de extremen, hierbij word de dader in een kleine cel gestopt, en vastgebonden, overgoten met benzine en volgt een vlam.

de nabestaanden van de slachtoffers moeten het recht hebben om de schakelaar van de electrische stoel over te halen en moeten hiervoor tekenen.

Hier spreek ik dan voor extreem geweldadige mensen die heel veel leed hebben toegebracht, dus niet voor mensen met een psychische stoornis en toch iets ernstigs hebben gedaan zoals robert M, een lange gevangenisstraf en tbs is een passende straf voor mensen met een ziekte.

Je weet dat ze in veel staten in Amerika de doodstraf hebben afgeschaft, niet omdat ze meer medelijden met de arme daders hebben gekregen, maar omdat bleek dat teveel onschuldigen ter dood werden veroordeeld?

Sowieso zitten de ter dood veroordeelden vaak decennia lang vast voordat ze geëxecuteerd worden btw.

Is wel een makkelijke way out in sommige gevallen.
Levenslang opgesloten lijkt me best pittig.
In het geval van Dutroux vind ik wel dat hij veel privileges heeft.
Laatst kreeg hij weer de kans om een klachtenbrief te schrijven over de saus van zijn eten.
Voor extreme gevallen ben ik wel voor een veel soberder manier van straffen.

Hier spreek ik dan voor extreem geweldadige mensen die heel veel leed hebben toegebracht, dus niet voor mensen met een psychische stoornis en toch iets ernstigs hebben gedaan

Mensen die extreem gewelddadig zijn en er maar op los moorden... denk je niet dat daar meestal ook psychisch iets aan scheelt?
Volgens mij wel..... ik denk dat er maar weinigen zijn die welbewust, met helder verstand, zonder psychische stoornis aan het moorden slaan.

Mensen die extreem gewelddadig zijn en er maar op los moorden... denk je niet dat daar meestal ook psychisch iets aan scheelt?
Volgens mij wel..... ik denk dat er maar weinigen zijn die welbewust, met helder verstand, zonder psychische stoornis aan het moorden slaan.

Ja, en dan spreek ik dus ook voor die weinigen, als de psychiater een stoornis ontdekt, dit gebeurd op basis van lange gesprekken en 700 vragen, zouden er andere straffen/maatregelen in moeten gaan.

ik vind het niet terecht om een ziekte patient zwaar te straffen, hij is al gestraft met het feit dat de stoornis aanwezig is.

In principe tegenstander maar oorlogsmisdaden mogen ze van mij de doodstraf voor geven.

Heb je dan niet het idee dat je je daarmee zelf net zo fout maakt?

Wel na een gedegen proces, niet d.m.v. krijgsraad of standrechtelijke executies.

Na WO II zijn er ook genoeg processen geweest waarbij de bewijsvoering overduidelijk was. In de USSR waren het dan showprocessen maar in de Amerikaanse en Britse rechtbanken kreeg je echt niet zomaar de doodstraf. Eigenlijk kregen er toen zelfs te weinig de doodstraf als je bedenkt hoeveel oorlogsmisdaden er gepleegd zijn.

Er zijn geen gevallen bekend van oorlogsmisdadigers uit WO II die ten onrechte zijn geexecuteerd. Een kleine uitzondering voor Jodl maar die had ook geen schone handen.

Wel na een gedegen proces, niet d.m.v. krijgsraad of standrechtelijke executies.

Na WO II zijn er ook genoeg processen geweest waarbij de bewijsvoering overduidelijk was. In de USSR waren het dan showprocessen maar in de Amerikaanse en Britse rechtbanken kreeg je echt niet zomaar de doodstraf. Eigenlijk kregen er toen zelfs te weinig de doodstraf als je bedenkt hoeveel oorlogsmisdaden er gepleegd zijn.

Er zijn geen gevallen bekend van oorlogsmisdadigers uit WO II die ten onrechte zijn geexecuteerd. Een kleine uitzondering voor Jodl maar die had ook geen schone handen.

Zo bedoelde ik het niet echt. Ik bedoelde meer:
We zijn het denk ik erover eens dat mensen niet moeten moorden, elkaar vermoorden. Vind je niet dat je die opvatting doorbreekt als je besluit mensen te executeren? Voor mijn gevoel kun je daar geen uitzondering op maken. Ik zie wat dat betreft ook geen verschil tussen iemand die tientallen mensen vermoord heeft of een oorlogsmisdadiger.

• Topic Starter Topic Starter
Kim De Gelder bracht in januari 2009 twee baby's en een 54-jarige vrouw om het leven in kinderdagverblijf Fabeltjesland in Dendermonde. Daarvoor had hij Elza Van Raemdonck uit Vrasene vermoord. Hij moet zich nu voor het Gentse hof van assisen verantwoorden voor vier moorden en 25 moordpogingen. Cruciale vraag op het proces is of hij al dan niet toerekeningsvatbaar was op het moment van de feiten.

De Gelder heeft ons al 250.000 euro gekost

Kim De Gelder heeft niet alleen vier mensen vermoord en voor onnoemelijk veel leed gezorgd, hij heeft de maatschappij ook financieel al veel gekost.
‘De gerechtskosten bedragen al zeker 250.000 euro. Maar wees gerust, dit is nu al de man van zes miljoen euro'
, zei openbaar aanklager Yves Van Den Berge gisteren tijdens zijn pleidooi.

Er ging veel geld naar onderzoeken, reconstructies en wetsdokters. Bovendien kost een gedetineerde in de gevangenis 200 euro per dag aan de maatschappij. Als De Gelder schuldig wordt verklaard en levenslang krijgt, kan die som dus inderdaad makkelijk oplopen tot enkele miljoenen euro's. En dan moeten de slachtoffers nog vergoed worden.

Kost een gedetineerde echt 200 euro per dag? Wtf?

Kim De Gelder bracht in januari 2009 twee baby's en een 54-jarige vrouw om het leven in kinderdagverblijf Fabeltjesland in Dendermonde. Daarvoor had hij Elza Van Raemdonck uit Vrasene vermoord. Hij moet zich nu voor het Gentse hof van assisen verantwoorden voor vier moorden en 25 moordpogingen. Cruciale vraag op het proces is of hij al dan niet toerekeningsvatbaar was op het moment van de feiten.

De Gelder heeft ons al 250.000 euro gekost

Kim De Gelder heeft niet alleen vier mensen vermoord en voor onnoemelijk veel leed gezorgd, hij heeft de maatschappij ook financieel al veel gekost.
‘De gerechtskosten bedragen al zeker 250.000 euro. Maar wees gerust, dit is nu al de man van zes miljoen euro', zei openbaar aanklager Yves Van Den Berge gisteren tijdens zijn pleidooi.

Er ging veel geld naar onderzoeken, reconstructies en wetsdokters. Bovendien kost een gedetineerde in de gevangenis 200 euro per dag aan de maatschappij. Als De Gelder schuldig wordt verklaard en levenslang krijgt, kan die som dus inderdaad makkelijk oplopen tot enkele miljoenen euro's. En dan moeten de slachtoffers nog vergoed worden.

Kost een gedetineerde echt 200 euro per dag? Wtf?

tbser is nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel duurder, die hebben 1 op 1 begeleiding in zo'n kliniek.

Topic hebben we pas nog gehad....

mijn antwoord; NOOIT want het is niet gij zult niet doden, dat is het monopolie van de staat. Nee niemand mag het leven nemen van een ander anders zou de overheid ook erg hypocriet zijn dat doden niet mag.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Mar 2013 om 09:27 ----------

??? zie het al helemaal voor me dat een rechter moet oordelen over het motief van moord. Moord met rechtelijke goedkeuring of zoiets :D

mensen tegen hun wil gevangennemen en hun vrijheid ontnemen is ook een monopolie van de staat. Dus dat hypocrisieargument gaat niet op.

topic hebben we pas nog gehad....

Mijn antwoord; nooit want het is niet gij zult niet doden, dat is het monopolie van de staat. Nee niemand mag het leven nemen van een ander anders zou de overheid ook erg hypocriet zijn dat doden niet mag.

---------- post toegevoegd tue 19 mar 2013 om 09:27 ----------

??? Zie het al helemaal voor me dat een rechter moet oordelen over het motief van moord. Moord met rechtelijke goedkeuring of zoiets :d

dit ++

Zal wel minstens 3 op 1 zijn als het niet meer is.

onzin,

er werken gemiddeld 6,7 FTE in een team op 12 patiënten. Een TBS-er kost gemiddeld wel rond de 475 a 500 euro per dag. Daar zit dan de beveiliging van het gebouw, de therapie, medicatie enz. bij. De patiënten die in een TBS kliniek zitten, zijn continu onzeker over hun toekomst. Omdat er geen einddatum aan de TBS zit, weten ze niet waar ze aan toe zijn. Momenteel duurt een behandeling gemiddeld 10 jaar (bovenop eventuele detentie), terwijl dat naar mijn idee een stuk sneller kan. Levenslang opsluiten is uiteraard een optie, maar je moet dan wel beseffen welke kosten dat met zich meebrengt en wat je daarbij een mens aandoet. Straffen dient voornamelijk het doel van vergelding en het (tijdelijk) beveiligen van de maatschappij. Het recidive-risico wordt er niet minder op, integendeel. Een TBS behandeling verlaagt het recidivegevaar echter wel, zelfs bij mensen waarbij het risico op recidive enorm groot is (door bijvoorbeeld een psychotische kwetsbaarheid). Ik verbaas mij elke dag weer over de grote woede en haat tegen het detentie en TBS systeem. Criminaliteit is slechts in enkele gevallen een bewuste keuze, in erg veel gevallen een persoon die het niet meer red in de maatschappij. In mijn ogen valt de mate van beschaving af te lezen aan hoe men omgaat met kwetsbare mensen.

Terug
Naar boven