MuscleMeat

Bench press uitvoering en tegenstrijdige informatie

Punt is dat iedereen doet alsof locken gewoon standaard de enige juiste manier is terwijl zowel literatuur als BB pro's aantonen dat het niet perse zo is.

Ik zeg niet iedereen, als jij liever niet locked prima toch. Wat ik al eerder aanhaalde, de TS van dit topic heeft enige verwarring met betrekking tot uitvoering. Een beginner zal ik nooit aanraden om niet te locken, iemand die bv. problemen heeft in de schouder kan baat hebben bij niet volledig uitlocken. Je mag best literatuur posten welke aantoont dat het niet locken een juiste manier is tijdens benchen bij gezonde mensen die sterker willen worden. Ben benieuwd naar de uitvoering & context in deze.

lol EMG studies als argument waarom niet locken beter zou zijn

weet je wat goed is voor hypertrofie? een grote range of motion

als je zo graag meer tut wil doe je toch meer reps

brb even in en deurpost staan en zo hard mogelijk mn armen er tegenaan duwen, vet hoge EMG dus dat zal wel gains opleveren

Maakt mij niet uit naar wie we kijken voor bench techniek.

Punt is dat iedereen doet alsof locken gewoon standaard de enige juiste manier is terwijl zowel literatuur als BB pro's aantonen dat het niet perse zo is.

Omdat een paar ifbb pro's (zijn er genoeg die wel locken ook gelukkig) toevallig hun bench niet locken omdat ze dan meer mind muscle control hebben voor hun binnenkant borst of wat voor bs dan ook en als een vadoek over de bank gedrapeerd liggen dan is dat echt op geen enkele manier een toevoeging aan je argumentatie. En dat dat dan toevallig de best bekeken video's zijn is dat ook niet trouwens. Helaas kijken de meeste beginnende lifters inderdaad naar dat soort lui, hopelijk enkel voor motivatie oid.

lol EMG studies als argument waarom niet locken beter zou zijn

weet je wat goed is voor hypertrofie? een grote range of motion

als je zo graag meer tut wil doe je toch meer reps

brb even in en deurpost staan en zo hard mogelijk mn armen er tegenaan duwen, vet hoge EMG dus dat zal wel gains opleveren

Lezen man. Waar staat er iets over EMG studies en locken?

Meer reps doen is inderdaad een optie, maar dan heb je niet meer hetzelfde trainingsvolume.

Ga je in uw deurpost dezelfde kracht genereren als bij je bench press training?

Denk het niet.

Geef het nu maar op Gymz begint ondertussen beetje triest te worden.

gaan we een deur op de post doen huh

Ik vind er niets triest aan!

Benieuwd wie morgen zijn training reeks voor de lol eens niet zal locken en hier zijn ervaring komt posten ;)

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:52 ----------

Steek maar in de bus

oke wil ik best doen :roflol:

maar ik doe sowieso al geen bodybuilding bench

Benieuwd wie morgen zijn training reeks voor de lol eens niet zal locken en hier zijn ervaring komt posten ;)
Waar moet je dan precies op letten. Spierpijn? Pomp? Allen zijn ook geweldige indicaties voor spiergroei eh? Volgens mij heeft bijna iedere lifter het weleens geprobeerd, zie er zelf geen voordeel in.

Benieuwd wie morgen zijn training reeks voor de lol eens niet zal locken en hier zijn ervaring komt posten

Laat dan ook de niet lockers eens een berg meer gewicht er op gooien, locken en hun ervaring delen.

Wat je ook doe, als je een bepaalde manier gewend ben zal een plotse verandering altijd een ander "gevoel" geven

Laat dan ook de niet lockers eens een berg meer gewicht er op gooien, locken en hun ervaring delen.

Wat je ook doe, als je een bepaalde manier gewend ben zal een plotse verandering altijd een ander "gevoel" geven

Ze kunnen opeens een pak meer gewicht pakken

• Topic Starter Topic Starter
Bench press - Ik heb deze nu uitgevoerd met schouderbladen meer samen, licht gebogen rug i.p.v. vlak. Hoofd, schouders en bottom op de bench en voeten op de grond. Achteraf had ik een lichte spierpijn in de rug die ondertussen weer beter is :)

Niets zo erg als van die fitness figuren met een middelmatig fysiek, die met hun benen in de lucht bankdrukken zonder te locken omdat een of andere IFBB pro dit ook doet voor de mind mossel bullshit. Doe toch eens normaal man.

Bij ons is er iemand die z'n benen over elkaar slaat als-ie ligt, zoals hieronder ??? Lijkt me erg instabiel

Leg-cross-300x267.jpg

Trainen er bij jullie ook "trappelaars"? ( mensen bij wie de benen alle kanten heen schieten terwijl ze aan het drukken zijn)

---------- Toegevoegd om 12:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:38 ----------

Bij ons is er iemand die z'n benen over elkaar slaat als-ie ligt, zoals hieronder ??? Lijkt me erg instabiel

Is het ook. Maar hij/zij zal ongetwijfeld claimen de borst zo beter te isoleren

Terug
Naar boven